[MK3] Rs1800 |
Autor |
Wiadomość |
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 25 Cze 2018, 23:02 [MK3] Rs1800
|
|
|
1. NICK: Pazik
2. Imię: Bartek
3. MODEL: Fiesta Mk3,5
4. WERSJA: RS1800
5. ROCZNIK: Mk3, 95r.
6. SILNIK: 1.8 Zetec RQB
7. OPIS AUTA: Fiesta odkupiona od forumowicza, zmęczona życiem, niegdyś zwana czerwono-czarną, chociaż bardziej pasowało by ją nazwać patentem na drut lub odwrotnie, drutem na patent. Samochód posiadał milion pięćset sto dziewięćset modyfikacji, które doprowadziły go nad przepaść.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: pomalowany dach oraz słupki A na czarno, wymiana pasa przedniego. Wymiana kierunkowskazów przednich na białe. Ponowne spasowanie przodu. Usunięta żółta folia z halogenów i ich wymiana na takie w lepszym stanie, wrócił emblemat na maskę, nowa przednia szyba, zmienione szyby boczne, stare były uchylne ale uszczelki nie domagały i ciekła woda, usunięta spora część naklejek, listw ledowych, świecących diodek i innych wszystko mających gówien. Powrót wnętrza do przeszłości czyli oryginału, praktycznie wszystko było powiercone, pocięte, porzeźbione mocno w gównie, na koniec złapane opaską trytytką lub jak kto woli paryżanką. Wywalenie „wygłuszającej szmaty” spod tylnej kanapy, gąbek pochłaniających pierdy z fotela kierowcy, mat termoizolacyjnych z wnętrza karoserii, które pozatykały otwory odpływowe w drzwiach. Wymieniłem wewnętrzną osłonę tylnej klapy, była przyklejona, przykręcona wkrętami na wylot i jeszcze pewnie przyspawana plastikową elektrodą. Zapomniałem dodać, że jak już wkręt, opaska i taśma dwustronna nie dawały rady do akcji wkraczał klej na gorąco, a ten skurwiel nie zna litości! Upierd . l . a wszystko w swojej okolicy na kolor nasienia. Wymieniłem tylne parapety na oryginały z oryginalnymi głośnikami oraz odpustowy zegarek, licznik, który miał problemy z kontaktami… Dźwignia ręcznego wleciała z futury, gałka zmiany biegów wraz ze skróconym lewarkiem. Wymieniłem również deskę rozdzielczą na taką bez dziur i usprawnień poprzednika, ze wszystkimi kratkami wentylacyjnymi. Wszechwiedzący komputer pokładowy wraz z okablowaniem rodem z 486dx4 wywaliłem do kosza, chodź muszę przyznać, że wyrwanie tego gówna z deski nie było łatwe. Dołożyłem oryginalną osłonę alternatora, wymieniłem również blachy ściany grodziowej bo były zapylone po malowaniu. Wymieniłem poprzecierane nadkola przednie.
b. mechaniczne: wymienione: belka tylna z nowymi tulejami na taką ze stabem i podkładkami dystansami pod tarcze kotwiczne, przednie tarcze, stare były bardzo krzywe, chodź w dniu zakupu właściciel mówił, że wszystko jest z nimi ok. łączniki staba z przodu, jego tuleje, końcówki oraz tuleje wahaczy wraz z wahaczami, amory, sanki skrzyni biegów, wentylator chłodnicy, chłodnica oraz wąż na włącznik, szkoda że wywaliłem rurkę na włącznik, spawacz spawał przy świetle księżyca mocno najeb…. Pompę hamulcową. Fiesta miała poważny problem z odpalaniem po chwili postoju. Problem był spowodowany większymi wtryskami które ją zalewały. Wymiana pękniętego bagnetu oleju. Uszczelnienie silnika, uszczelka pod deklem zaworów była uszczelniona sylikonem, tak samo jak czujnik położenia wałka rozrządu. Dołożyłem filtr par paliwa oraz jego zawór. Wymieniłem uszczelniacz wału przy okazji wymiany skrzyni biegów, trzeci bieg postanowił zmienić lokal. W dużej mierze była to winna mocno zmęczonej skrzyni, braku stanu oleju oraz braku plastików ustalających lewarek zmiany biegów w jego mechanizmie, pogiętych sanek od zawieszenia skrzyni. Na koniec ustawiłem ponownie zbieżność.
c. audio: wymiana tylnych głośników na oryginalne, uporządkowanie wiązki do radia. Dołożyłem pilota do radia
d. inne: wymieniłem podnośnik prawej szyby, wiązkę elektryczną która była w stanie agonii, połączenia elektryczne w dużej mierze były wykonane na słowo honoru, luźne przewody, połączone na skróty, często skręcone palcami i sklejone izolacją. Wywaliłem wszystkie trytytki w kolorze tęczy, były żółte, niebieskie, czerwone, białe i czarne. Uzupełniłem zaślepki, kołki, spinki, wymieniłem wszystkie brakujące lub zamienione śruby oraz wkręty na oryginał, lub odpowiedni zamiennik.
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: zabezpieczenie antykorozyjne, wymiana drzwi
b. mechaniczne: mam nadzieję, że po tym wszystkim brak
c. audio: może być
d. inne: chciałbym w końcu tym gównem pojeździć, w chwili obecnej to zupełnie inny samochód, ale poprzeczka jest ustawiona wysoko, mam nadzieję, że wystarczy mi cierpliwości i dni…
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 00:01
|
|
|
o.O wypłynęło z czeluści. Weź pan to na złom zaholuj o ile przyjmą |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 07:10
|
|
|
Mnie rozwalił patent z gąbkami Tak kończą internetowe perełki |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 08:33
|
|
|
po opisie wnioskuję że auto trafiło do kogoś kto się zna na robocie ..........już po przeczytaniu 3 zdań miał bym dość tego egzemplarza na długie miesiące |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 11:28
|
|
|
Jedyne co ocaliło to auto przed złomem to cierpliwość Bartka w działaniach przy autach - uparty skurczybyk z niego
Fajnie, że wychodzisz na prostą z tym autem.
