Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:29 |
[MK4] Czy warto samemu wymieniać rozrząd i jakiej firmy |
Autor |
Wiadomość |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 20:08 [MK4] Czy warto samemu wymieniać rozrząd i jakiej firmy
|
|
|
Witam
Własnie sie dowiedziałem ,że w moim silniku - 1.8D endura-de rozrzad wymienia sie co 60.000 km lub co 5 lat A ja zyłem w błogim przekonaniu ,że dopiero po 100.000 km....
W zwiazku z tym dwa-trzy pytania :
- jakiej firmy sa tanie i dobre jakosciowo zestawy rozrzadów ?
- a moze wymienic sam pasek/paski ?
- czy warto samemu kupic blokady (100pln) i wymienić sam sobie rozrząd ?
Prosze o konkrety bo do magicznych 60.000 km brakuje mi tylko 2.000 km (dla mie około 1,5 miesiaca jazdy) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Sty 2014, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 21:16
|
|
|
Jest "rozrząd" i rozrząd.
Rozrząd (łańcuch) wymienia się wg Forda jak zacznie dzwonić (czyli często nigdy, bo buda zdąży wcześniej zgnić), natomiast "rozrząd" (pasek) należy wymieniać wg Forda co 130'000km (informacja z serwisu) lub 60'000km (informacja od firmy produkującej paski). Koszt nie jest kosmiczny, więc warto zrobić to wcześniej, bo jak pieprznie, to remont będzie nieopłacalny |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 22:17
|
|
|
Pufcio, rozrząd do takiego silnika jak my mamy to koszt około 600-800zł komplet,
2 paski , pompa wody, napinacze i rolki, cena dosyć spora, i roboty też nie mało,
boas43, jeśli czujesz się na siłach to próbuj, ale ciasno jest trochę czasu to zajmuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 22:38
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | 2 paski |
Jakie 2 paski? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 00:12
|
|
|
Pufcio, 1.8D czyli to co ja posiadam i kolega posiada 2 pali w rozrządzie , 1 napędza wałek w głowicy i pompę wody, 2 pasek napędza pompę wtryskową ( paliwową) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 00:19
|
|
|
Nie chce mi się coś wierzyć, że nagle w konstrukcji po lifcie zmienili pasek na łańcuch... ale nie będę się kłócił |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 09:05
|
|
|
Pufcio, tak silniki DI dostały napęd pompy paliwa na łańcuch , i z pompy paliwa do wałka w głowicy idzie pasek, przez co koszt wymiany rozrządu jest bardzo tani,
Panie kolego tak naprawdę, jest nie mam podstaw nic kręcić, pierwsza lepsza fotka z neta, zeby wam to zobrazować
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 09:29
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | Pufcio, tak silniki DI dostały napęd pompy paliwa na łańcuch |
To klaruje sytuację. Podejrzeń o wciskanie kitu nie było, jestem zwyczajnie zdziwiony, także dzięki za wyklarowanie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 19:03
|
|
|
Dziekuje za informację.
Przemo a czy znalazles moze gdzies opis wymiany rozrzadu w tym silniku.Na tej fotce ukazane jest gdzie powinny byc wlozone blokady ale wolałbym szczegolowy opis .
Acha - czy trzeba wyciagac silnik ....? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 19:30
|
|
|
boas43 napisał/a: | czy trzeba wyciagac silnik ....? |
Częściowo - odpiąć łapę silnika i podnieść go jedną stroną. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 11 Sty 2014, 20:47
|
|
|
boas43, jeśli nigdy nie wymieniałeś rozrządu, to nie radzę Ci samemu się za to brać, ja trochę robię przy autach i sam nie myślę raczej sie za to brać, hehe |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dreambox
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 00:21
|
|
|
Co do samodzielnej wymiany rozrządu to wszystko zależy jak obeznany jesteś z mechaniką i jakimi narzędziami dysponujesz.
Pierwsze co to konieczność kupna blokad. Zwłaszcza trzpienia blokującego wał, jego cena nie jest wcale taka wysoka, zerknij na alledrogo.
