Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Puff
1 Kwi 2015, 22:45
Jaki olej w skrzyni ze szpera RST
Autor Wiadomość
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 30 Mar 2015, 19:28   Jaki olej w skrzyni ze szpera RST

Jaki olej wlac do skrzyni ze szpera?? Do fiesty RS1800 według katalogu byl chyba sae 80/90, a natoamiast do escorta RST ze szpera byl zaznaczony ze musi byc specjalnego przeznaczenia, ale nie napisali jaki.... Więc zastanawiam sie czym mozna zalac ta skrzynie??
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Mar 2015, 19:36   

FiFa napisał/a:
byl chyba sae 80/90


a moglbys sprawdzic? Bo ja bylem przekonany, że cały ford przedniopędny jeździł na 75w90. Gdzie obecnie jedyny olej spełniający fordowskie normy to carlube 75w90. Teraz do ib5 ze szperą zalałem wlasnie takowy i po 500 metrach jeszcze nie wybuchła ;)

Cytat:

I've been using Mobil SHC in the S1 box for the past 4 years and it's fine. It's a fully synthetic.

http://www.rsownersclub.c...ead.php?t=57007
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 01:39   

Castrol 75W90, w pełni syntetyczny, GL4, kolor złoty. Zalanie innego (zwłaszcza GL5) grozi zeżarciem synchronizatorów przez olej. Zalewanie oleju koloru czerwonego może także zabić skrzynię.

Standardowe szpery Quaife zalewa się takim samym olejem jak seryjne IB5, nie dodaje się żadnych dodatków typu "LS" (które się czasem dolewa do oleju gdy zmienisz otwarty dyfer na szperę) ani tym bardziej "EP".

Cena litra takiego oleju to niemało, bo za oryginał krzyczą 7 dych. W/w Castrol (zgodny z normami, prawdopodobnie to samo co w butelce oryginalnej, tyle że z nalepką Forda) kosztuje ok. 3-4 dychy za litr.

W przypadku Esioka mogło ew. chodzić o szperę tylnego mostu, gdzie czasem się zalewa 75W140 GL5, ale musi to być wyraźnie poparte zaleceniami producenta - inaczej możesz zniszczyć dyfer lub elementy współpracujące.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 02:11   

Pufcio napisał/a:
Zalanie innego (zwłaszcza GL5) grozi zeżarciem synchronizatorów przez olej



w niektórych volkswagenach, po ~1000km ;) Poprzednią skrzynię z essa mk7 zalewałem hipolem 75w90 gl5 i ma sie dobrze :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 09:42   

vegetagt - niektóre wytrzymają dłużej, niektóre krócej. Generalnie jak masz elementy z brązu w skrzynce, to GL5 je zeżre. Widziałem nawet obrazki, car porn to raczej nie jest...

Ten olej który wymieniasz... nie mam pojęcia czym się czukiereczek, jakiego typu jest, ani jakie właściwości ma, więc ciężko mi tutaj dyskutować na ten temat... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Mar 2015, 11:51   

he he

Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym MTX75 5/1
Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80
2,6 litra (3 butelki)

a do silnika wypas np TITAN Supersyn 0W-30 (one lubią takie lepkosci)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Mar 2015, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 11:52   

Pawełos666 napisał/a:
Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym MTX75 5/1
Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80

To nie jest MTX...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Mar 2015, 11:55   

podajcie mi kod silnika tego escorta bo podalem do fiesty rs1800 z MTX75 najlepszy Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80 mam ten olej opcykany w innych autach i ten castrol dla forda robiony moze sie schowac miedzy bajki.

