Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Maj 2019, 21:13   

email dobry, jak coś to tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i4536911017.html jest tez telefon ;)



bobson napisał/a:
Główny minus lekkiego koła to mniejsza masa wirowa więc większe wyhamowanie podczas hamowania silnikiem a to może delikatnie przełożyć się na spalanie.


a popatrz w drugą strone -w mieści mniej energii zużyjesz na ruszenie spod świateł ;)

Jak dla mnie to wzsystko pali plus minus tyle samo. Bardziej hipol mi robił jajca z oporami w skrzyni, niż ten zamach :hihihi:
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 21 Maj 2019, 08:33   

vegetagt napisał/a:
email dobry, jak coś to tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i4536911017.html jest tez telefon ;)



bobson napisał/a:
Główny minus lekkiego koła to mniejsza masa wirowa więc większe wyhamowanie podczas hamowania silnikiem a to może delikatnie przełożyć się na spalanie.


a popatrz w drugą strone -w mieści mniej energii zużyjesz na ruszenie spod świateł ;)

Jak dla mnie to wzsystko pali plus minus tyle samo. Bardziej hipol mi robił jajca z oporami w skrzyni, niż ten zamach :hihihi:


Głównie chodziło mi o użytkowanie stricte trasowe ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Maj 2019, 10:55   

no, to tez troche mnie ciekawi.
Bo u siebie to niezbyt odczuwam róznice w spalaniu 1.6 vs 2.0 vs 2.0 lekki zamach. W trasie i tak te ~6.5 auto wciągało. No ale ja mam opływowość lodówki i niską mase, więc automatycznie szybciej wytracam prędkość ;)
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 21 Maj 2019, 18:16   

może w takim kartonie czuć tego nie będzie :)

dla mnie jakiekolwiek zaczynanie modów w Na to wałki w głowicy.

tłumik ultera mugena songo czy vegety :D pomoże na plus 2 do respektu na dzielni do 14 lat sebixów. Dolot same rury stozki itp itd zero efektu.

wałki kolektor wydechowy, kolektor ssący, koło zamachowe, tyle można zrobić. Przy czym wałki to start dla mnie najlepszy. Realne przyrosty.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 21 Maj 2019, 19:20   

tomi16v, z wałkami jest taki problem że są drogie i zwykle trzeba je świnką wystroić.

Tanim kosztem to można zrobić sensowny dolot, wydech, lżejszy zamach, i można pomyśleć o portingu (ja np. kupiłem 2 głowice do obróbki żeby nie rozgrzebywać auta - działając samemu - koszt jedynie dremela i kilku narzędzi do niego, reszta czas i chęci)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2019, 21:39   

Peedro napisał/a:
tomi16v, z wałkami jest taki problem że są drogie i zwykle trzeba je świnką wystroić.

Tanim kosztem to można zrobić sensowny dolot, wydech, lżejszy zamach, i można pomyśleć o portingu (ja np. kupiłem 2 głowice do obróbki żeby nie rozgrzebywać auta - działając samemu - koszt jedynie dremela i kilku narzędzi do niego, reszta czas i chęci)

zgadzam się w 100%
wałki są drogie, mało dostępne i jeżeli generują moc to często odbywa sie to kosztem kultury pracy silnika oraz powiązane jest z podniesieniem kompresji. To tanio nie wyjdzie ;-|
dolot(może większa przepustnica pasująca pod kolektor), wydech, strojenie (nie wiem jak to w fordzie z takim strojeniem) to można jakieś 10-15KM ugrać a to jest 10% przy 100KM fieście
Jest taka teoria niepisana :) że 1KM za 100zł w NA to sensowny ekonomiczny mod. I ten dolot z wydechem tyle może dać. Konie mechaniczne w NA sa drogie. Te pierwsze 10-15 można ugrać za 1000-1500zł a dalej to już naprawdę trzeba zbierać kasę. Czasem lepiej swapowac albo zmienić auto :)
Porting i obróbka głowicy ma sens -trzeba wiedzy jednak i najlepiej 2ga głowice i na spokojnie dłubać (jak tania). Potem przekładka co wiąże sie z uszczelką, planowaniem itd. To samo z zamachem - trzeba zrzucić skrzynie, warto wtedy obejrzeć sprzęgło, docisk...
to wydaje sie tanie ale jak sie robi bardziej kompleksowo (bo dla siebie bo jak rozebrane to nie zakłada sie zużytego) to tanie juz nie jest. Chyba, że to koszt tylko części a ktoś umie i MA CZAS zrobić sobie to samemu...

