
|
1.4 TDCi źle pracuje jak jest zimny |
Autor |
Wiadomość |
damian128888
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Paź 2014, 09:45 1.4 TDCi źle pracuje jak jest zimny
|
|
|
Witam,
Od kilku tygodni silnik (1.4 TDCi) źle pracuje jak jest zimny, po zrzuceniu biegu schodzi do 500 obr/min i nie raz przygasa. Jak się nagrzeje to jest wszystko ok, zazwyczaj po 4 minutach jazdy. Wtryski zdrowe, sprawdzone. Mogą to być padnięte świece żarowe? Wydaję mi się, że świece żarowe jak są padnięte to auto tylko źle odpala, ale jak już jedzie to powinno być wszystko ok.
Zauważyłem pewną zależność, że jak zaczynają mi spadać na zimnym silniku obroty do 500 obr./min, gdy zrzucam bieg, to jak wcisnę sprzęgło obroty powracają do 800 obr./min bez dodawania gazu.
Nie raz są takie dni, że pracuje dobrze, lecz rzadko.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2 Lis 2014, 17:32
|
|
|
Miałem to samo co ty, i to nie dawno wymieniłem filtr paliwo(pa 26tys) ale z nowym podgrzewaczem paliwa i przegnałem auto tak do 130 i troch na 3tyś obrotu i pomogło od razu. wykluczam świece żarowe bo ona działają dopiero poniżej -7stopni. Obstawiałem podgrzewacz paliwa i to chyba było to. jutro go jeszcze sprawdzę bo dobie stania samochodu.
[ Dodano: Pon Lis 03, 2014 19:46 ]
nie pomogło, choc teraz nie gaśnie i poprawiła się praca na ciepłym silniku chyba bez serwisu sie nie obędzie.
[ Dodano: Pon Lis 17, 2014 21:36 ]
Ciąg dalszy problemow.... jestem po czyszczeniu EGR(elektroniczny) zawór nie był zasyfiony ale po rozebraniu silniczka od korpusu tam było sporo śmieci. Po procedurze czyszczenia zauważyłem pewna nieprawidłowość. widełki silniczka co poruszają zaworem na maksymalnym skręcie w lewo(styki kostki do dołu przycina się i nie sprężynuje. Nie wiem czy to wina własnie tego bo nie wiem jak jest w nowym EGR. Po zamontowaniu pierwszy rozruch był prawidłowy potem wróciło do normy. Obstawiam ze po złożeniu,a jak składałem to widełki zaworu były w położeniu skrajnie prawym to tez praca jego była prawidłowa do momentu maksymalnego otwarcia czyli na skrajnie lewo. Jako ze nie znam parametrów pracy tego silnika postanowiłem go odłączyć wtyczką, skutkowało to nierówną praca na zimnym silniku, ale jakoś inaczej(podejzewam ze bez spalin gorsze parowanie oleju napędowego. Oczywiście wyskoczyła mi kontrolka o awarii układu napędowego. Po skasowaniu tego błędu praca na zimnym silniku się nie zmieniła ale praca na ciepłym jakoś silnik lepiej na obroty wchodził i nie zaobserwowałem szarpania podczas jazdy, które czasami sie pojawiało jak by na ułamek sekundy moc tracił. obecnie pozostawię to tak by sprawdzić czy na ciepłym silniku nei wystąpi te szarpanie. Jeżeli to sie sprawdzi obstawiam wadliwą prace zaworu EGR a dokładnie praca silniczka. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|