[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 17 Maj 2019, 23:16
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 10:11
|
|
|
NA = Naturally aspirated engine = silnik wolnossący
czyli mówię, że mam tylko pobieżne doświadczenie z jednostkami doładowanym (niestety)
Większość zmian i tuningów to właśnie wolnossące jednostki, głownie ze stajni Hondy. I tak jak pisali wcześniej poprzednicy oraz z własnego doświadczenia wiem, że ugranie na takim silniku 15KM to wielka sztuka czasem. W Hondach głownie robiło sie wydech (kolektor z Chin + wycięcie kata + wydech o większej średnicy = +/- 7KM) dolot (stożek na shortramie, big tube albo CAI = +/- 2,3KM). Do tego strojenie map paliwa zabawa zapłonem i takie tam. Oczywiście zależy wszystko od auta i silnika bo są bardziej podatne i mniej. Z czasem przyszła wiedza na zmiany i obróbkę głowic, wałki, zwiększanie kompresji.
Przykładowo moja integra Type R seryjna miała mieć 190KM. Miała po pierwszym pomiarze 182KM. Po wszystkich zabiegach (dolot, wydech, strojenie map paliwa i dużo innych drobnych zmian wpływających na poprawę właściwości jezdnych) auto finalnie miało 214KM/190NM z silnika 1.8 VTEC. I wiadomo, że można by więcej ale było to zrobione tak by jeździło bezawaryjnie bo auto byo i do zabawy i do jazdy na codzień. A samochód jadąc do 120km/h na trasie bezproblemowo osiągał wynik poniżej 7,5l
https://www.youtube.com/watch?v=_XvGMoCClz4 |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 13:19
|
|
|
Źle szukałeś Sławku. Polecam niemieckiego bądź angielskiego eBaya pod tym kątem tam niemalże wszystko można znaleźć. Ultra jednak b nie założył, te tłumiki po 2, 3 latach potrafią zgnić. Jeśli chcesz coś fajnego czemu nie udasz się do Moto-Wydech ? Robią tłumiki na zamówienie pod dedykowanego klienta. Tanio nie będzie ale wydech będzie odpowiednio policzony pod silnik. |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 14:01
|
|
|
Obejrzałem sobie tego Durateca w fiescie i jest tam miejsce na dolot. Tyle, że to trzebaby samemu podłubac-miec jakies zdolnosci manualne.
Dodatkowo wydech to też nie jest problem. Wystarczyłoby pociągnąc delikatnie wiekszą (nie za duża) srednice wydechu oraz dać srodkowy jakis. Bezproblemowo można cos znalezć bo to pojemnośc która jest popularna. Wystarczy poszukac auta o zbliżonych parametrach i cos dopasowac. To nie musi byc od forda nawet. To śa rzeczy które można po taniosci ogarnąc... Każde auto zaraguje na takie kosmetyczne zmiany in plus i te drobne KM moga sie pojawic.
Edit. Mozna poleciec wydech jeszcze innym tematem. Porównac czy wydech z mk7 przypadkiem nie jest podoby konstrukcją do mk6. Wtedy wystarczy porównac srednice głowną wydechu i podmienic na cos o wiekszej z mk7 (na pewno ST albo inny ecobost ma wiekszą o te 2-3mm). Spasowanie wieszaków czy innych drobnostek to każdy sredniogarniety spawacz zrobi. Kwestia poszukania, przypasowania, przemyślenia. Warto tylko nie przesadzac bo do takiego normalnego NA 1.6 to max 2cale po zewnetrznej przy modach. |
Ostatnio zmieniony przez Lcfr 18 Maj 2019, 14:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 14:01
|
|
|
Cytat: | podobno zapala się kontrolka ładowania na wolnych obrotach i alternator sprawia problemy. |
Kolejna teoria za przeproszeniem z dupy. Co ma jedno wspólnego z drugim? Jak tylko obroty silnika odpowiednie, to co tu ma koło zamachowe do rzeczy? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 17:28
|
|
|
Lcfr napisał/a: | Edit. Mozna poleciec wydech jeszcze innym tematem. Porównac czy wydech z mk7 przypadkiem nie jest podoby konstrukcją do mk6. Wtedy wystarczy porównac srednice głowną wydechu i podmienic na cos o wiekszej z mk7 (na pewno ST albo inny ecobost ma wiekszą o te 2-3mm). Spasowanie wieszaków czy innych drobnostek to każdy sredniogarniety spawacz zrobi. Kwestia poszukania, przypasowania, przemyślenia. Warto tylko nie przesadzac bo do takiego normalnego NA 1.6 to max 2cale po zewnetrznej przy modach. |
Wg mnie wystarczy seryjny z st150 z mk6 z pewnością będzie właśnie z 2-3mm większy od 1,6 a wleci jak ulał Kwestia czy są dostępne bezproblemowo. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 20:02
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 20:26
|
|
|
W tym wątku o kole zamachowym stwierdzenie że zmniejsza się średnica koła to jedna wielka bzdura. Odelżenie koła nie zmniejsza jego średnicy! Bo wtedy nie alternator by stanowił problem, ale chociażby rozrusznik, bo zmniejszenie średnicy wiązało by się z modyfikacją wieńca zębatego. Dlatego to jest bez sensu. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 22:25
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | W tym wątku o kole zamachowym stwierdzenie że zmniejsza się średnica koła to jedna wielka bzdura. Odelżenie koła nie zmniejsza jego średnicy! |
dokładnie tak
Lekki zmach ma swoje plusy - auto łatwiej sie wkręca na obroty i zauważalnie lepiej przyspiesza.
