Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Ford Fiesta 1.4S
Autor Wiadomość
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sie 2019, 21:23   

Przykro mi, wykracza to poza moją skromną wiedzę "informatyczną". Ja zawsze wolałem grzebanie w 30-letnich silnikach Forda :D Szkoda jedynie, że nie mam możliwości podzielić się ze wszystkimi forumowiczami, pracami nad tym już rzadkim modelem Fiesty.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 17 Sie 2019, 23:29   

_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 18 Sie 2019, 09:25   

U mnie też nie widać obrazka :hahaha:
_________________

 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 18 Sie 2019, 22:10   

bobson, :ok:

To nie dziwie sie że silnik kulał jak tłok na odwrót ;) :-P

Działaj, działaj ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 18 Sie 2019, 23:19   

Tak się wkłada tłoki, a potem się je przeciąga i wywraca na lewą stronę od dołu. Przecież każdy to wie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sie 2019, 13:21   

bobson, Dzięki za pomoc przy udostępnieniu zdjęcia :ok: Cały czas działam, nawet przez moment nie przeszła mi myśl czy nie warto się tego podejmować. Ma być z tego piękny okaz z perfekcyjnie działającym silnikiem. Innej opcji już w tym momencie nie ma. Najgorszą przeszkodą okazało się skompletowanie części do takiej kapitalki. Dlatego tak długo to trwało / trwa. Ale wielki finał zbliża się dużymi krokami. I tak zaraz po wybudzeniu silnika Fiesta wjedzie ponownie na podnośnik w celu wymiany całego zawieszenia. Taki jest cel by zamknąć ten rok z idealnie działającą mechaniką, a na przyszły zostawić poprawki blacharsko - lakiernicze.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sie 2019, 23:16   

Peedro, Hahaha aż tłok się przewinął i wyskoczył górą :hahaha: No i jak to miało poprawnie działać :-P
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sie 2019, 19:11   

Kolejne pozytywne wieści :) Jestem właśnie po pierwszym pomyślnym odpaleniu. Silnik pięknie zagadał. Nie dymi, równo i cicho chodzi. Cały motor uszczelniony i czysty jak nowy. Pozostaje złożenie drobiazgów i dopieszczenie szczegółów jak urwane śruby od osłony termicznej kolektora wylotowego ( były strasznie zapieczone ). Wyeliminowania wymaga także żarząca się kontrolka ładowania - póki co nie wiemy przez co, bo zmierzone ładowanie jest prawidłowe. Więcej wkrótce.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Sie 2019, 08:03   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Kolejne pozytywne wieści :) Jestem właśnie po pierwszym pomyślnym odpaleniu. Silnik pięknie zagadał. Nie dymi, równo i cicho chodzi. Cały motor uszczelniony i czysty jak nowy. Pozostaje złożenie drobiazgów i dopieszczenie szczegółów jak urwane śruby od osłony termicznej kolektora wylotowego ( były strasznie zapieczone ). Wyeliminowania wymaga także żarząca się kontrolka ładowania - póki co nie wiemy przez co, bo zmierzone ładowanie jest prawidłowe. Więcej wkrótce.


Sprawdź kabel wzbudzający - albo jest zaśniedziały na połączeniu na pasie bodajże lub przegnity ze starości i ledwo co przewodzi prąd.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Sie 2019, 11:05   

bobson, jakby ledwo co przewodził prąd, to by żarówka na desce się nie świeciła...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Sie 2019, 19:45   

Jaszczur napisał/a:
bobson, jakby ledwo co przewodził prąd, to by żarówka na desce się nie świeciła...


To by się wtedy żarzyła. Nie raz już tak ludzie mieli - przełamany lub zielony w środku kabel i wariująca kontrolka.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Sie 2019, 20:20   

Wariująca a żarząca się stale, to dwie różne rzeczy. Ja tam się nie znam szczególnie, ale bardziej bym stawiał na jakieś zwarcie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sie 2019, 21:20   

Jak na wyłączonym silniku świeci jaskrawo, po zdjęciu kostki z alternatora nie świeci wcale a podczas pracy silnika lekko się jazy to jest to trochę dopuszczające, zwłaszcza jeśli ładowanie jest prawidłowe,,, bierze się to z tego ze na akumulatorze jest (w dużym uproszczeniu) na akumulatorze jest 12V na nie pracującym alternatorze jest 0V i kontrolka świeci, jak alternator pracuje to na alternatorze jest 14,4 a na akumulatorze 12V i kontrolka się lekko jarzy,,, by tego efektu nie było na kablu jest dioda blokująca (lub w alternatorze jest) i to jej uszkodzenie/zwarcie/przebicie powoduje lekkie świecenie się kontrolki,,, lub nieodpowiednia żarówka w kontrolce,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Sie 2019, 21:31   

JoeMix napisał/a:
jak alternator pracuje to na alternatorze jest 14,4 a na akumulatorze 12V


A skąd się bierze 14.4V na alternatorze a tylko 12V na akumulatorze przy prawidłowym ładowaniu i jak to w ogóle jest możliwe? :D

Co do nieodpowiedniej żarówki, bądź zwartej diodzie na wzbudzeniu, owszem - to może być dobry trop. Ale powyższe wytłumaczenie jest... takie no... jakby to ująć... ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sie 2019, 23:19   

