Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

problem dot. klimy
Autor Wiadomość
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 23 Lip 2014, 18:13   problem dot. klimy

witanko :)
chciałem zapytać o sprawę techniczną w układach klimatyzacji, mianowicie czy jeśli kompresor ma sprzęgiełko i klime się nie włącza to można o klimę nie dbać tzn. nie uzupełniać czynnika, nie uszczelniać układu bo i tak kompresor się nie zatrze?
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków

Wysłany: 23 Lip 2014, 18:28   

Nawet jak nie będziesz miał czynnika to też nie zatrzesz. W układzie są czujniki ciśnienia (a przynajmniej jeden) i jak brak czynnika, to nie da rady włączyć klimy, a co za tym idzie i kompresor też się nie załączy.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lip 2014, 20:30   

To co mówi Peedro to prawda. Ale nieużywana klima, gdy jest rozszczelniony układ po pewnym czasie staje się trudna do odbudowania.
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Lip 2014, 21:34   

od samego braku czynnika nie zatrzesz, ale od braku smarowania już tak - znacznie skrocisz zywotnosc kompresora już po uruchomieniu klimy, a dodatkowo zwiększasz szanse na rozszczelnienie układu

w układzie z czynnikiem wymieszany jest olej, który smaruje wszystko i zapewnia trwalosc uszczelkom itp.

wiec pytanie dlaczego? serwis klimy to 100zl raz na 2-3 lata - chyba niewielki wydatek...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:28   

dzięki, a jak poznać że układ ma te sprzęgiełko ?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:34   

a dlaczego mialby nie miec?
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:51   

Każdy układ ma sprzęgło, bo inaczej nie dało by się wyłączyć klimy. Poznać można po tym, że gdy klima jest wyłączona, po odpaleniu wiruje bieżnia kompresora razem z paskiem klinowym a wnętrze koła stoi nieruchomo.
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:54   

MisiekT napisał/a:
a dlaczego mialby nie miec?

tzn. obojętnie jaka marka samochodu to sprężarka klimy ma zawsze sprzęgiełko? bo gdzieś czytałem że są wersje bez niego. No a teraz pytanie czy te sprzęgiełko jest czymś smarowane albo jak można doprowadzić do jego awarii?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Lip 2014, 11:11   

Fiesta ma. Dlaczego tak sie sprzegielkiem przejmujesz - chodzi o smarowanie calego ukladu ogolnie...
samemu sprzegielku pewnie nic sie nie stanie przez 2-3 lata nieuzywania, gorzej z reszta
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Lip 2014, 12:35   

Sprzęgło jest elektromagnetyczne, więc jego zacieraniem bym się nie martwił... :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 24 Lip 2014, 15:17   

a jak często dochodzi w obecnych układach do rozszczelnienia?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lip 2014, 15:36   

scorpion69 napisał/a:
MisiekT napisał/a:
a dlaczego mialby nie miec?

tzn. obojętnie jaka marka samochodu to sprężarka klimy ma zawsze sprzęgiełko? bo gdzieś czytałem że są wersje bez niego. No a teraz pytanie czy te sprzęgiełko jest czymś smarowane albo jak można doprowadzić do jego awarii?


ma zawsze, ale nie zawsze jest to sprzęgło tego samego typu, przy Fordach są to sprzęgła elektromagnetyczne czyli sterowane elektromagnesem, ale np. grupa VW ma sprzęgło zrywalne, w którym kompresor kręci się cały czas, a wydajność sterowana jest elektrozaworem, dlatego w tym wypadku w układzie cały czas musi być czynnik w innym przypadku kompresor się zatrze.

scorpion69 napisał/a:
a jak często dochodzi w obecnych układach do rozszczelnienia?

o wiele częściej niż w starych, najsłabszym ogniwem jest skraplacz, gniją na potęgę.....
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lip 2014, 16:45   

