|
[Inny] uturbienie 2.9 v6 |
Autor |
Wiadomość |
Igraszki
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: 2.0 16V
Imię: Radziu
Wiek: 33 Dołączył: 12 Gru 2008 Posty: 186 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 13:47 [Inny] uturbienie 2.9 v6
|
|
|
Moi drodzy,
po wielu latach wracam jak bumerang na forum, gdzie wielu specjalistów jest.
szukam mechaniora (pomijajac bydgoskie klimaty), który podejmie się dołożenia turbiny do 2.9 v6 12v i doradzi czy osiągniemy w nim bez zakuwania coś około 300KM.
silnik ma być wpakowany do łódki, podłączony bezposrednio do śruby.
Będę wdzięczny za sugestie, kto by się podjął takiego wyzwania. |
_________________ |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 18:47
|
|
|
Dedukuje że silnik z sierry/scorpio, ale ogólnie warto byłoby napisać co to za jednostka
Siemano! |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 21:12
|
|
|
jeśli mowa o starym v6 to nawet kity ford robił do tego a w wersji 2,8 było to fabrycznie nadmuchane.
Generalnie da się to nadmuchać, raczej małe turbiny bo zakres obrotowy niewielki. Czy wytrzyma okolice 300 - pewnie tak bo to silnik z czasów gdy ford robił pancerne silniki. Musi zostać dobrze zestrojony i tyle. Co więcej nie trzeba tego właściwie odprężać tylko w serie dmuchnąć 0,5 bara może trochę więcej. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
XD2i
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25 Dołączył: 29 Sie 2019 Posty: 23 Skąd: Stoolica
|
Wysłany: 2 Wrz 2019, 18:26
|
|
|
Możesz poszukać chłopa na FB pod nazwą "Mad Mods Garage", wydaje mi się, że dosyć obeznany w dmuchaniu Cologne'ów ale nigdy nic u niego nie robiłem więc ręki nie dam. Ogólnie 12v to raczej nie lubi obrotów, kiedyś słyszałem, że są ludzie w Polsce, którzy kręcą je do 7k jak dobrze pamiętam coś z EDISem i solexem 4a1 i po przeróbkach się wkręcał ale też tylko pogłoski. Chyba lepiej by było się pobawić w 2.9 24v cossie jeśli chodzi o turbienie, bo nie licząc się z samymi kosztami turbienia to lepiej turbić 24v jak 12v. Problem z Cosworthami polega zaś w tym, że rozrządy są droższe od samych silników i bardzo ciężkie do dostania, podobnie jest z całą resztą gratów jak uszczelki i inne pierdoły, wiadomo, wszystko się da, ale... "Każdy kto nie miał chce cossa, każdy kto ma nie chce cossa" - tak słyszałem od posiadacza owego 24v. Taki paradox. Jeśli jednak nadal szukasz rozwiązań do 12v (o ile rzeczywiscie mowa o kolonii) to chyba lepiej w kierunku kompresorów. 4.0 z explorerów bodajże były na jakiś Eatonach, możesz szukać z jakiś merców 2.3 M65, albo M90 i próbować modzić, nigdy się nie zagłębiałem ale obiło mi się o uszy więc możesz zrobić research. Co złego to nie ja, bo się nie znam tylko wygłaszam opinię. Pozdro! |
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:25 Freeman |
|
Turbo , Uturbienie
|
Sajmon |
Tuning mechaniczny |
5 |
30 Cze 2005, 14:12 Gość |
|
Turbo , Uturbienie diesela
|
Garfield |
Tuning mechaniczny |
8 |
7 Paź 2004, 08:57 Gość |
|
Turbo , Uturbienie 1.6 CVH
|
mucha |
Tuning mechaniczny |
22 |
13 Gru 2005, 00:17 Wojtass |
|
Turbo , Uturbienie benzyny , CVH
|
Gość |
Tuning mechaniczny |
3 |
13 Wrz 2005, 09:54 PumaRST |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|