Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] FORD Fiesta 1.6 120 KM Titanium X + pakiet ST
Autor Wiadomość
theanalogs 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 33
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Sie 2018, 17:35   

To są oryginalne felgi z fiesty mk7
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Paź 2018, 21:33   

Panowie i Panie

Trochę mnie nie było więc pora zrobić małą aktualizację.

Wiosna przyniosła dokończenie modernizacji wydechu. Wjechał pełny Milltek od kolektora po same końcówki. Dodatkowo dzięki pracy Grzegorza z GTPerformance całość została uzbrojona w przepustnicę podciśnieniową na jednej z końcówek z zaworem do sterowania całością przy kierownicy. Efekt perfekcyjny. W trasie przy zamkniętej przepustnicy wydech pracuje niewiele głośniej od serii. Otwarcie przepustnicy powoduje że wydech nabiera charakteru i potrafi zrobić nawet mały "popcorn" przy zmianie biegów.

Nadszedł lipiec więc trzeba było zająć się ubezpieczeniem, wleciał pełny pakiet OC + AC + szyby.

Również w lipcu przy 71 tyś km Fiesta przeszła pełny serwis z wymianą oleju, filtrów oraz odgrzybianiem klimatyzacji, były też małe problemy z ryglem w kierownicy, który czasami się zacinał i wyrzucał błąd immobilizera więc została wymieniona blokada kolumny kierowniczej wraz z jej zaprogramowaniem w ASO.

Na początku sierpnia ze względu na wyjazd na urlop czarnula trafiła na wieloetapową korektę lakieru z zaprawkami we wszystkich miejscach gdzie było to konieczne (ślad od kamieni na masce i zderzaku przednim). Dostała przy okazji woskowanie Fusso Coat i pełne nawilżenie zewnętrznych plastików. Nie pominąłem też prania całego środka. Za pełny pakiet odświeżenie dziękuję bardzo salonowi Motomorfoza z mojego miasta rodzinnego !

We wrześniu przyszedł czas na badanie techniczne.

Teraz mamy ponad 73 tyś przebiegu, początek roku akademickiego, więc ledwo wychodzę z uczelni ale obiecuje, gdy znajdę chwilę to zrobię kilka fotek zarówno lakieru po korekcie (zdjęcia tego nie oddadzą), jak i tego jak rozwiązaliśmy z GTPerformance wydech.

Ogólnie wrażenia świetne. Świnka skarbonka mocno ucierpiała w ciągu ostatnich kilku miesięcy ale plany się nie kończą ! Chodzą mi po głowie w jeszcze nie ustalonej kolejności:
- obszycie kierownicy prawdziwą porządną skórą z fragmentami perforowanymi
- zmiana zimowych 15" na coś większego (chyba 16") tylko muszę trafić jakąś okazję cenową na cały komplet oryginalnych kół z ładną felgą
- upgrade hamulców - albo porządne tarcze + EBC Green na seryjnych zaciskach albo jak mnie poniesie to upgrade na komplet hamulców z zaciskami od Fiesty ST
- podobają mi się Tow Strapy (te pasy do holowania w samochodach) i tu pojawia się problem, jedyny zestaw jaki znalazłem dedykowany do Mk7 to ten https://www.carenhancemen...le-in-7-colours . Sam Tow Strap nie jest problemem bo jest ich na rynku multum. Nie mogę nigdzie tylko znaleźć tej „przedłużki aby wyjść z obrębu zderzaka na zewnątrz i przykręcić do niej Tow Strap. Oczywiście liczę się z tym, że będę musiał zrobić w zaślepce w grilu dziurę aby móc wyjść tą przedłużką a nie zostawiać zdekompletowanego zderzaka.

Czekam na wszelkie podpowiedzi zarówno w nurtującym mnie temacie Tow Strap'a jak i innych tematów.
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Paź 2018, 11:07   

Z bardziej błahych ale jednak modyfikacji to w między czasie o czym zapomniałem:
- wymieniłem osłony świateł przeciwmgłowych z chromowanych na czarne - strasznie mnie drażniły te chromy
- zamontowałem też rejestracje bez ramek na taśmę 3M
- ostatnio przepaliła mi się jedna z H7 więc narazie wjechały Osram Night Breaker Laser - zobaczymy jak będzie z żywotnością, jeśli będzie kiepsko to wjadą jakieś porządne markowe LEDy
 