Auto zaczyna bardzo dobrze wyglądać i jeździć. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 18:33
|
|
|
Lubie to Kilka drobnych poprawek i laleczka |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 22:59
|
|
|
Ten egzemplarz był jak niekończąca się przygoda Indiana Jonesa którego wspierał MacGyver. I może nie było by w tym nic złego, bo Indiana wynajdywał fajne skarby, ale MacGyver musiał wszystko spie-rdo-lić taśmą z gówna… Poziom kreatywności twórcy nie raz roz.p.ierd.alał system, niejednokrotnie znajomi zbierali nawet konsylium bo nie byli w stanie pojąć kurła, co tu się odni.epier.dol.iło. W samochodzie były technologie z różnych dziedzin życia codziennego po zaawansowaną elektronikę shitlight, komputer pokładowy podobno był z Can-nes . Nie było miejsca, żeby nie było w nim grzebane, niestety nie było to grzebanie z głową, a może to tylko kwestia podejścia do jakości wykonanej pracy, bo jeśli tak, no to było ok… Nie miałem okazji zobaczyć najlepszej Fiesty Turbo w Polsce, bo byłem bardzo ciekaw jak tamten samochód wyglądał na żywo, większość z was miała. W chwili obecnej zapewne już za samo oglądanie trzeba uiścić stosowną opłatę właścicielowi, bo utrzymanie takiego samochodu swoje kosztuje. W pewnym stopniu, to dzięki wam chłopaki, ten samochód ocalał, bez waszych części nawet Henry Ford by jej nie ocalił przed szlifierką kątową. Mam tu na myśli: Andrzeja, Łukasza, Maćka, Pawła. Ja już nie miałem siły do tego gówna po każdej nowej niespodziance, samochód był przeznaczony na części, ale nakład już włożonej pracy okazał się za duży, żeby go zaprzepaścić, a poza tym za bardzo lubię te samochody, z pięciu zostały dwa. Tym bardziej, że jak na taniego forda, te samochody przy odpowiedniej obsłudze i traktowaniu są w stanie wiele znieść. Zaraz po zakupie, gdy emocje już opadły i zaczęły pojawiać się niespodzianki, Fiesta dostała breloczek z mojego wozu technicznego którym był Matiz.
Trzeba być po naprawdę dobrych dopalaczach żeby docenić to gówno. Tam nawet w zamienniku nie produkują dobrych części bo do gówna pasuje tylko gówno.
Ale na szczęście wszystko jest już na swoim miejscu. |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 29 Cze 2018, 08:16
|
|
|
Podoba mi sie takie podejscie a najbardziej co któreś napisane słowo GÓWNO dobre:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Cze 2018, 16:50
|
|
|
Między innymi takie patenty były wszechobecne by prewius ołner Czaina :
Jako dystans były podłożone większe nakrętki. Szkoda gadać. Tym bardziej, że teraz jest wszystko dostępne do wyboru do koloru. Zwykłe lenistwo i dziadostwo skromnie pisząc. Kij w dupę takim fanom czterech kółek |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 6 Lip 2018, 19:00
|
|
|
|
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 6 Lip 2018, 19:10
|
|
|
Też 3 lata kupiłem rs2000 ziutek z Wągrowca. Super auto miało być. Na miejscu dramat . Ale i tak kupiłem. Najlepszy był kątowniki 30x30 na łączeniu podłogi z progiem. I nałożona konserwacja na rdze. I po 10 kg szpachli na drzwiach |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 6 Lip 2018, 23:36
|
|
|
Kolego te kontowniki i szpachel przyjechał do wielkopolski z krakowa.
Brat tego nie robił przy tym aucie.
Co do reszty nie wiem.
A kupować nikt Tobie nie kazał. Kanał do sprawdzenia też był.
|
_________________
|
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 7 Lip 2018, 06:57
|
|
|
Przecież była lakierowana i konserwowana 😀 . I tak już po aucie . |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 7 Lip 2018, 07:31
|
|
|
Mogliście chłopakowi powiedzieć co jest z nią nie tak, może by nie jechał 500 km po paździerz. A nie teraz dopiero wychodzi cwaniactwo i polska patologia sprzedaży. Tak jak Luk-90 napisał, internetowe perełki |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 7 Lip 2018, 10:38
|
|
|
Hej. Z tego co wiem kolega rozpisywał się z Michałem co do auta. Malowana u niego nie była. Konserwował ją sam. Jak to nie mam pojęcia. Nie każdy jest urodzonym fachowcem. Mechanicznie była ok. Chyba że jakieś perełki wyszły od poprzednich właścicieli. Autko było z forum fkp. Kończymy temat czarnego rs 2000. I wspieramy w projekcie kolegę.
Pełen podziwu jestem upartości w projekcie.
Mało jest tych autem już na naszych drogach. Więc działaj ku chwale xr2i 16v |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 8 Lip 2018, 22:20
|
|
|
A ja napisze że na foto wygląda jak przed zakupem |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 9 Lip 2018, 18:51
|
|
|
Peedro, gorzej. To schroth
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Lip 2018, 20:05
|
|
|
A czemu dach i słupki ciorne? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Pazik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 30 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 9 Lip 2018, 21:13
|
|
|
W dachu były dziury po kogutach MPO , a słupki dostałem w gratisie |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|