Blokade wałka rozrządu nie musisz kupować bo możesz ją zastąpić czymś płaskim o zbliżonych wymiarach, trzpień do blokowania koła pompy można zastąpić odpowiednim wiertłem średnicy teraz nie pamiętam.
U mnie instrukcja wymiany była w zestawie skf.
Sama wymiana nie jest trudna, ustawienie napinacza itd ale dostęp nie jest łatwy.
Dla mnie najgorsze było odkręcenie dolnej osłony rozrządu bo śruby były w takich miejscach że manewrowanie prawie żadne oraz alternatora który trzeba odkręcić aby później wkręcić blokadę wału.
W większości opisach tego nie podają ale należy poluzować koło wałka rozrządu i lekko go stuknąć aby zszedł troszkę ze stożka wałka. Przed kręceniem wałem aby ustawić napinać należy go przykręcić ponowie.
Ogólnie robota na kilka godzin, ani łatwa ani bardzo trudna.
Przydaje się klucz dynanometryczny do przykręcenia z odpowiednią siłą napinaczy i całej reszty.
Tu masz opis z tym że dla mondeo więc kilka rzeczy się różni ale będziesz miał pojęcie co i jak.
http://www.mondeoklubpols...deo-MkII-1.8-TD
http://forum.fordclubpols...d.php?p=1042031 |
_________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 15:52
|
|
|
Dreambox napisał/a: | W większości opisach tego nie podają ale należy poluzować koło wałka rozrządu i lekko go stuknąć aby zszedł troszkę ze stożka wałka. |
Po co? Ja tego nie musiałem robić. Wkręciłem blokadę wału, zblokowałem wałek rozrządu liniałem, zdjąłem stary pasek, założyłem nowy, rolkę, napinacz, i wszystko hula...
W 1.8D jest zwykły napinacz paska ze sprężynką (i do pompy i do rozrządu), nie taki jak w 1.8TD z mondeo, dzięki temu wymiana rozrządu jest odrobinę prostsza. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 19:22
|
|
|
Pufcio napisał/a: | natomiast "rozrząd" (pasek) należy wymieniać wg Forda co 130'000km (informacja z serwisu) lub 60'000km (informacja od firmy produkującej paski). |
Tutaj ta rozbieżność mnie zastanawia - kogo sluchac ???
A teraz doszedl kolejny problem.Wyslalem zapytanie do Intercarsu o dobranie do mojej Fiesty wedlug VIN kpl. rozrzadu i oni z tym maja problem :( Odpisali mi, że ich katalog wyswietlil 2 rózne komplety :( |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 19:48
|
|
|
boas43 napisał/a: | Tutaj ta rozbieżność mnie zastanawia - kogo sluchac ??? |
Słuchaj rozsądku. Jak walnie, to żaden serwis Ci za darmo silnika nie naprawi |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 20:22
|
|
|
Dzisiaj pytałem sie dwoch mechanikow o koszt wymiany rozrządu - jakby spiewali razem w chorze -200 pln
Czy takie blokady beda pasowaly do mojego silnika
http://allegro.pl/blokada...3874693789.html |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 20:22
|
|
|
boas43, proste pytanie, masz pompę wtryskową elektroniczną, bez żadnych wichajstrów u góry, czy też pompę z wichajstrami, sterowaną linką? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 20:27
|
|
|
kuba87 napisał/a: | boas43, proste pytanie, masz pompę wtryskową elektroniczną, bez żadnych wichajstrów u góry, czy też pompę z wichajstrami, sterowaną linką? |
Tutaj zabiles mni cwieka ale to jest auto z 96 roku tak wiec raczej sterowanie linką. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 20:31
|
|
|
nie raczej, tylko jest/ nie jest sterowana linką. od tego właśnie trzeba zacząć zeby dobrać własciwy zestaw rozrządu i odpowiedzieć na Twoje pytanie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 21:28
|
|
|
boas43, Tak, będą teoretycznie pasować, ale nie wiem jakim cudem wkręcisz blokadę wału - ona wydaje mi się cokolwiek krótka. No chyba że z tyłu ma jakąś końcówkę na śrubokręt albo klucz, ale tego nie widać.
Powinna być taka jak tu na zdjęciu, pierwsza od góry.
 |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|