Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
szafir51
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 46 Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Paź 2017, 08:45 Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpalaniem
|
|
|
Cześć,
Od jakiegoś czasu moja Fiesta boryka się z następującym problemem:
na biegu jałowym obroty wahają się w granicach 500-800. Kiedy spadają w okolice tych ~500 RPM silnik zaczyna się dławić (no nie dziwota).
Po rozgrzaniu do temp. nominalnej jest okej, trzyma sztywno prawidłowe obroty na jałowym.
Dzisiaj rano Fiesta nie odpaliła. Trzymając wciśnięty gaz silnik odpala i chodzi, po puszczeniu gazu gaśnie.
Wcześniej był problem z sondą lambda ale przeczyściłem wtyczki, usunąłem błędy i wczoraj po kilku miesiącach od tej operacji sprawdziłem ECU - czysty, bez żadnych błędów.
Olej był wymieniany ze 3 miesiące temu, filtr paliwa i powietrza również. Wszystko pozostałe działa dobrze, silnik pracuje ładnie i równo (po nagrzaniu).
Mam ELM327, podłączyłem wczoraj pod kompa z programem ScanMaster ELM i FORscan. Odpowiedzi z obu sond lambda wydają się być prawidłowe. Mogę sprawdzić inne parametry ale nawet nie wiem które. Temperatura z czujnika temperatury? Coś jeszcze?
Przeszukałem forum pod kątem podobnych tematów i wychodzi, że jak nie lambdy to silnik krokowy albo przepustnica. Czy może na coś jeszcze zwrócić uwagę? |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 5 Paź 2017, 10:30 Re: Fiesta 1.4 16 spadają obroty na jałowym,problem z odpala
|
|
|
szafir51 napisał/a: | Przeszukałem forum pod kątem podobnych tematów i wychodzi, że jak nie lambdy to silnik krokowy albo przepustnica. Czy może na coś jeszcze zwrócić uwagę? |
Posprawdzaj wtyki kabli elektrycznych w silniku, dociśnij każdy wtyk. Także te w kabinie przy pedałach sprzęgła i gazu.
edit:
silnika krokowego nie ma. przepustnica jest elektroniczna
podobno pomaga czyszczenie przepływomierza i jego ponowne zaprogramowanie. |
|
|
|
 |
szafir51
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 46 Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Paź 2017, 11:30
|
|
|
Wyczyściłem przepustnicę i MAP sensor
tak przepustnica wyglądała przed:
a tak po czyszczeniu:
Po wyczyszczeniu talerz nie zamyka całkowicie kanału, jest szczelina ok. 0,5 mm. Kiedy przepustnica była brudna tej szczeliny nie było - była wypełniona nagarem.
MAP sensora nie pokazuję, po przed i po czyszczeniu wyglądał tak samo.
Miałem jeszcze sporadycznie wyskakujący błąd sondy lambda więc poruszałem trochę wtyczką przód tył.
Po złożeniu i pierwszym uruchomieniu wszystko ok. Silnik wskoczył od razu na ~1000 obr/min i trzymał sztywno obroty na jałowym i przy schodzeniu z wyższych obrotów do jałowego. Niestety po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wyskoczył mi błąd grzałki lambdy i obroty na jałowym utrzymywały się na poziomie 2000 rpm. Odłączyłem wtyczkę i okazało się, że piny od grzałki zaśniedziały
tak wyglądają sygnałowe:
Także dzisiaj jeszcze czyszczenie wtyków i zobaczymy jak sobie Fieścina będzie radziła.
i wykresy:
tak wyglądało odpalanie na zimnym
tak jazda na już nieco rozgrzanym silniku - przy puszczonym gazie 5km/h przy 500 rpm
a tak po czyszczeniu:
 |
|
|
|
 |
szafir51
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 46 Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Paź 2017, 21:47
|
|
|
Niestety, problem pozostał. Po czyszczeniu przepustnicy było okej, ale na ciepłym silniku obroty na jałowym były ok. 2000 rpm. Okazało się, że przepustnica się nie domykała do końca. Zrobiłem adaptację i wróciłem do punktu wyjścia. Znów za niskie obroty na jałowym przy zimnym silniku - gaśnie. |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 9 Paź 2017, 12:44
|
|
|
szafir51 napisał/a: | Okazało się, że przepustnica się nie domykała do końca. |
masz teraz do sprawdzenia jeszcze kilka rzeczy:
czujnik pedału sprzęgła oraz pedału gazu (mają wpływ na wolne obroty), czujnik przepustnicy, sondę lambdę i ostatecznie katalizator. |
|
|
|
 |
szafir51
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 46 Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 13:52
|
|
|
powodem okazała się nieszczelność odmy. Nieszczelność zlikwidowana, auto jeździ bez problemów. |
|
|
|
 |
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 16:43
|
|
|
Czyli pierdoła, no i fajnie |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.