
|
Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM |
Autor |
Wiadomość |
altowiolista
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lut 2017 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lut 2017, 16:21 Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM
|
|
|
Cześć wszystkim! Na początek przywitam się Czytuję regularnie forum od roku, ale dopiero teraz się zarejestrowałem.
Mam mk6 1.3 58KM. Jako że blacha jest w dobrym stanie, to wpadłem na pomysł swapa. Nie mogłem kupić od razu mocnej wersji. Nie, nie sprzedam tej co mam i nie kupię ST Przywiązałem się to tej budy. Moim budżetem się nie przejmujcie.
Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?
- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.
Zakładając, że za 1000zł mam silnik, potrzebuję podliczyć sobie co potrzeba więcej żeby to ustrojostwo przełożyć.
Dzięki wielkie, pozdrawiam
PS. Ewentualnie swap na ST |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 7 Lut 2017, 18:21 Re: Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM
|
|
|
altowiolista napisał/a: | Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?
- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.
P |
Bużdet niestotny, tak? no to jedziemy
1.6 był montowany w: Fiesta, Fusion, Focus 1, Focus 2.
Są dwie wersje różniące się chyba głónei programem sterownika silnika, gdyż:
1 wersja = 74KW, 100KM, 146Nm
2 wersja = 78KW, 105KM, 151Nm
Wersję drugą można spotkać w Focus 2 i Fusion po 2006 roku oraz czasami w Fiestach (ja taką mam). Mechanicznie silniki są takie same, mają takie samo oznaczenie kodowe FYJA/FYJB
Odnośnie części to różnic pomiędzy 1.3 a 1.6 to różnic będzie sporo poza blokiem silnika:
1. sprzęgło kompletne + wysprzęglik
2. osprzęt (alternator, pompa wody)
3. skrzynia biegów (niestety każda Fiesta ma inną skrzynię w zależoności od silnika)
4. układ wychechowy (1.6 ma tłumik środkowy, czego pozostałe Fiesty 1,25/1.3/1.4 nie mają)
5. sterownik do silnika (nie mylić z gemem)
6. kolektor dolotowy
7. raczej tarcze hamulcowe (większe) i klocki inne, pompa inna
8. wiązka elektryczna silnika inna (tu uwaga ugólna, że jak masz wersją po liftingu, to nowa całość też musi być taka)
Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin
Mocowania silników i skrzyń są raczej inne.
Po głowie mi chodzi, że mocowanie układku klimatyzacji/sprężarki może być inne, ale to tylko taka myśl |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Lut 2017, 01:05
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin
|
fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.
Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny
altowiolista, nie wiem, czy znajdziesz na FKP jakieś konkrety. Nie kojarze, by ktokolwiek swapował mk6. Parzych robił z 1.25 na 1.6, ale to jest ta sama rodzina silników.
Generalnie im nowsze auto tym większy kibel przy swapie, ale trzymam kciuki, bo nie ma rzeczy niewykonalnych |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 8 Lut 2017, 11:12
|
|
|
vegetagt napisał/a: | slawomirro napisał/a: | Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin
|
fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.
Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny
|
Allegro jako wyrocznia? No proszę. Sprawdzałem w TISie. Myslałem, że wszystko się różni, ale TIS podaje że te powyższe elementy są wspólne. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Lut 2017, 11:47
|
|
|
Jakim cudem? Chłodnica zetec 1,6 dla fiesta/fusion 01-08 nr 1222562 dla roczników 01-04.
Chłodnica dla kosiarki 1.3 nr 1214784 i roczniki 02-04.
Zamiennik hella dla numeru zeteca: https://www.autodoc.pl/hella/948110
Zamiennik od thermoteca dla numeru kosiarki: https://www.autoczescionl...ec-3349029.html
Także katalog potwierdził allegro. Wbrew pozorom, do aut popularnych jest to szybka i dość pewna metoda sprawdzenia Fakt, że często mylą 1.3 z 1.25, ale ta "pomyłka" jest od czasów mk4. Nawet na aukcjach z całymi autami ludzie nei do końca wiedzą, który mają silnik. |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 8 Lut 2017, 13:39
|
|
|
Przecież nawet w opisie tych linków jest informacja że to jest dla Fiesty i Fusiona dla modeli 70-100KM. Czyli i 1.3 i 1.6 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Ford5610
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: damian
Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 81 Skąd: kielce
|
Wysłany: 8 Lut 2017, 19:45
|
|
|
Z silnikiem 2.0 chodzilo by super.
Jeszcze w wersji 5d. |
_________________
 |
|
|
|
 |
altowiolista
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lut 2017 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Lut 2017, 22:51
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Ok, to już wiem że praktycznie trzeba wybebeszyć wszystko. Szukając tu i tam wnioskuję, że na silnik 1.6 i inne części (od Fiesty mk6) można wydać 3-5 tysięcy. A szrota Focusa mk1 można kupić za... 3-5 tysięcy. Czy z takiego Focusa mk1 1.6 "plug&play" jest możliwe?
Focus również miał silniki 1.8, i jest też 1.6 z Fiesty '95-2002. I ew. 1.7 Pumy. Co z nimi?
Dopytuję tak natrętnie, ponieważ oprócz kosztów samego silnika (z przydatkami) jest jeszcze robocizna. Od niej się nie ucieknie, to jasne, ale chyba będzie taniej jeśli wepchnie się pod maskę coś, co nie wymaga spawania Oglądałem właśnie na YT przypadek Mini z silnikiem Hondy
W zasadzie dla zdolnego mechanika nie ma rzeczy niemożliwych. Można i wsadzić silnik Nissana Na mój chłopski rozum jedyne co jest ważne to łapy silnika. Można dorobić, dospawać. Tylko czy to nie podniesie za bardzo kosztów robocizny? I mam przeczucie, że jednak trochę za bardzo to sobie uprościłem...? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|