Przesunięty przez: szynszyl 13 Kwi 2014, 18:29 |
[MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5 |
Autor |
Wiadomość |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 20:25 [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
|
|
|
Opis i zdjęcia pochodzą z postu kolegi maras78 ja to jedynie znalazłem i trochę ogarnąłem
Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
Dwie przy liczniku
I jedna obok nawiewów
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłonę skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu.
Po wpięciu wygląda tak
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum
Osobiście korzystałem z tego opisu jak u siebie licznik zmieniałem. Mi to zajęło niecałą godzinę i również skorzystałem z 3 sposobu wyjęcia licznika
pozdro i powodzenia |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:34
|
|
|
słuchaj a jak wyjąć zegary jak po odkręceniu tych 4 śrubek coś go trzyma (pewnie linka prędkościomierza i kostka z instalacją) jak odpiąć te rzeczy jak nie ma jak wcisnąć tam ręki (za zegary)...potrzebuje żarówki podmienić |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
zabka35i

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:50
|
|
|
Żarówki powinieneś spokojnie wyciągnąć od góry bez wyciągania wtyczki od licznika |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 15:00
|
|
|
kolego a jaki sposób je wymienić ?? potrzebuje wymienić żarówkę od poduszek , ale nie mam koncepcji jak tam rękę wsadzić a jeszcze wyjąć/włożyć żarówkę ...sam nie wiem |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
zabka35i

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 17:08
|
|
|
A Tobie chodzi o kontrolki, nie żarówki podświetlania. To diody od kontrolek są lutowane. Wiec musisz wyjąc cały licznik i rozkręcić go i wylutować diodę |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 18:00
|
|
|
chodzi mi o żarówki które są w kontrolkach ...one bodaj są wyjmowane ? chodzi mi o kontrolkę od poduszek......tylko jak odkręcę zegary to trzyma je pewnie linka prędkościomierza i nie mogę tam wsadzić ręki aby jej wyjąć |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
zabka35i

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 19:52
|
|
|
To w komorze silnika odepnij linkę to Ci popuści.
A u mnie kontrolki są diodami i są lutowane , wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 19:59
|
|
|
właśnie , nie wiem gdzie jest ta linka w komoże silnika i czy od góry ją sięgnę i odkręcę bo kanału nie mam |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 23:26
|
|
|
zabka35i napisał/a: | wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie |
Nie będzie. A wcale w czystej mk4 z '96 roku. Tam są żarówki na wszystko.
Linkę łatwo można wypiąć ściskając plastikowy element kawałek za licznikiem - schodzi sama. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 11:22
|
|
|
łatwo zdjąć tą linkę ??? jak tam ręki nie można wsadzić ..... wczoraj już drugi dzień z rzędu rozebrałem wszystko i .........dupa |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 11:26
|
|
|
Wydaje mi się że już pisałem, jak jest za mały luz na lince i się nie mieścisz to odepnij ja przy silniku od skrzyni,,, wtedy będziesz miał większe pole manewru,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 15:26
|
|
|
wytnij kawałek plastiku na środku deski - pomiędzy nawiewami a licznikiem i wtedy robi się miejsce na rękę i swobodniej idzie wyjąć licznik w całości a nie w kawałkach. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 15:58
|
|
|
od silnika ..juz o tym myślalem ale od góry nic nie widać , tak na ćkane...... a kanału nie mam ...z tym wycięciem ...hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ?? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 16:11
|
|
|
Roni71 napisał/a: | no co po wycięciu dziura zostanie ?? | Nie, zniknie w magiczny sposób,,,
Ludzie święta tak na niektórych działają? Jeden nie wie gdzie linka przy silniku jest, bo tak trudno poruszać licznikiem w kabinie i popatrzeć co się rusza pod maską,,, albo zrobić zdjęcie i poprosić pokażcie mi gdzie ta linka? Drugi robi zwarcie, bo mi na jednym kablu napięcie zniknęło to podał z innego,,, jak tak dalej będzie to ktoś w poniedziałek pomimo lania wody chałupę se spali,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 16:37
|
|
|
widzisz kolego , ja jestem sam i nie ma fizycznej możliwości ruszać licznikiem i patrzeć pod masą ....proste...... nie wszyscy są obeznani z tematem dlatego pytamy ...pozdro.... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Kwi 2012, 17:32
|
|
|
Roni71 napisał/a: | hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ?? |
on jest pod osłoną którą się na początku zdejmuje... chyba nie proponowałbym robienia dziury w tapicerce sam tak zrobiłem i niczemu to nie przeszkadza.
linka idzie do skrzyni poprzez vss... ja nie wiem czy to taki duży problem ją zlokalizować... dziesiątki razy było o tym pisane. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
jajcek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Courier
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:19 Wymiana zegarów (CAN) z benzyniaka GT do 1,8 TDi
|
|
|
Fiesta Courier MK-5 z szyną CAN tzn: licznik odległości elektroniczny - wymiana zespołu zegarów z benzyniaka GT (białe tarcze ) do mojego 1,8TD bez żadnych zmian wszystko działa ok.
Było :
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- kontrolki
JEST:
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury silnika - wskazania prawidłowe
- obrotomierz (wskazania prawidłowe - bez przeróbek)
- kontrolki prawidłowe : grzanie świec - ok, ham.ręczny, rezerwa paliwa, reflekt. długie itp
- występuje ciągłe świecenie niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu - brak jest właściwego czujnika
Wyjęcie/montaż liczników bez żadnego wycinania.
3 wkręty maskownicy z nawiewem - jeden z nich zamaskowany zaslepką
1 śruba klucz 15 mocująca kierownicę - łatwizna
4 wkręty mocujące zegary
i liczniki wyjęte. |
|
|
|
 |
andrzej25
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Włc
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 20:01 [MK4]
|
|
|
Zrobiłem tak jak w opisie lecz obrotomierz nadal nie działa, poza tym w kostce niebieskiej nie miałem tych złączek w środku i musiałem poprzeciągać kable na krótko,
A wiem małe informacje, licznik okazał się od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakis pomysł jak to podączyc czy szukac licznika od fiesty? |
|
|
|
 |
andrzej25
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Włc
|
Wysłany: 3 Lis 2013, 15:20
|
|
|
Edit.
Wszystko działa jak powinno, lecz warto wspomnieć,że trzeba dobierać licznik do wersji silnika, Do silnika 1.3 Efi (endura) musimy zakupić taki oto licznik z "płytką" z tyłu,chodzi o ta zółtą,
zdj:
 |
|
|
|
 |
|