Auto nie ma mocy (1.4 TDCI) |
Autor |
Wiadomość |
Barticf
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: NS
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 19:37 Auto nie ma mocy (1.4 TDCI)
|
|
|
Witam, mam problem z moją fiestą, mianowicie poniżej 2000 auto bardzo słabo przyspiesza zresztą powyżej tych 2tys też szału nie robi, wymiana turbiny nic nie dała. Nie kopci, oleju nie bierze jakiś innych wycieków nie ma. Widziałem, że dużo jest takich tematów ale patrząc na to, że to Ford to nigdzie nie ma odpowiedzi co i jak. Może ktoś miał podobny problem i podzieli się wiedzą ?
Błędów brak. Wypięta wtyczka egru nic nie daje. Powyżej 3tys obrotów tak dziwnie klekocze. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 20:01
|
|
|
Sprawia wrażenie jakby nie było ciśnienia doładowania
Sprawdź wąż idący z muszli turbiny do wastegate'a oraz wąż idący z muszli do MAP sensora |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Barticf
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: NS
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 20:18
|
|
|
A wiesz może jakie ma być prawidłowe ciśnienie doładowania lub gdzie takową informację znajdę ? |
|
|
|
 |
kmy
Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 14 Skąd: Płock
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:13
|
|
|
WAŻNE: Przestrzegać następujących warunków kontroli:
- Silnik nagrzany do temperatury roboczej.
- Samochód w stanie gotowym do jazdy
- Silnik pracujący przy pełnym obciążeniu.
Uruchomić silnik.
Włączyć pierwszy bieg i uruchomić samochód.
Włączać dalsze biegi do trzeciego włącznie.
Zmniejszyć prędkość obrotową silnika do 1000 obr/min.
Sprawdzić ciśnienie: 0,6 ± 0,05 bara (1500 obr/min).
Przyspieszyć zdecydowanie przy rozpędzaniu (przejście z biegu 4-go na 3-ci).
Sprawdzić ciśnienie: 0,9 ± 0,05 bara (między 2500 i 3500 obr/min) |
Ostatnio zmieniony przez kmy 5 Cze 2014, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Cze 2014, 09:32
|
|
|
kmy - |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 14:59
|
|
|
Przed robieniem jakiejs szczegolowej diagnostyki warto sprawdzic przeplywomierz - czetsa przyczyna mulowatego auta w tym silniku. Wystarczy odlaczyc go na chwile i jesli wtedy auto ma wiecej mocy to jest to przyczyna. |
|
|
|
 |
Barticf
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: NS
|
Wysłany: 8 Cze 2014, 18:15
|
|
|
Odpięcie przepływki nic nie dalo. |
|
|
|
 |
PacMan

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 20 Cze 2014, 08:16
|
|
|
Witam.
Jak dla mnie to na początek zapraszam auto na kompa. Sprawdzamy i kasujemy ewentualne błędy.
Sprawdzamy filtry (powietrza i paliwa), przy okazji co tam w baku chlupie: dobra ropa czy jakiś syf.
Następnie zabieramy się za sprawdzenie EGR'a czy jest sprawny, można go ewentualnie odciąć specjalną podkładką bez otworu.
Jeśli auto ma nowe turbo, w kompie nie ma błędów a paliwo jest ok, to można sprawdzić stan katalizatora- czy nie jest już przytkany.
Jak jeździsz? Przepalasz to auto czasem?
Może na początek przegoń go, niski bieg i wyższe obroty przez pare minut, jeśli nic to nie da sprawdź kata..
Wiadomym jest, że ten silniczek ma ok 70km i ogólnie szału nie ma- weź to też pod uwagę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Barticf
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: NS
|
Wysłany: 21 Cze 2014, 12:40
|
|
|
Błędów nie ma sprawdzane było kilka razy.
Filtr powietrza i paliwa wymieniany w kwietniu.
Jeśli chodzi o EGR w tym aucie jest już elektroniczny więc jako tako powinien wywalać jakieś błędy ? Jeszcze zabieram się za czyszczenie jego jak i tej rurki która idzię z góry do niego tyle, że nie będzie to takie łatwe niestety dołożyli już chłodniczkę spalin i troche więcej czasu na to trzeba poświecić.
Co do katalizatora dmuchać, dmucha wolał bym to sprawdzać na samym końcu bo wiadomo że jedyna opcja to wycięcie go.
