Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
Autor Wiadomość
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Paź 2015, 20:46   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

1. NICK: McLfan
2. IMIĘ: Arkadiusz
3. MODEL: Ford Fiesta
4. WERSJA: Xr2i
5. ROCZNIK: MK3, 90r.
6. SILNIK: 1,6 8V
7. OPIS AUTA: Jest to już, po długim wyczekiwaniu, byłe auto a1topgear'a. Temat wałkowany od kwietnia w końcu, wczoraj, udało się zamknąć. Po prawie 2,5 roku od przykrych wydarzeń z moją Czerwoną, przez które bujałem się kundlozą 1,1, której nawet nie było sensu przedstawiać oraz Mondkiem mk1, który zostaje ze mną do jazdy na co dzień, znów wracam w XRkowe progi. Brak mi tego było.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: odświeżenie niemal wszystkiego (za dużo by pisać, za dużo nie pamiętam :-P ) przed sprzedażą przez Adama, za co wielkie dzięki! :)
c. audio: brak
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Czego można chcieć więcej? Chyba tylko od-kozić ją i będzie malinka. :) Oczywiście auto pojedzie do kolegi na pieszczoty lakieru, ale wcześniej...
b. mechaniczne: ... w ruch pójdzie kątówka i migomat. Dziura w podłodze przy lewym progu oraz prawy próg. To trzeba odciąć i zamienić na zdrowe. Trzeba się też zająć klapą bagażnika przy wycieraczce oraz dolnych mocowaniach lotki- szybko, póki nie wygląda to źle. Będą to zapewne pierwsze prace przy aucie (chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: ). Potem trzeba będzie zajrzeć pod czapkę. Trochę niebieskich bąków związanych z drugim cylindrem (kompresja 12, 10, 12, 12).
c. audio: Krótka piłka. Jestem konserwatystą, więc głośniki pozostają takie, jakie są. Do nich muszę upolować jakiegoś Fordowskiego kaseciaka z początku lat 90-tych. :)
d. inne: Albo Recaro, albo się szarpnę na kubeł i szelki dla siebie, bo te Xrkowe fotele, to się nawet do obierania ziemniaków nie nadają. A inną sprawą jest to, że są wysokie i w połączeniu mojego wzrostu, przy nierównościach drogi potrafię głową walnąć w krawędź szybra.

10. FOTKI AUTA
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
Ostatnio zmieniony przez McLfan 12 Paź 2015, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Paź 2015, 20:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Fajnie widzieć, że są jeszcze ładne XR-ki na naszym podwórku ;)
Powodzenia z nią !
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Paź 2015, 22:33   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Fajnie się prezentuje. Dbaj po to już rzadkość na drogach.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
brodaty33 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: C
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 127
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Paź 2015, 12:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Świetna Fiesta! Nic tylko dbać :hihihi: powodzonka
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 13 Paź 2015, 13:09   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

No w końcu :)
Muszę ją obadać w weekend :)
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Paź 2015, 19:46   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

:brawo: Ładniutka. :brawo:
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Paź 2015, 18:33   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Cytat:
(chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: )

No, także tego. Dziś przedpołudniem szybki przegląd, bo w końcu miałem czas. Wszystko było OK, oprócz świrującego czujnika oleju, bo się rzadko kiedy pokazywała kontrolka na wyłączonym silniku. Olej max, płyny max, ilnik suchutki. Niestety wchodzić pod auto i zerknąć na ten czujnik nie miałem jak. Wieczorem co? Alternator stęknął i żarzy się kontrolka ładowania, a po misce olej płynie strumieniem, więc strzelam, że ten czujnik, albo spod miski od tyłu. Auto w odstawkę i oczekiwanie na naprawdę wolny dzień. :) Bunt od samego początku, ale niczego innego się po tym charakternym aucie nie spodziewałem. :serduszka:
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Paź 2015, 10:59   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

OK, ogarnieta cześć problemów. Wyciek był spowodowany przerdzewiałą na wylot miską olejową. Wymieniona na nowiutki egzemplarz. Do tego uszczeleczka. Zmieniona osłona przegubu, czujnik ciśnienia oleju również. Alternator się uspokoił, ładowanie stałe 14,08V, mechanik stwierdził, by nie ruszać tego na razie, póki kontrolka nie świeci. Ustawiona zbieżność. To by było na tyle.