 
Gerrah 

Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Paź 2018, 12:59   

Daruj sobie ten tow strap. Jak dla mnie wygląda to strasznie tandetnie. Zawsze jak to widzę to myślę "o przezorny wie, że za chwilę będzie musiał iść na hol" - co z resztą często jest połączone ze stanem technicznym auta... Jeśli idzie o LEDy to na brytyjskim forum Fiesty ST, na którym siedzę ostatnio polecali takie. Cena trochę wysoka, ale biorąc pod uwagę, że powinny przetrwać dłużej niż auto to już nie jest taka straszna. Zastanawiam się tylko, czy na pagórkach i wybojach nie będę walić tym po oczach gorzej jak drogowymi. Co do tych Osramów i podobnych +150% itp świecą dobrze lub nawet bardzo dobrze, ale żywotność mają bardzo krótką. Jak przejeździsz na nich do kolejnej wiosny to będę zaskoczony.
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 18 Paź 2018, 14:14   

Znajomy znowu założył takie:

https://allegro.pl/zarowki-led-h7-x3-zes-50w-dzien-noc-hom-e8-10r-i7462022547.html

ładnie świecą, mają równe odcięcie i spoko cenę. ponoć są na chipach philipsa, ale kto je tam wie. Ważne że kosztują 1/6 tego co philipsy. A jedne i drugie u nas nie mają homologacji, więc brałbym te tańsze, przynajmniej zostanie na mandat :)
_________________

 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sty 2019, 18:01   

Witam !

Obecnie zbliżam się do 77 tyś km, w między czasie klapy nawiewu zaczęły żyć trochę swoim życiem przy odpalaniu zimnego samochodu ale póki działają i przestają "grzechotać" po sekundzie może dwóch to nie dotykam tego !

Czas biegnie, kilometrów przybywa to i czas na kolejne zmiany. Jakiś czas temu dorwałem w kolorze pełną czarną blendę tylnej klapy bez chromów, wypolerowałem ją i czeka na montaż w ferie. Więc będę miał w najbliższym czasie do sprzedania kompletną blendę chromowaną w kolorze Black Panther z przyciskiem oraz oświetleniem rejestracji.
Ale to mniej zauważalna zmiana, te większe dzisiaj dotarły paczką z prezentami. Podłokietnik i kierownica od wersji ST z Fiesty z 28 tyś przebiegu więc w perfekcyjnym stanie !




Mam pytanie o trzy rady:
1) Jak najlepiej zdjąć poduszkę powietrzną z kierownicy, żeby się przy tym nie narobić jak osioł ?
2) Czy w Fieście przed liftem będę miał do czego podłączyć w tunelu centralnym przy montażu podłokietnika podświetlenie cupholderów czy trzeba ciągnąć zasilanie z oświetlenia Ambiente ?
3) Macie jakieś wskazówki co do demontażu plastików z tylnej klapy aby dostać się do blendy ?

Pozdrawiam !
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Mar 2020, 12:25   

Minął kolejny rok z Fiestą, na wizyty na forum nie było czasu, ale czas nieco zaktualizować temat.

Fiesta ma już praktycznie 90 tyś przebiegu. Trochę się wydarzyło.
Tuning:
- Chromowana blenda tylnej klapy ustąpiła miejsca całej czarnej - moim zdaniem wygląda o niebo lepiej.
- Kierownica od Fiesty ST jest już na miejscu - sprawdza się doskonale - grubsza, mięsista, o wiele lepiej leży w dłoniach - chyba jedna z najlepszych zmian dotychczas !
- Oryginalny podłokietnik z polifta też jest na miejscu i sprawdza się dosyć dobrze, dzięki temu, że mam daleko odsunięty fotel. Owszem perfekcyjnie byłoby, gdyby był 5 cm bliżej kierownicy ale i tak jest o niebo lepiej niż bez niego.