Jutro w końcu zabieram Fiestę do domu. Nacieszyć się nie moge jak pięknie chodzi teraz silnik. Pozostaje zamontować kilka detali oraz wyeliminować żarzenie kontrolki ładowania. Wcześniej tego nie było, kontrolka jest oryginalna. Później po zimowym przestoju zaczęło się lekkie świecenie kontrolki. Wtedy ewidentne ślizgał się stary sparciały pasek klinowy. Ale teraz... jest świeży nowy. Mam nadzieję, że zostanie to jutro namierzone i naprawione. Powtórne sprawdzenie ładowania wykazało książkowe 14,3~14,4V.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sie 2019, 17:41   

Fiesta odebrana, wróciła pod dom :) Zadowolenie nie przeszło i dalej jestem oczarowany fantastyczną pracą jaka została włożona w silnik. Bez wątpienia pod tym względem to czołówka wśród MK3 w tym kraju. Pozostaje jeszcze zająć się kontrolką ładowania, mechanik póki co nie miał już czasu na szukanie źródła problemu. Ja ze swojej strony mam zamiar przeszukać, podkręcać i odświeżyć wszelkie połączenia elektryczne, masy itp. Może to coś prozaicznego co wychwycę "gołym okiem".
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2019, 20:21   

Jaszczur, Napisałem że w dużym uproszczeniu,,,
Jaszczur napisał/a:
A skąd się bierze 14.4V na alternatorze a tylko 12V na akumulatorze przy prawidłowym ładowaniu i jak to w ogóle jest możliwe?
Wiem że mnie wkręcasz,,, ale tak działa układ ładowania,,, taki podstawowy, prąd jest jak woda i płynie z miejsca gdzie go więcej do miejsca gdzie go mniej,,, jak alter stoi to jest 0 i prąd płynie z akumulatora przez kontrolkę i ta świeci (sygnalizuje brak ładowania) ale przy okazji zasilane jest uzwojenie które tworzy pola magnetyczne by można było robić prąd,,, jak prąd jest robiony to żeby ładować akumulator to musi być go więcej dlatego napięcie instalacji w aucie jest wyższe niż spoczynkowe akumulatora,,, efektem ubocznym jest to że prąd zaczyna płynąć w drugą stronę przez kontrolkę,,, różnica nie jest taka duża wiec ta się tylko żarzy a nie świeci,, dlatego są diody mające to niwelować, dlatego zła żarówka będzie się świecić jaśniej niż prawidłowa żarówka, gdzie mimo diod i teoretycznie wszystkiego ok, może mieć lekko czerwony żarnik,,, i tego nawet w nocy zbytnio nie widać,,,

Przez awarie diod nie mam na myśli tylko tych w alterku, spotkałem się ze zwykłą dioda na niebieskim przewodzie kontrolki w mk3, była pod chłodnica mniej więcej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sie 2019, 23:35   

Kontrolka była już sprawdzana, jest tam zainstalowana oryginalna żarówka. Poza tym gdy była kupowana w Poznaniu to w drodze powrotnej przez 300km nic się nie świeciło nawet w minimalnym stopniu. Wszystko zaczęło się po długim zimowym postoju. Miałem podejrzenie, że to przez zużyty, sparciały pasek klinowy który akurat autentycznie się ślizgał i był zbyt luźny. O dziwo nigdzie bokiem prąd nie uciekał przez zimowy postój. Po 2 miesiącach normalnie byłem w stanie odpalić silnik czy włączyć wszelkie odbiorniki prądu.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Sie 2019, 00:50   

JoeMix napisał/a:
Wiem że mnie wkręcasz,,,


Absolutnie nie. Jedynie zauważam, że nie jest możliwa sytuacja gdy na alternatorze jest 14.4V, a nagle na akumulatorze 12V, a wszystko niby działa prawidłowo. Jeśli alternator ładuje, to w całej instalacji jest te ~14V, a fakt ewentualnego słabego żarzenia się kontrolki wynika z czegoś zupełnie innego - najczęściej jest wynikiem tego, że z jednej strony kontrolka podłączona jest do akumulatora, na którym jest 14.4V w trakcie pracy, a z drugiej strony jest podłączona do uzwojenia wzbudzającego na rotorze przez regulator, na którym może być odrobinę mniejszy potencjał w trakcie pracy (12-13V). Różnica obu potencjałów powoduje że żarówka lekko się żarzy. Ta dioda na niebieskim kablu o której wspomniałeś służy do zniwelowania tego zjawiska.

_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2019, 06:30   

Jaszczur, No masz racje, ale szary człowiek nie łapie że jest różnica potencjałów,,, nie łapie że akumulator 12V ma normalnie 12,8V a podczas pracy w aucie jakieś 13,6, a obciążony żarówką 12,1, a rozładowany 11,8V,,, bo pisze na nim że ma być 12V,,, dlatego w opisie dałem że bardzo upraszczam,,, a jak mu napiszesz ze na akumulatorze jest tyle, na alterze jest zero wiec prąd płynie i kontrolka świeci, jak alter pracuje to żeby ładować akumulator musi być więcej, i prod zaczyna płynąc w drugą stronę,,,

BTW przypomniało mi się ze kiedyś zbliżony problem rozwiązałem dokładając dodatkowy cienki przewód bezpośrednio z ujemnej klemy alternatora, oczkiem pod śrubkę ocowania regulatora napięcia który brał masę z obudowy alternatora,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.