Co dalej?
- Pośmierduje pod maską benzyną, więc gdzieś coś ucieka, ale to trzeba głębiej zajrzeć.
- Czasem mu się na zimnym, jak jest deszczowo jeden garnuszek wyłącza na chwilkę, rwie cosik. Podmienię cewkę, potem kabelki, zobaczymy.
- Przy ok 2,5k obrotów przy przyspieszaniu coś jakby ja na chwilę delikatnie wstrzymywalo. Tu nie mam pojęcia gdzie szukać, możliwe, że powiązane z problemem wyżej.
- Wizyta u znajomego blacharza celem ustanowienia jakiegoś terminu na ogarnięcie podłogi.
- Łożyska kół. Pewnie wszystkie, bo szumią zewsząd, choć jeszcze nie jakoś strasznie.

To by było na tyle. :)
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Lis 2015, 08:41   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Hej, mam przewody WN jakbyś chciał sprawdzić czy to przez nie przerywa, mam też świeczki świeżutkie to można podmienić i zobaczyć czy pomogło. Jakby to przewody to oddam Ci z chęcią bo mi już nie będą potrzebne bo mam inne :P
_________________
rst conversion in progress
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Lis 2015, 20:36   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

|Dzięki, ale Świeczki są nówki, a kabelki też mam na podmianę. Po wymianie oringów wtryskiwaczy złożyłem na starych przewodach WN i wciąż zdarza mu się zaraz po odpaleniu na pierwszych 200, 300m przerwać. Jutro podmienię i zobaczymy. :) Podeślij na PW może jakiś namiar na Ciebie, to się jakoś zgadamy i bym podskoczył. :)
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 18:17   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

W związku z nieprzyjemną niespodzianką, można co nieco odświeżyć. Ogólnie auto sobie z małymi wyskokami (jak pojeżdżawka na WOŚP) zimuje w garażu i grzebię z jakimiś bzdurami, jak wymiana łożysk McPhersona i gum, bla bla, ale ostatnio trafiła się okazja- hamownia za 60zł. Stwierdziłem, że warto ją zabrać i się dowiedzieć jak wiele/niewiele brakuje do serii. Niestety wiele. Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. A jako, że jest to najmniej pilna sprawa z Fiestą związana, jeszcze trochę posiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=REFDc9KvsEY
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1871
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 8 Lut 2016, 18:57   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

No to masz tu 1,4 czy tak osłabło 1,6 :sad:
_________________

 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 8 Lut 2016, 19:06   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Raczej masz 1,6, bo 1,4 ma mniej mocy w serii. Chyba że 1,4 na gratach z 1,6 dostaje więcej mocy ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 19:48   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Panowie, panowie. :hammer:
McLfan napisał/a:
Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6.

I prawda to, że 1,4 i 1,6 żrą tak samo niepoważnie dużo. Poniżej 10 litrów mi się zejść nie udało, a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko. :-P
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 20:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

McLfan napisał/a:
a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko.


Hehe ;) ja starszy, a nadal się chce :P a co do pojemności, to na bloku zdaje się jest to wskazane - niech mnie ktoś poprawi jeśli nie - tak jak na tym zdjęciach:



A w ogóle to dawaj, zdejmiemy głowicę, zmienimy pierścienie, głowicę sobie wyportujesz :D panewki korbowodowe nowe założymy ;) jak nic znowu będzie po 13,5 na każdym garze :P
_________________
rst conversion in progress
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 8 Lut 2016, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 20:24   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Nie zawsze. Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6. U mnie jest AA. a1topgear wyszperał, że to właśnie oznacza 1,4.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 20:32   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

McLfan napisał/a:
Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6.


aa widzę, widzę ten kodzik. U Ciebie AA ?
_________________
rst conversion in progress
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 20:42   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Dokładnie.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Lut 2016, 20:44   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

No to masz zdrowe 1.4 ;) tylko to ciśnienie jakieś niskie jak na 76KM... dziwne nie?
_________________
rst conversion in progress
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 11 Lut 2016, 21:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2

Panowie,
Doszliśmy z Arkiem do pojemności silnika, dokładnie ją weryfikując. Ja niestety w pospiechu czy zakupy, czy ogarniania samochodu kupilem 1.6 ktore okazalo sie juz po sprzedaży 1.4 - z reszta czy to wazne? - wazne ze to moj blad bez dwoch zdan. Co do tajemnic wyniku z hamowni to auto ma osprzet 1.6, czyli dolot, elektronikę i wydech, no i jest w miare zdrowe...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów [MK3] XRka McLfan'a
McLfan Nasze auta 109 6 Paź 2013, 17:36
kuba87
Brak nowych postów [MK3] Sprzegło podejście 2 ...
Gość Mechanika 7 26 Sty 2009, 02:27
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Alternator podejście drugie.
kamil wolski Elektryka 35 25 Sie 2009, 22:47
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] 1,1i -> 1,3i C by McLfan
McLfan Nasze auta 35 8 Sty 2012, 20:47
McLfan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.