Brak reakcji auta na przyśpieszenie poniżej 3000 obr |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20 Lip 2018, 12:01 Brak reakcji auta na przyśpieszenie poniżej 3000 obr
|
|
|
Chcę ruszyć. Silnik wkręca się na obroty, ale nie ma żadnej reakcji w przełożeniu na koła aż do ok 3000 obr. Potem całkiem dynamicznie przyśpiesza. Brak mi "dołu".
Jak już jadę i mam obroty poniżej 3000 to auto jedzie, ale również bardzo wolno reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Obroty w ułamku sekundy lecą np z 800 (bieg jałowy) na 3000 i znacznie wolniej i z pełną moją kontrolą powyżej 3000.
Tyle objawów, teraz kontekst:
- silnik odpala bezproblemowo, pracuje równo, nie szarpie, biegi wchodzą bez problemu,
obroty biegu jałowego są niskie, błędów DTC nie ma żadnych. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lip 2018, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20 Lip 2018, 21:12 Re: brak reakcji auta na przyśpiaszenie poniżej 3000 obr
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Chcę ruszyć. Silnik wkręca się na obroty, ale nie ma żadnej reakcji w przełożeniu na koła aż do ok 3000 obr. Potem całkiem dynamicznie przyśpiesza. Brak mi "dołu".
Jak już jadę i mam obroty poniżej 3000 to auto jedzie, ale również bardzo wolno reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
Obroty w ułamku sekundy lecą np z 800 (bieg jałowy) na 3000 i znacznie wolniej i z pełną moją kontrolą powyżej 3000.
Tyle objawów, teraz kontekst:
- silnik odpala bezproblemowo, pracuje równo, nie szarpie, biegi wchodzą bez problemu,
obroty biegu jałowego są niskie, błędów DTC nie ma żadnych. |
Sprzęgło się ślizga ? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Lip 2018, 22:16
|
|
|
Faktycznie brzmi jak tragiczny przypadek ślizgania się sprzęgła... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20 Lip 2018, 23:35
|
|
|
Puff napisał/a: | Faktycznie brzmi jak tragiczny przypadek ślizgania się sprzęgła... |
wymieniałem na nowe wiosną 2017 |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 21 Lip 2018, 16:13
|
|
|
A co założyłeś ? W sensie jakiej firmy ? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Lip 2018, 18:11
|
|
|
mi kiedys docisk sachsa strzelił po jakimś śmiesznym przebiegu, także wszystko może się zdarzyć |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Lip 2018, 20:20
|
|
|
U mnie taki objaw pojawił się po pieprznięciu docisku... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 10:26
|
|
|
Parzych napisał/a: | U mnie taki objaw pojawił się po pieprznięciu docisku... |
Sprzęgło było firmy Valeo kupowane.
Mam wrażenie, że to jednak coś innego jest, ale nie wiem co. Dziś jak jechałem, objaw zniknął kilka razy i więcej razy się pojawił.
Dziś się ściałem z nowym Golfem GTI przez przypadek spod świateł. I tak 2x, tyle że za pierwszym razem gość nie mógł dojść, a za drugim
ja odpadłem, bo na III biegu trafiłem w pustkę obrotów, choć wrażenie miałem takie, że auto przyspiesza i po 1s jakby ktoś mi ręczny włączył, potem znów
przyśpieszenie i znów jakby hamulec. Po przekroczeniu magicznych 3 tyś obr pojechał już dobrze.
Myślę, czy nie zwyczajnie cewki/kable/świece są winne, albo jeszcze coś innego. Czy ktoś z Was kiedyś rozbierał i czyścił kolektor dolotowy?
Może tu tkwi zagadka? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:05
|
|
|
A rozdzielacz w jakim jest stanie? Może kopułka prosi o wymianę? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:37
|
|
|
Puff napisał/a: | A rozdzielacz w jakim jest stanie? Może kopułka prosi o wymianę? |
A jak to sprawdzić na parkingu? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 11:52
|
|
|
Zdjąć i zobaczyć w jakim stanie są palce od środka. Jeśli masz kopułkę w stanie agonalnym, to na niskich obrotach może przerywać, wypadać zapłon, auto może mieć problemy z wkręcaniem się, etc. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 12:25
|
|
|
przecie tam nie ma takich rzeczy, to nie kosiarka mk3 ;P |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 12:27
|
|
|
Duh, to nic, wracam do diesli |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Lip 2018, 12:33
|
|
|
ale tak czy siak, brak przełożenia mocy na koła (wkreca sie, ale predkosc nie rośnie) nie pasuje do takich objawow
Stał bym dalej przy problemie typu docisk/wysprzęglik, ale rozumiem że jest tyle roboty przy tym, że warto najpierw przejść wszystkie łatwiejsze ścieżki.
Poszukam jeszcze, czy mam fotki swojego uszkodzonego docisku
edit:
o mam:
https://imgur.com/a/w9dPaoH
Podczas jazdy pare razy mialem pzrepięcia 1->2, że obroty zaczynaly rosnąć i dopiero potem zasprzęgłało napęd.
A na koniec zgodnie z tym, co widac na fotce, pękł drut spinający(?) nity, wcisnał się pomiędzy docisk a tarcze i nie dało rady auta w ogole wysprzęglić. Jak wrzuciło się bieg i odpaliło silnik, to automagicznie auto jechalo do przodu |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 25 Lip 2018, 00:50
|
|
|
A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany bo jak mniemam sprzęgłowy też tak jak w Dieslu jest sterowane hydraulicznie |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 25 Lip 2018, 01:19
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany |
W zeszłym roku, jak zakładałem serwo od ST |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 25 Lip 2018, 20:25
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Bobofrut napisał/a: | A kiedy był płyn hamulcowy wymieniany |
W zeszłym roku, jak zakładałem serwo od ST |
Szczerze to poddałbym płyn testom. Mechanicy to mechanicy jakoś do 90 procent nie mam zaufania |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 26 Lip 2018, 23:18
|
|
|
Jak się problemik pojawił, dziś sam ustąpił. Chyba warszawski spot Fordów dobrze autu zrobił |
|
|
|
 |
|