Jest to czasem kosztem prędkosci maksymalnej. Miałem u siebie odelżone koło. Nie zauważyłem wiekszych negatywów. Ruszanie, wkręcanie na obroty lepsze a prędkosc max została na tym samym poziomie. Brak falowania obrotów.
W naszych realiach to chyba tylko kupic lekkie koło na ebayu albo odelżyc swoje. Myśle, że jak już to pewnie takie koło do fiesty kosztuje z 50zł (nikt tego nie kupuje) wiec można je kupic, odelżyc u Otoczaka i założyc np. podczas wymainy sprzęgła. Wtedy taki mod ma sens w sensie ekonomicznym.
Ale ogólnie to zrobienie dolotu i wydechu przy spokojnym podejsciu generuje mniej kosztów niż zrzucanie skrzyni dla lekkiego zmachu.
Peedro napisał/a: | [
Wg mnie wystarczy seryjny z st150 z mk6 z pewnością będzie właśnie z 2-3mm większy od 1,6 a wleci jak ulał Kwestia czy są dostępne bezproblemowo. |
sensowne rozwiązanie |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 22:40
|
|
|
Cytat: | lżejsze i mniejsze koło pasowe poprawia nieznacznie osiągi, ale ma jedną dużą wadę, z powodu mniejszej średnicy na wolnych obrotach świeci się ładowanie |
Kuwa, wszyscy pała z czytania ze zrozumieniem... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1868 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 22:42
|
|
|
Tu taki temat a na Projektach jest wszystko praktycznie o tym silniku.
Co i jak i ile daje patatajów. |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 18 Maj 2019, 23:45
|
|
|
Peedro napisał/a: | Kuwa, wszyscy pała z czytania ze zrozumieniem... |
Nie bądź taki montry! Za dużo alko |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Maj 2019, 00:11
|
|
|
Lcfr napisał/a: | Jest to czasem kosztem prędkosci maksymalnej. |
swoją drogą - znasz jakis konkretny przypadek?
Moje 2.0 idzie jak złe do końca, Żółw też nie narzekał w 1.6 8v cvh. |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Maj 2019, 08:27
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Lcfr napisał/a: | Jest to czasem kosztem prędkosci maksymalnej. |
swoją drogą - znasz jakis konkretny przypadek?
Moje 2.0 idzie jak złe do końca, Żółw też nie narzekał w 1.6 8v cvh. |
Znam tylko z opowieści kolegów... U mnie też Vmax sie nie pogorszył - przynajmniej ni było to odczuwalne Myśle, że to może zależeć od tego ile odelżone |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 19 Maj 2019, 10:18
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Maj 2019, 12:54
|
|
|
Lcfr, mi praktycznie 2x sciągnął, do 4.3-4.4kg, bo więcej to się troche bałem.
slawomirro, pare lat temu placilem 240zł włącznie z wszystkimi przesyłkami |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 19 Maj 2019, 13:44
|
|
|
vegetagt napisał/a: | slawomirro, pare lat temu placilem 240zł włącznie z wszystkimi przesyłkami
|
Ja też podobnie.
Gość jest ogarnięty, sam ci napisze ile może bezpiecznie zebrać, dopasowując do twoich potrzeb. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1868 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 20 Maj 2019, 07:48
|
|
|
Pod koniec 18 roku 250 zł
Plus wyważenie sprzęgła 50 zł. |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 20 Maj 2019, 16:51
|
|
|
Lcfr napisał/a: | vegetagt napisał/a: | Lcfr napisał/a: | Jest to czasem kosztem prędkosci maksymalnej. |
swoją drogą - znasz jakis konkretny przypadek?
Moje 2.0 idzie jak złe do końca, Żółw też nie narzekał w 1.6 8v cvh. |
Znam tylko z opowieści kolegów... U mnie też Vmax sie nie pogorszył - przynajmniej ni było to odczuwalne Myśle, że to może zależeć od tego ile odelżone |
Główny minus lekkiego koła to mniejsza masa wirowa więc większe wyhamowanie podczas hamowania silnikiem a to może delikatnie przełożyć się na spalanie.
Poza tym same plusy |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20 Maj 2019, 18:26
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|