Usterki:
- Regulacja temperatury nawiewu wyzionęła ducha - okazało się, że padł mechanizm wewnątrz silniczka regulacji klapą temperatury. Koszt nowego silniczka w ASO 500 zł - z racji ceny zamówiłem używany na Allegro, poświęciłem godzinę na wymianę i wszystko jest już w 100 % sprawne.
- Klasyczna przypadłość Forda - przerdzewiały miejsca mocowania ostaniej osłony termicznej wydechu (tłumika końcowego) - zamówiłem prawie nową osłonę z demontażu rozbitego B-Max’a i ją założyłem - ma o jeden więcej otwór montażowy ale pasuje bez problemu

Eksploatacja:
- We wrześniu przy przebiegu 83 tyś km Fiesta przeszła coroczny pełny serwis - Olej Formula F 5W30, komplet filtrów - oleju, powietrza, kabinowy, do tego wymieniłem komplet świec na OEM Forda.
- Osram Night Breaker Laser wytrzymały 15 tyś km i padły. Na tą chwilę są jakieś zwykłe Osramy H7 - zamówię znowu Night Breaker Laser albo jakieś LEDy tym razem - tylko jakie ? HELP
- Dosłownie w tym tygodniu wymieniłem komplet przednich tarcz i klocków oraz przepłukałem i wymieniłem płyn hamulcowy na DOT 5.1. Po przeczytaniu opinii założyłem tarcze TRW (DF6399) i klocki Ferrodo (FDB4179) do tego płyn DOT 5.1 TRW (PFB501) - wg mnie teraz Fiesta hamuje bardzo dobrze i do cywilnej jazdy nie można wymagać niczego więcej. Jedyny mankament, klocki potrafią bardzo delikatnie, ale jednak, zapiszczeć na zimno.

Plany na najbliższy czas:
- Wymiana żarówek na LEDy, tylko zupełnie nie mam pomysłu na jakie lub znowu Night Breaker Laser.
- Raz na jakiś czas pierwsza Sonda Lambda (regulacyjna) płata figle i sporadycznie wyrzuca błąd - chyba jej żywot dobiega końca. Muszę ją wymienić. Jest ktoś z Was w stanie coś podpowiedzieć (rozsądnego cenowo) ?
- Niestety przeciąłem kiedyś nieopatrznie jakimś bagażem folię na oklejonej tylnej kanapie - muszę zamówić folię i okleić od nowa tylną kanapę „alcantarą”
- Chodzi mi od dawna po głowie pomysł, żeby przydymić znaczki przednie/tylne i na kierownicy „Ford”. Macie na to jakiś sposób lub kogoś kto produkuje aftermarketowe znaczki (najlepiej czarno-białe) ?
- Nadal myślę nad zmianą opon z dwóch kompletów lato/zima na komplet wielosezonowych. Tylko patrząc na dostępność i ceny zostaje mi tylko rozmiar 205/45 na R17, wg forum z USA powinno pasować, ale kto ich tam wie :)
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2020, 18:59   

Jakie obecnie mamy realia, każdy wie. W związku z tym nieco więcej czasu pojawiło się w grafiku. Z tej okazji wreszcie znalazłem chwilę aby nagrać w miarę porządnie dźwięk i pracę aktywnego wydechu - o ile tak można nazwać film nagrany iPhonem bez zewnętrznego mikrofonu (niestety przy zamkniętej klapie iPhone łapał lekki przester). Na żywo różnica między otwartym i zamkniętym wydechem jest o wiele, wiele większa - zamknięty brzmi niemal jak seria.
Z góry zaznaczam, lekkie kopcenie wynika ze zbyt bogatej mieszanki spowodowanej dwoma faktami: silnik był praktycznie nie rozgrzany, świeżo po rozruchu, a poza tym pierwsza sonda lambda od kilku dni zaczyna się sypać i rzuca błędne odczyty (zamówiłem już nową).
Zainteresowanym przesyłam link do filmu na YouTube:
https://youtu.be/ipMq0gOZam8
Dla przypomnienia - setup wydechu to zestaw Mountune:
- kolektor Milltek 4-1
- sportowy katalizator Milltek
- tłumik końcowy Milltek
- przepustnica podciśnieniowa założona na lewej końcówce wydechu - robota GTPerformance

Zdrówka !
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 10 Kwi 2020, 17:50   

Najbardziej podobają mi się dzwony z kościoła. :ok:

A tak serio zacnie :brawo:
_________________

 
 
 
Matibdg 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 25 Maj 2020
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Cze 2020, 12:10   

Witam. Czym te lampy były przyciemniane??
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Cze 2020, 12:18   

Matibdg napisał/a:
Witam. Czym te lampy były przyciemniane??


Ciemna foli do lamp, nie wiem dokładnie jaka bo to już było zrobione jak kupowałem ją dwa i pół roku temu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.