Wam pewnie chodzi o LNB silnik escort 86-90 1.6 RS Turbo tak 132 konie?
to wtedy polecam wlac olej Fuchs TITAN GEAR MP 80 i wchodzi 3,1 litra ewentualnie z RAVENOL-a
zadnego castola nie lej do skrzyni he he to nie bedzie to samo...zapewniam Cię
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Mar 2015, 15:15, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 13:38   

Pufcio, taaa, pół neta przewertowałem zanim hipola kupiłem i tez ludzie o tym pisali. No ale nie wiem ile to czasu ma trwać. U mnie ten hipol zalany jest od 2011 roku i sobie siedzi w tej przekładni do teraz. Wymieniany średnio co rok-półtora, bo albo rozbieralem napęd do blacharki, albo jeszcze inne bzdety ;)

Ale wszyscy zawsze na mnie za hipola krzyczeli i kazali lać to: http://www.ford-esklep.pl...U-75W-90-1l./38 , bo jako jedyny mial norme forda.

A ten castrol to nie wiem, bo norma jest nowsza względem carlube :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 13:57   

Hamburgery właśnie Carlube'a leją, bo u nich to powszechne jak u nas lanie orlenowskiego Hipola IID do wspomy. :) Nie mnie osądzać lanie Hipola do skrzynki. Może i by działał, ale osobiście uważam, że dla spokoju ducha (tym bardziej, że obydwa oleje mają inny kolor, skład i konsystencję) warto dać te parę złotych więcej i się nie martwić. Z drugiej strony ja skrzynię pałuję straszliwie, więc nie mogę sobie pozwolić na stosowanie półśrodków.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 13:59   

Broń boże zeby nie wyszło, że polecam hipola ;)


edit: co carlube twierdzi na temat lania ich produktów gl5 do skrzyń gl4:
Cytat:
here is a statement from Carlube about it's suitability in a GL-4 application,

"It is possible to meet both these specifications with the same fluid. There was a time when the higher level of extreme pressure additives required for API GL-5 would cause problems in transmissions requiring API GL-4. But as driveline additive technology has developed it has been possible to overcome these limitations.

Typically a GL-5 lubricant will have twice the level of extreme pressure additives in comparison to a lubricant that meets just GL-4. But as the technology is not harmful to the transmissions requiring GL-4 fluid then it is possible to have a product which is suitable for both applications. Obviously it is not the most economic way of meeting the GL-4 specification but there are no performance issues."


Może trochę marketing, no ale ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 14:20   

Ale jednak zaznaczają delikatnie, że "jest możliwe", a nie stanowczo, że "pasuje". W synchronizatorach chodzi o to, żeby było tarcie, a dodatki w GL5 powodują zmniejszenie tarcia, ergo może być spory problem z wrzuceniem biegu + chemia zżera synchronizatory. :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Mar 2015, 14:49   

stosujcie tego fuchsa gl4! co napisalem, tylko fuchs rekomendacja forda jest FORD M2C9008-A lub ravenol daje mega idealna prace skrzyni biegow...jezeli macie troche pojecia z olejami przekladniowymi... millers to juz tylko lepsza ochrona. castrol a fuchs to jest przepasc w pracy skrzyni (mowa o idealnie chodzacej skrzyni w dobrym aucie), ja nawet do dyfra nie zalewam castrola, nie mowiac o jakiejś konkretnej skrzyni czy dyfrze ze zwiekszonym tarciem. na fuchsie biegi same wskakują :)

http://www.generaloils.ne...EAR-MP-80_e.pdf <--- :)

ten olej co polecacie do RS Turbo 1.6 escorta 86-90 to jest do MTX75 przekladni takiej jak w RS1800 i ma te same lepkosci i tam sie wtedy leje Sintofluida 75W-80 jak podalem wyzej! A do RS Turbo 1.6 tą 80-tkę z GL-4, czyli TITAN GEAR MP 80

Pucio ma też trochę racji z normami GL-5 i 4

lejcie zgodnie z katalogiem FUCHS
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 15:25   

Pawełos666 napisał/a:
ten olej co polecacie do RS Turbo 1.6 escorta 86-90 to jest do MTX75 przekladni takiej jak w RS1800 i ma te same lepkosci i tam sie wtedy leje Sintofluida 75W-80 jak podalem wyzej!



