Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Ford Fiesta 1.4S
Autor Wiadomość
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Lut 2019, 22:42   [MK3] Ford Fiesta 1.4S

1.NICK: SCHWARZ 1.4S
2.IMIĘ: Marcin
3.MODEL: 3D
4.WERSJA: S
5.ROCZNIK: 1989
6.SILNIK: 1.4CVH

7.OPIS AUTA: Samochód kupiony całkiem niedawno bo 4 stycznia 2019r. Nietuzinkowa i prawie niespotykana już wersja 1.4S z zasilaniem gaźnikowym.Specyficzny zderzak przedni z tzw. kłami.Niby to zwykła MK3 ,ale gdzie nie spojrzeć na detale to są różnice względem później produkowanych Fiest. Wg mnie to rarytas zasługujący na pełną odbudowę zgodnie z oryginałem i w takim kierunku będą prowadzone prace.Baza jest bardzo dobra bo podłoga i elementy nośne bardzo zdrowe.Tak jak wiele detali,które są znakami rozpoznawczymi wersji S i to z pierwszego rocznika produkcji modelu.

8.DOKONANE PRACE: Póki co nie ma się co rozpisywać.Trwa kompletowanie części niezbędnych do stworzenia dobrej bazy technicznej.A więc wszystkie płyny ustrojowe,filtry,paski,świece,przewody zapłonowe itp. No i cały zestaw zawieszenia by się fajnie jeździło chociaż by na poprawki blacharsko-lakiernicze :P

9.PLANOWANE PRACE: Tak jak powyżej już stwierdziłem - Najpierw mechanika,później poprawki blacharsko-lakiernicze.Najważniejsze na już to wymiana rozrządu kompletnego oraz olejów/płynów/filtrów/uszczelek.No a w międzyczasie uzupełnianie brakujących detali estetycznych.Wszystko ma być tak jak pięknego lata 1989 roku gdy ktoś odbierał ten samochód z salonu.


10.FOTY:

https://imageshack.com/a/img923/2731/KipPqT.jpg
https://imageshack.com/a/img923/4115/YvlocI.jpg
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2019, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 14 Lut 2019, 08:24   

Hej!
Fajnie, że jeszcze pojawiają się nowi użytkownicy i miłośnicy MK3 :)

Bardzo ładnie prezentuje się to 1,4S, będę śledził Twoje relacje.
Dbaj o nią bo MK3 faktycznie nie ma już na drogach i ciekawe wersje zasługują na uwagę i utrzymanie ich.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 14 Lut 2019, 11:42   

Hej :ok:
Dokładnie jak napisał koega.
Dbaj dbaj bo coraz mniej tego.
Ps U nas w PWA jeszcze parę sztuk widać na drodze :yes:
_________________

 
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lut 2019, 12:02   

To Fiesta mojego brata.Dodam że to nie jedyna MK3 w jego posiadaniu.No ale ta 1.4S to już naprawdę rzadkość.
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lut 2019, 12:23   

U nas w zachodniopomorskim kiedyś tych Fiest MK3 było bardzo dużo.Ale jak wyżej kolega wspomniał - z roku na rok "populacja" spada :sad: Lecz ja zawsze staram się by samochód był utrzymany najlepiej jak tylko potrafię mimo upływających lat.Jako ciekawostkę podam, że w miejscu mego zamieszkania jest największe zagęszczenie jeżdżących MK3 na kilometr kwadratowy.Sąsiad ma jeszcze jedną z '92.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Lut 2019, 18:58   

Ja już wspominałem ;) że gdyby nie odległość, to bym ją kupił :D bo ogłoszenie już troche wisiało i cena była bardzo atrakcyjna jak za Ske :) powodzenia i będę śledził temat :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lut 2019, 22:07   

To fakt - cena była bardzo atrakcyjna.Musiałem jedynie kilka dni po zakupie opłacić nową polisę OC ale dało radę coś nawet urwać ze względu na wiek Fiesty.Mam świadomość co nabyłem,tak jak ilu chętnych już dzwoniło by sfinalizować transakcję.Długo się nie zastanawiałem gdy ujrzałem ogłoszenie.Miał być Peugeot 205 ale miłość do Fiesty wygrała :hihihi: No i druga MK3 pod domem w ten sposób.Jak tylko coś ciekawego zacznie się dziać przy aucie to dodam relację.Póki co części już idą no i zdołałem naprawić popielniczkę.Miło słyszeć że jest tu jeszcze trochę sympatyków tej generacji Fiesty :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Lut 2019, 18:53   

MK3 - sentyment ;) Poza tym fajna rzadka wersja :) fajnie że zostaje oryginał.

