Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak wolnych obrotów i zła mieszanka.
Autor Wiadomość
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 26 Wrz 2014, 13:10   Brak wolnych obrotów i zła mieszanka.

Po pierwsze to chciałbym się przywitać, na forum jestem nowy ale z fordem mam do czynienia od 6 lat zabawy z moim escortem.

A teraz do rzeczy, ponieważ od prawie 2 lat śmigam w tzw. wrak-race fiestami i zabrakło mi mocy (1.3) postanowiłem poszukać jakiejś taniej XR-ki.

Trafiłem na tą: http://olx.pl/oferta/ford...D5-ID5YDiN.html

Zwlokłem ją na lawecie, poprzedni właściciel mówił mi że kiedyś latała w kjs'ach - pierwotnie był w niej silnik 1.4 ale został zmieniony na 1.6, który został przegrzany a auto trafiło do gościa od którego je kupiłem. On natomiast wsadził tam silnik ze swojej rozbitej XR2I ale nie potrafił dojść do ładu z obrotami na jałowym.

Z wydechu śmierdzi też niedopalonym paliwem.

Auto miało grubo namieszane w podciśnieniach - wydaje mi się że udało mi się to naprawić:

Na kolektorze dolotowym są 4 króćce - 1 zaślepiony, 2 do MAP, 3 silnik krokowy, 4 serwo.

+ dodatkowe 2 przy samej flanszy które są ze sobą złączone trójnikiem i idą do takiej czarnej puszki (odma?) po lewej stronie pokrywy zaworów.


Niestety auto dalej w ogóle nie ma wolnych obrotów. jak tylko np. ściągnę zaślepkę z kolektora o której wcześniej wspominałem to pracuje ale na 2 tys. obrotów.

Silnik krokowy sprawdziłem - otwiera się i zamyka, podmieniłem też na inny - bez różnicy.

Diagnostyka na wyłączonym silniku nie wykazuje żadnych błędów, na włączonym nie da się jej przeprowadzić bez wolnych obrotów.

Podmieniałem też komputer na inny (z escorta mk4 z tym samym silnikiem) - jedyna zmiana była taka że silnik krokowy cały czas tykał.

Podmieniałem też MAP sensor - bez różnicy.

Zastanawia mnie ew. jeszcze niepodłączony rezystor (ten na scianie grodziowej obok MAP'a).

Kompresja wzorowa: 13,2 13,1 13,4 13,2


Macie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Wrz 2014, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Wrz 2014, 18:27   

wiązka, panie.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 26 Wrz 2014, 19:17   

Ale co z tą wiązką?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Wrz 2014, 22:59   

wiązka silnika, do przetrzepania, może być też uszzkodzony potencjometr CO jeśli to wersja 110km
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 26 Wrz 2014, 23:12   

możesz mi napisać nieco jaśniej?

Co i jak mam sprawdzić?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 09:18   

jaśniej sie nie da:D
wiązka silnika, częsta usterka i przyczyna dziwnych zachowan silnika w xr2i cvh, musisz ją wypatroszyć z auta, i posprawdzać kabelki jeden po drugim.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 27 Wrz 2014, 09:24   

Bardziej chodzilo mi o to co to za potencjometr?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 13:28   

potencjomert CO, słuzy do regulacji składu mieszanki (wer. 110KM) wersje 104km nie posiadają tego ustrojstwa. jesli masz sonde lambda i jest wpieta w elektryke auta to nie masz potencjometru
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 27 Wrz 2014, 14:00   

Jest sonda i jest wpięta.

Chyba ogarnąłem - okazało się że w dolocie tam gdzie podłącza się przewód z silniczka krokowego jest zaślepka - tzn wygląda jakby był ten otwór oryginalnie zaślepiony - rozwierciłem i niby wszystko gra tylko obroty na jałowym są na poziomie 1200 (ciepły silnik).

Co może być teraz powodem?

Jazda testowa: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Poza tym zauważyłem że po mocnym przegazowaniu wywala mi korek oleju..
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 18:35   

luźny korek, zapchana odma, 1200 to za dużo, max 900 powinien mieć, rura dolotowa mogła być od starszej wersji z silniczkiem krokowy na ścianie grodziowej, sprawdz kolektor ssacy pod katem nieszczelnosci, oraz CPP
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 27 Wrz 2014, 22:25   

Odma na 100% drożna - nawet jak ją zdejmę to jest taki efekt.