Ani w escorcie rs turbo, ani we fiescie rs1800 nie ma mtxa. A prezentowana norma jest inna niż w ori fordowskim oleju do ib5 :P

Na hipolu gl5 normalnie biłem 1szy bieg przy 40km/h, aż poduchy pod skrzynią urywało :P I jeszcze raz napisze, tak wiem, ze olej marny, dlatego teraz wziąłem tego carlube, co niby ma normy. Chociaz mam dziwne wrażenie, że wtedy z takim opisem sprzedawali ep75w90 :9: No ale narazie nie bardzo mam co testować, więc dopiero za jakiś czas coś napisze.


Powiedz lepiej, z jakich metali kolorowych są synchronizatory w bc/ib i czy mi się wkońcu rozpuszczą ;)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Mar 2015, 15:28   

http://www.fuchs-oil.pl/a...bierz-olej.html
fiesta RS1800
no raczej powinna mieć, chyba ze na nasz rynek nie mają :)

http://fuchs-eu.lubricant...928a63e55d959ac
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 31 Mar 2015, 15:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 15:29   

Pawełos666, wierz katalogom :)
MTX był w escorcie xr3i 1.8 130km.


edit:

aha - bc i ib5 mają różne synchronizatory z tego co kojarze, także może jeszcze warto by było rozgraczniczyć te dwa (bardzo zbliżone) rodzaje skrzyń. Może dlatego ja nie mam problemów, bo mam ib5 z ostatniego wypustu escorta 1.6 16v.
A z drugiej strony - połączenie synchro ib5 z różnicówką lsd bc, super sprawa i nadal nie wiadomo jaki olej zalać, by było dobrze dla obu podzespołów gy
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Mar 2015, 15:31   

wierze bo zawsze podaja dobrze, tylko samemu czesto nie wie sie co sie ma i potem sie dowiaduje

to jak wiesz co masz i nie masz MTX, to lejesz tak jak do escorta RS Turbo 1.6 - normalny olej gl4 fuchs titan 80MP tak jak pisze Pucio GL-4

w Escort 1.8 XR3i (1992 - 1996) jest MTX75 i leje sie Sintofluida
katalog mnie nigdy nie oszukal tylko czytam nalepki na skrzyni albo rozkodowuje po vin kod skrzyni

[ Dodano: Wto Mar 31, 2015 16:09 ]
tam jeszcze są dla 4x4 dla escorta RS na mechanizmy roznicowe przednie i tylne no to np ten:

TITAN SUPERGEAR 80W-90 lub TITAN GEAR HYP 90 popatrz w specyfikacje oleju
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 31 Mar 2015, 18:22   

Powiem Wam ze przeczytałem te posty i dalej nie wiem co wybrac... Dajcie ostatecznie jakiegos linka gdzie moge zakupic dobry olej do skrzyni z fiesty (IB5) ze szpera! Dzieki ze sie rozwineła tak rozmowa, nie sadziłem ze az takie róznice sa w olejach do skrzyn...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Mar 2015, 18:28   

FiFa, :rotfl:

Cytat:
[Dzisiaj 18:13] Bobson: bc i ib5 mają taki sam olej
[Dzisiaj 18:13] Bobson: szpera nie ma nic do tego bo
[Dzisiaj 18:14] Bobson: wiskoza jest hermetyczna, ma swój olej sylikonowy


:ok:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Mar 2015, 18:32   

Chwila... a to Fifa ma wiskozę?? :9:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Jaki olej do skrzyni biegów ?
Gość Mechanika 4 8 Paź 2009, 11:02
Pele
Brak nowych postów Fiesta MK2 Jaki olej do skrzyni.
szcz3p Mechanika ogólna 10 24 Mar 2009, 15:39
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Jaki olej do skrzyni CTX?
andirob Mechanika 0 1 Wrz 2009, 21:58
Gość
Brak nowych postów [ ogólny] Szpera RST
bartloba Tuning mechaniczny 9 24 Lut 2012, 20:09
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Szpera z escorta rst
Qba1983 Mechanika ogólna 5 25 Mar 2009, 23:52
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.