Jakoś strasznie go nie przepalam ale jako tako jestem zmuszony jeździć często na niższym biegu i wysokich obrotach bo inaczej nie ma jazdy tym autem. |
|
|
|
 |
xaxaraxa
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 19:37
|
|
|
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Miałem wymieniane uszczelniacze pod wtryskiwaczami, od tego momentu auto nie ma mocy, pali jakieś 1,5l więcej, na komputerze nie wyskakują żadne błędy, filtr paliwa i powietrza były wymienione, warsztat w którym robiłem uszczelniacze rozkłada ręce i wg nich jest wszystko ok bo "to tylko 1,4 i to przecież nie jeździ" Czy ma ktoś jakiś pomysł co jest grane? Czy nie zamienili czasem kolejności wtrysków i trzeba przeprogramować? Możecie mi polecić kogoś kto się zajmie skutecznie moim autem z okolic Bytomia? |
|
|
|
 |
Pedrozo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław/Legnica
|
Wysłany: 13 Sie 2014, 23:09
|
|
|
xaxaraxa napisał/a: | "to tylko 1,4 i to przecież nie jeździ" |
To jest argumentacja roku dla mnie.... Skoro samochód stracił na mocy i więcej pali to chyba jasnym jest, że spieprzyli coś w warsztacie.
Sprawdź jeszcze czy Ci spalin do środka nie zaciąga, bo możesz się obudzić w zimie jak odpalisz nawiewy, że masz gaz-komorę w aucie. Jak objaw się pojawi, to raczej pewnikiem coś im nie wyszło z wymianą podkładek.
Z tego co pamiętam, przy wymianie wtrysków, mój mechanior mówił mi, że w tym silniku ich się nie koduje.
Wracaj do tego warsztatu i niech poprawiają robotę. |
|
|
|
 |
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 14 Sie 2014, 19:54
|
|
|
xaxaraxa napisał/a: | Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Miałem wymieniane uszczelniacze pod wtryskiwaczami, od tego momentu auto nie ma mocy, pali jakieś 1,5l więcej, na komputerze nie wyskakują żadne błędy, filtr paliwa i powietrza były wymienione, warsztat w którym robiłem uszczelniacze rozkłada ręce i wg nich jest wszystko ok bo "to tylko 1,4 i to przecież nie jeździ" Czy ma ktoś jakiś pomysł co jest grane? Czy nie zamienili czasem kolejności wtrysków i trzeba przeprogramować? Możecie mi polecić kogoś kto się zajmie skutecznie moim autem z okolic Bytomia? |
Czy dawales samochod w sprawdzonym miejscu? Moze ci uszkodzili wtryski albo wsadzili jakies stare g.. ? No bo skoro tylko przy tym bylo grzebane to co mogli zrobic zle? ewentualnie nie ma zadnego cykania albo przedmuchow na wtryskach? Czy w okol kazdego wtrysku masz czysciutko? |
|
|
|
 |
xaxaraxa
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17 Sie 2014, 12:53
|
|
|
Autko oddałem do niezaleznego serwisu forda w którym wczesniej robiłem 2 razy focusa i byłem bardzo zadowolony. Nie ma żadnego cykania, obok wtrysków sucho, jedynie przy turbinie gdzies czukiereczekdelikatnie olej ale było to juz przed oddaniem do warsztatu. Podobno sprawdzili wszystko co się dało (przepływke, ciśnienie, podciśnienie i cholera wie co jeszcze) i jest ok a auto nie chce jechac, zbiera się dopiero od 2,5k obrotów, poniżej to jest zamulone na maxa, twierdzą że przed naprawą nim nie jechali więc pewnie takie im dałem i kombinuje jak ich naciągnąć
Polećcie mi proszę jakiegoś kumatego mechaniora ze śląska, wyjeżdżam na tydzień to bym mógł auto zostawić żeby na spokojnie w nim pogrzebał. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Sie 2014, 17:48
|
|
|
xaxaraxa - jeśli ludzie spier*** robotę, to jest krótka piłka - jedziesz do nich i gadasz, że albo zrobią tak, żeby auto jeździło, albo oddasz auto do innego mechanika i obciążysz ich kosztami diagnozy i naprawy. Od hamowni począwszy (jeśli auto słabo jedzie, to będzie to widać czarno na białym) po cały serwis wymagany, żeby auto zaczęło jeździć tak, jak powinno. Nie daj się dymać. Zawsze masz UOKiK i Rzecznika Konsumentów, którymi możesz ich postraszyć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pedrozo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław/Legnica
|
Wysłany: 17 Sie 2014, 19:47
|
|
|
Zrób dokładnie tak jak mówi Pufcio. Ja również miałem sytuację, że mechanik robotę spier***** i wypierał się, mówiąc, że ten silnik tak ma. Okazało się, że silnik tak nie ma, a ja odzyskałem pieniądze za robotę, która była spieprzona. Po prostu trzeba było wymachać i wykrzyczeć swoje.
Co do samego zachowania auta, to mnie jeszcze natchnęło. Sprawdź sam EGR i srebrną rurkę podpiętą do niego. W przypadku mojej fiesty, po dokładnym wyczyszczeniu układu, wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 18:41
|
|
|
na slasku znam tylko Ford Slawek w katowicach, robiłem u nich kilka rzeczy i nie bylo najgorzej. |
|
|
|
 |
|