No właśnie teraz jest silniczek krokowy na grodzi a w poprzednim silniku był na kolektorze.

Kolektor raczej szczelny poza tym, że nie mam filtru powietrza, CPP sprawdzony i podmieniony.

Spróbuje jeszcze zrobić samoadaptacje, jeśli to nie pomoże to gdzie dalej szukać?

 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 23:34   

nie moze byc raczej szczelny, tylko sprawdz na szczelnosc, oraz przepustnica, czy nie jest zasyfiona, albo uchylona, jesli to nie pomoze to spróbuj czyjniki podmieniac, temperatury wody (pod kol ssacym) powietrza, ten białt obok przepustnicy, wtyczke wiazki wtrysków,
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 29 Wrz 2014, 01:15   

Dolot 100% szczelny, przepustnica dla pewności podmieniona na inną + wyczyszczona, czujnik temp zasysanego powietrza podmieniony - bez efektu..


Spróbuje jeszcze zabrać się za ten czujnik od temp wody na kompa..

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 16:50 ]
Obroty już się unormowały - lekko falują ale jest w miarę ok - pojeżdżę jeszcze i dam znać..

Pojawił się natomiast większy problem - po nocy jak odpalam to strasznie stukają zawory.. Tak samo powyżej 4 tyś. obrotów..

[ Dodano: Pon Paź 06, 2014 11:51 ]
Niestety głowica do wymiany..

Stukanie było spowodowane wytartymi szklankami i wytartym wałkiem. Dodatkowo szklanki miały wyszczerbienia przez co uszkodziły gniazda w głowicy..

Obecnie czekam na chwile czasu żeby skoczyć na szrot po głowice z escorta 1.6 - oby była w lepszym stanie..
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Paź 2014, 11:42   

koniecznie sprawdz cisnienie oleju.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:04   

Właśnie wczoraj sprawdzałem.

Na ciepłym silniku (temp. robocza):

- wolne obroty: 0,7-0,8 bara
- 2000 RPM - 1,8 bara

Wg. książki WKŁ na wolnych powinien być 1 bar, a na 2000 2,8 bara.

Czy takie wyniki jakie mi wyszły są dużym problemem?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:32   

wskazują na problemy z pompą oleju
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:37   

Ale czy to może być główną przyczyną?

Zapomniałem dopisać, że wymieniłem głowicę, wałek w bdb stanie tylko lekko hydropopychacz był wytarty na 4 wydechu - podmieniłem na cały, 2 inne "miękkie" hydro też wymieniłem bo nie trzymały + wszystkie wymoczyłem w nafcie i wycisnąłem z nich stary olej.

Po montażu napełniły się bez problemu.

Na zimnym silniku zastukają przy odpaleniu i przy mocniejszym przygazowaniu, na ciepłym stukają cały czas ale to dosłownie może z 2-3.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:44   

jeśli dałeś inną głowicę, i popychacze nie stukają, może być powodem pompa oleju, jak i również niewłaściwy dla tych silników olej, ( powinien być 10w40) ale mogę się mylić. spróbuj wykręcić zaslepkę zaworu nadmiarowego z pompy i sprawdz czy zaworek wogóle działa, może być też osłabiona sprężynka od tegoż zaworu.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Shadk-k 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 45
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:56   

Dałem inną głowicę wraz z wałkiem i popychaczami (oprócz wspomnianych wcześniej 3 sztuk, które wsadziłem ze starej głowicy) i wydaje mi się że dalej to właśnie hydro stukają..

Silnik dostał płukankę, świeży filtr i olej - właśnie 10w40 - zarówno przed i po było to samo.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Paź 2014, 13:40   

spr jak cisnienie oleju pow. 4 tyś.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK3] Brak wolnych obrotów
rene Elektryka 3 22 Cze 2010, 20:12
bidżej
Brak nowych postów (mk4) brak wolnych obrotów
drjanusz Mechanika 10 25 Mar 2009, 00:09
drjanusz
Brak nowych postów [MK3] Brak wolnych obrotów
Marek Mechanika 7 22 Sie 2007, 21:46
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Brak regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku
Silnik 1,25
felix1988 Elektryka 14 30 Lis 2011, 17:56
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.