Po kropkach i przecinkach dawaj spacje ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Lut 2019, 19:23   

Tak, będzie oryginał. Części też staram się dobierać oryginalne na ile to możliwe. Póki co wszystko co udało mi się zamówić to MOTORCRAFT / FORD. Niekiedy jest zdziwienie, że ktoś jeszcze poszukuje części do tego modelu z tej górnej półki. Osobiście mam satysfakcję , że lądują tylko części zalecane fabrycznie. Dobrze będę bardziej spacjował :ok: :ok: :ok:
Ostatnio zmieniony przez SCHWARZ 1.4S 14 Sie 2019, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Kwi 2019, 15:42   

Witam! Pracę postępują, niestety mam jakiś problem by na forum umieścić zdjęcia... Więc będzie tylko opis. Wyczyszczony na błysk cały silnik i komora silnikowa. Przy okazji przejrzane wszystkie wężyki gumowe, wiązki elektryczne, wtyczki itp. Trudno uwierzyć że to wszystko ma 30 lat, a pod warstwą brudu kryją się tak pięknie zachowane akcesoria. Wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów ( to od niej silnik i skrzynia biegów była oblepiona olejem). Przy okazji wymieniony filtr powietrza. Główne usprawnienia nadejdą w przyszłym tygodniu. Trwa to tyle bo kompletowanie tego samochodu na oryginalnych częściach jest bardzo czasochłonne. Ale jak już wszystko będzie złożone to radość i duma gwarantowana. Pozdrawiam Fiestomaniaków.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 10 Kwi 2019, 21:58   

Wrzuć przez zewnętrzny hosting, a tu daj linki z miniaturkami...

Jaką uszczelkę dałeś pod dekiel? zwykłą korkową? Polecam uszczelkę ze sierry, tam do CVH była uszczelka gumowa - droższa ale i nie trzeba jej co rok zmieniać ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2019, 12:22   

Dałem oryginalną korkową kupioną na wyprzedaży części do MK3. Znam ten patent z uszczelką od Sierry, ale zawsze montowałem oryginalną w poprzednich silnikach i nigdy nie zauważyłem by później z nich ciekło. Zawsze jak przejadę z 500-1000 km i uszczelka się nasączy to leciutko dokręcam jeszcze śruby i nic złego się nie dzieje. No ale jakby miało nastąpić odstępstwo to zastosuję tą ze Sierry.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d1286d29a1eb7e00
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Kwi 2019, 15:38   

Takie porno, że fotosik daje komunikat że tylko dla osób pełnoletnich ;) :rotfl:

Byle nie ciekło, bo pamiętam to jako słaby punkt CVH ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2019, 18:43   

Może dlatego, że aż nieprzyzwoicie czysty silnik jak na CVH??? :-P Tak jak powiadasz - aby nie ciekło. Zawsze sprawdzała mi się oryginalna korkowa uszczelka dlatego nie zdecydowałem się na inny manewr. Tu kilka części i akcesoriów które trafią na dniach do Fiesty. Reszta leży w "dziupli" mojego brata.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b73514f1f05e2474
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Kwi 2019, 00:34   

SCHWARZ 1.4S, Ano leżą, leżą :-P ciekawe kto to teraz będzie montował? ;/
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Lip 2019, 19:11   

Witam po dłuższej przerwie. Miały być częstsze relacje z prac nad Fiestą lecz od wiosny zrobiło się mocno pod górkę. Silnik w Fieście po długim zimowym postoju odmówił posłuszeństwa. Fiesta została zakupiona zimą na początku tego roku, przejechała trasę z Poznania do Szczecina bez problemów. Później przechodziła całą zimę drobne naprawy i konserwacje. Była sporadycznie odpalana. Niestety po długim postoju zaczęła nierówno pracować dając niebieskie obłoki dymu z rury wydechowej. Jazda z zagrzanym silnikiem kończyła się przygasaniem zwłaszcza po wyrzuceniu biegu na luz. Wykręcenie świec zapłonowych potwierdziło pogarszającą się kondycję silnika. Świece czarne, pokryte olejem do połowy gwintu. Samochód trafił do mojego zaufanego mechanika. Gdy wydawało się, że jest coraz bliżej rozwiązania problemu, mój specjalista rozchorował się. I tym sposobem Fiesta przestała kolejny okres od maja aż do teraz. W chwili obecnej zaczęło się dziać. Została zdemontowana głowica, która poszła od razu do kompleksowej regeneracji. Zdiagnozowano także zużyte pierścienie na tłokach. One także OUT i montaż nowych. Poza tym cały komplet uszczelek do silnika. Dużo części oryginalnych, dlatego też dużo czasu zeszło na poszukiwania. W przyszłym tygodniu powinno dojść do scalania podzespołów i finalnego długo wyczekiwanego uruchomienia i ożywienia Fiesty. A na koniec przestroga dla tych co bagatelizują wymianę rozrządu. Tak niewiele brakowało, a pasek z 2008 r. rozpadł by się podczas jazdy. Na szczęście stało się to podczas próby jego zdjęcia w zakładzie... zdjęcia poniżej:


Trochę szczęścia w nieszczęsciu ;)
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Sie 2019, 20:16   


Taka sytuacja...
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Sie 2019, 09:11   

Coś ten obrazek/fotka nie działa.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Sie 2019, 16:21   

Peedro, Mi normalnie się otwiera, zdjęcie też nabija wyświetleń więc nie wiem co się może dziać... Ja najeżdżam kursorem na ikonkę, klikam prawym przyciskiem myszki "pokaż obraz" i wyświetla zawartość. Jest to zdjęcie rozbebeszonego silnika zgrane na Fotosik-u. Cały czas trwa składanie silnika, ale do finiszu coraz bliżej.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 17 Sie 2019, 18:06   



A u mnie tak
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.