W japońcach jeszcze gniją wszystkie rurki aluminiowe w miejscach mocowań do karoserii. A tak to skraplacze i parowniki. Najmniej awaryjny jest sam kompresor.
Gdy nie używasz w fordzie klimatyzacji to koło pasowe kompresora wiruje sobie na łożysku kulkowym z własnym smarem. Więc można je traktować jako rolkę prowadzącą. Gdy włączysz klimę uruchamia się elektromagnes i przyciąga stalową płytkę umieszczoną na cienkich stalowych blaszkach. Tarcza przenosi moment napędowy z koła pasowego do wirnika kompresora.
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 25 Lip 2014, 12:22   

drjanusz napisał/a:
ale np. grupa VW ma sprzęgło zrywalne, w którym kompresor kręci się cały czas, a wydajność sterowana jest elektrozaworem, dlatego w tym wypadku w układzie cały czas musi być czynnik w innym przypadku kompresor się zatrze.

no to mnie zmartwiłeś z tymi układami klimy w VW -bo chyba teraz wziąłbym jakieś autko od nich. Skraplacz czyli chłodnica to jeszcze niedrogi ale parownik -tu mowa o ok. 1500zł :9:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lip 2014, 12:35   

Hehe europejskie auta kupują samobójcy i masochiści :)
Japan+Korea = brak problemów
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lip 2014, 14:58   

ta, tylko ile tych japońców, jest nadal japońcami :>
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 25 Lip 2014, 16:45   

diodalodz napisał/a:
Hehe europejskie auta kupują samobójcy i masochiści :)
Japan+Korea = brak problemów

też patrzyłem za korea+japan ale jak zrobiłem rozpoznanie w największych sklepach w internecie to do nich jest bardzo mało zamienników na dodatek dziwnych firm oraz orginały :głowąwmur:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lip 2014, 17:53   

To ciekawe. Naprawiam na co dzień i większość części jest tańsza o 50% od francji. A tak po za tym to ich się nie naprawia do 200 tyś km. Jedziesz tylko klocki oleje filtry i tak do porzygania :) Czasami wyleci jakiś łącznik albo tuleja. I jeśli np uważasz, że dziwna firma to "555" albo CTR to wiedz, że takie części wytrzymują 3 razy dłużej niż "markowe" TRW albo Delphi

[ Dodano: Pią Lip 25, 2014 18:10 ]
Cytat:

ta, tylko ile tych japońców, jest nadal japońcami :>

To niestety fakt. Ale winę ponosi władza UE, bo wprowadziła akcyzę na auta z Japonii, w dodatku akcyza podobno rośnie wraz z ilością sprzedanych aut.
Wystarczy popatrzeć na USA gdzie nie ma jakiś specjalnych ceł na auta z Japonii i widzimy, że np w roku 2012 na 10 najlepiej sprzedających się aut 6 to auta od skośnookich. Europa bez dotacji pod stołem koncernów wyglądała by jak obecnie FSO. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupił by ani citroena ani peugeota ani renault, chyba, że ma wrażliwość plastyczną. To co się dzieje obecnie w strefie EURO to piękna gospodarka planistyczna i planowe postarzanie produktów. Hitem jest np Peugeot Bipper który ulega biodegradacji po 20 tyś km. Przy tylu ludzie potrafią mieć 2 wymianę amortyzatorów na gwarancji. Albo citroeny Jumpery z roczników 2011 2012 które gubią lakier do podkładu (a podkład jest żółty ;) ) a przy 100 tyś km w większości mocniejszych silników wymagany jest remont skrzyni biegów, albo przez rozwalone łożyska, albo przez przetarte sprężyny synchronizatorów.
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Lip 2014, 18:31   

Hmm to temat o klimatyzacji czy o przewadze samochodów japońskich nad europejskimi?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Lip 2014, 22:38   

W sumie to hyde park, więc niech sobie nawet rozprawiają o wyższości kapci nad laciami :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów czy można stosować płyn ham. DOT-3 zamiast DOT-4?
scorpion69 Mechanika 2 14 Paź 2008, 17:45
DziDzia
Brak nowych postów Dane dot. felg
średnic, szerokości, rozstawu śrub, ET, średnicy otworu
hjdsmvx Mechanika ogólna 2 1 Wrz 2019, 15:39
msky
Brak nowych postów [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
Puff Mechanika 8 1 Wrz 2010, 23:29
drjanusz
Brak nowych postów Pytanie dot. śr wydechu RS1800
krzysieks_mc Tuning mechaniczny 22 12 Lis 2009, 14:43
Krawiec
Brak nowych postów Pytanie dot. koni mechanicznych
CiuchcioL Mechanika 4 14 Lip 2008, 22:18
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.