EDIT: mój civic miał silnik 1,5 i fabrycznie 102KM. Założyłem głowice z 1,6 z osobiscie
wykoanym portingiem + przepustnice z 1,8 + kolektor wydechowy 4-2-1 + wydech supersprint wiekszej srednicy + strojenie map paliwa i finalnie auto miało 140KM i 160NM. opłacało sie ale to sporo roboty :)
Ostatnio zmieniony przez Lcfr 21 Maj 2019, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Maj 2019, 21:42   

ja tylko przypomne, że auto z tego tematu to chyba dupowóz, a nie rajdówka ;)
Niech sobie ładnie mruczy i trzyma seryjną moc :D
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2019, 21:50   

Dlatego moje wpisy by nie iść w jakieś duże koszty. Dolot + wydech + zamach = najtaniej i najszybciej porpawiona fabryka w nabardziej ekonomicznym podejsciu. Drobne minimumum dające frajdę a nie zabijające kieszeni.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 21 Maj 2019, 23:20   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 22 Maj 2019, 07:59   

Jaką masz średnice motyla w przepustnicy?
Jak dobrze pamiętam tam jest mała przepustnica więc najtaniej pewnie wyjdzie kupić drugą o tych samych numerach i dać ją do roztoczenia ogarniętemu tokarzowi.

W ST150 montowałem ostatnio przepustnice 64mm, tylko, że ja tam miałem komputer EMU i olałem sobie przepustnice DBW i zmieniłem ją na klasyczną sterowaną linką :) Z ssącym kopią Coswortha, pogrzebanym wydechem, wałkami PH2 wyszło 184 kuca. Niestety te 34 kuca kosztowało więcej niż 3400zł :rotfl:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Maj 2019, 08:33   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 22 Maj 2019, 08:41   

No to można ją roztoczyć na powiedzmy 50mm, od przodu widać że zwęża się do środka.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 22 Maj 2019, 14:21   

Odnośnie mk6.
Jak jest z zmianą kolektora z pumy 1,7
Robił ktoś to.

W moim przypadku dało to sporo .

Druga kwestia
mk7 sport motosport.

Może coś z nich pasuje

Kolektor przepustnica
_________________

 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Maj 2019, 18:59   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Maj 2019, 20:35   

Sławek, kolektor możesz dać z pumy, a przepustnicę swoją, o ile podejdzie. Co do samych przepustnic, jak mają taką samą budowę (1,6 i 2,5T które masz) to podłączenie idzie ogarnąć, mogę wspomóc schematami.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Maj 2019, 21:04   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 22 Maj 2019, 21:34   

slawomirro napisał/a:

Przepustnica zawiera czujnik temperatury powietrza wlotowego i podwójny czujnik przepustnicy (otwarcia/zamknięcia)


Na 99% czujnik IAT jest zintegrowany z MAP sensorem, tzw T-MAP.
W przepustnicy masz silnik i podwójny potencjometr.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Maj 2019, 22:44   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Maj 2019, 06:56   

slawomirro napisał/a:
bobson napisał/a:

Na 99% czujnik IAT jest zintegrowany z MAP sensorem, tzw T-MAP.
W przepustnicy masz silnik i podwójny potencjometr.


To jest czujnik ECT, T-MAP to czujnik ciśnienia.
Czujnik ECT jest faktycznie zintegrowany i jest w przepustnicy.
Wewnątrz jest układ scalony z mikroprocesorem i czujnikami.
(patrz też na schemat)


Teraz już napiszę na 100% bo się upewniłem - w przepustnicy nie ma czujnika temperatury. Na schemacie jest jak byk w przepustnicy ETC - Electronic Throttle Control, do tego + i - i symbol silnika M.

Skrót T-MAP oznacza zintegrowany czujnik IAT (T-) z czujnikiem MAP (MAP) .
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Maj 2019, 20:25   

Bobson ma rację :)

s-max - https://zapodaj.net/2e746a1819cfd.png.html

sprawdź na początku czy rezystancje są takie same dla obydwu przepustnic
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.