Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
4 Sty 2007, 21:29
Strasznie kopci: To wszystko przez LPG
Autor Wiadomość
drapek
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 22:15   Strasznie kopci: To wszystko przez LPG

Cześć :D Nie jest mi do śmiechu bo czuję że zaoszczędziłem :?: w styczniu 2004 kupiłem fiestkę 1,4 z 1990r na benzynkę- piła sporo bo 10/100 po mieście a że paliwo drogie to władowałem instalację gazową (jak wiadomo czyści silnik) i tu jest pies pogrzebany bo zaczęła więcej brać oleju i mam od miesiąca efekty specjalne :P zawsze przy rozruchu silnika w postaci białej chmury z rury wydechowej. Koledzy mi poradzili abym na początek sprawdził ciśnienie w tłokach a jak sprawdzi się czarny scenariusz to trza szybko ją leczyć bo mi przeglądu nie przejdzie :shock: Pytanie: co lepiej zrobić, reperować silnik 185tys (jeszcze nie wiem co by tak trzeba zrobić) czy kupić nowy -silnik (samochodu nie zmieniam bo mi pasuje) Wiadomo licza sie koszta a chciałbym nim jeszcze pojeździć. Może znacie dobrego mechanika w wawie lub okolicach :?: Pozdrawiam
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 22:21   

Witaj,
Szukać silnika z pewnego źródła. Polecam tego gościa: www.lomaxauto.com bo ma dojścia w Niemczech m.in. na fordy (często miewa fordy na części z silnikami w idealnym stanie ale np po drobnej stłuczce itd). Za silnik nie zawoła za dużo a przynajmniej wiadomo, że silnik chodzi i pochodzi. Proponuje się dogadać odnośnie wymiany na miejscu - ma po sasiedzku dobry warsztat.
A remont? Cóż - cena przewyższy znacznie kupno używanego silnika. Znam wiele osób, które się decydowały na remont - i codziennie "nagle wyskakiwały" nowe wydatki. Często końcowy rachunek był 2xwyższy od pierwotnych kalkulacji.
Ale to tylko moje 3 grosze.
Pozdrawiam,
Zawisza
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:30   

Ja raczej nie łączyłbym tej białej chmury z zasilaniem na gaz.. Jeśli dymi Ci tylko przy rozruchu to na 99% masz do wymiany uszczelniacze zaworowe ( koszt do 100pln)
_________________
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 22:33   

Paszczak - masz rację. Wtedy jest sens robić. Ale uważam, że jak to np. pierścienie to nie ma sensu pakować się w kapitalke silnika.
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:47   

Z tego co pisez kolega tzn. "ze kopci przy zapalaniu" to ja bym napewno wykluczył pierścienie
_________________
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 22:53   

Cytat:
to ja bym napewno wykluczył pierścienie



czemu ??
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Lip 2004, 23:05   

Bo kopci tylko przy zapalaniu . Gdy auto troche postoi olej ścieknie przez nieszczelne uszczelniacze do kanałów (dolot/wylot) i wtedy się spali co da efekt białe chmurki .W przy padku padniętych pierścieni raczej dymiłby cały czas. Prawdopodobnie gdy autko trochę pochodzi, zagrzeje się zgasisz go i po chwili ponownie odpalisz to juz nie bedzie tak dymił To tylko moje zdanie można się z nim nie zgadzać
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Lip 2004, 05:37   

Paszczak napisał/a:
Bo kopci tylko przy zapalaniu . Gdy auto troche postoi olej ścieknie przez nieszczelne uszczelniacze do kanałów (dolot/wylot) i wtedy się spali co da efekt białe chmurki .W przy padku padniętych pierścieni raczej dymiłby cały czas. Prawdopodobnie gdy autko trochę pochodzi, zagrzeje się zgasisz go i po chwili ponownie odpalisz to juz nie bedzie tak dymił To tylko moje zdanie można się z nim nie zgadzać

Yeah... dobrze gada... Ja wogóle nie wiązał by,m awari silniczka z montażem instalacji gazowej... chyba że ktoś to rtobił nieumiejętnie, lyb ktoś nieumiejętnie obsługuje auto...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drapek
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 14:01   

Dzięki chłopaki. Ilość odpowiedzi na pytanie przerosła moje oczekiwania :) Po przeczytaniu ich wszystkich, myślę że PASZCZAK ma rację albowiem biała chmurka pojawia się jedynie przy pierwszym rozruchu po pewnym czasie. Tego efektu nie ma gdy zgaszę silnik i za chwilę lub dwie ponownie go uruchomię. Co do jazdy to nie piłuję silnika a chodzi extra i bardzo cichutko :D W przyszłym tygodniu wybieram się do mechanika ,przy okazji sprawdzić ciśnienie w tłokach czy to zbytni wydatek? ZAWISZA dzięki za namiar :lol: Będę informował o moich poczynaniach. Jeszcze raz dziękuję. :D
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 14:31   

Drapek - jak dymi tylko po starcie a potem jest OK, to nic powaznego. A przy wytartych pierscieniach to mialbys problemy z odpalaniem itp. Wiec glowa do góry! I jak nie bierze za duzo oleju to tez nic powaznego. A ford potrafi pic olej :-(
Kompresja to wydatek około 20-50zł w zależności od warsztatu - warto zrobić - i ważne, żeby nie było dużych różnic w sprężaniu między poszczególnymi cylindrami
Powodzenia
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 30 Lip 2004, 16:54   

ale jak kopci na biało to na ogół prblem jest z uszczelką podgłowicą i przedostawaniem sie płynu chłodzącego do cylindrów.
Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
wasyl#
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2004, 14:19   

U mnie było to samo, przy rozruchu autko puszczało wielką chmurke dymu. Wymiana uszczelniaczy załatwiła sprawe :) Razem z robocizną wyniosło mnie to 90zł. No i na oleju troche zaoszczędze bo nie łyka go tak jak przed naprawą :lol:
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2004, 16:02   

Cytat:
PASZCZAK ma rację albowiem biała chmurka pojawia...
Kod:

PEwnie ma racje ale nie zawsze tak chyba musi być, mnie też pali olej i jest biała chmura przy odpalaniu, no i póki jest zimny to też ciągnie się za mną biała chmura. potem jest chyba ok albo poprostu mniej kopci i tego niewidze. JA wymieniałem uszczelniacze ale niestety to hoooja dało, no i tera będe brał sie za pierścienie. pozdrawiam i życze ci tylko wymiany uszczelniaczy  :)
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2004, 16:03   

co to za kod cholera :shock:
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:22   

Ustalmy wkońcu. Jeżeli dymi Ci TYLKO PRZY ODPALANIU i zaraz przestaje no to mi pasuje na uszczelniacze. A że komuś dymi dotąd aż sie nie nagrzeje to raczej inny temat!!!
_________________
 
 
drapek
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2004, 10:59   

USTALAMY :D Efekt białej chmurki pojawia sie tylko przy pierwszym rozruchu- wnioskuję że to mały problem :) Chciałbym się dowiedzieć czy uszczelniacze o których mowa to tylko tzw. uszczelka pod głowicą? Czy jeszcze mam coś zakupić? A teraz trochę z innej beczki czy do wymiany rozrządu też trzeba rozbierać silnik? na jesieni muszę wymienić rozrząd -czy robić to teraz przy okazji? Pozdrawiam
 
 
drapek
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2004, 11:27   

a cha :o Efekt białej chmurki pojawia sie tylko przy pierwszym rozruchu- nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. To w ramach dopowiedzenia. 8)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sie 2004, 12:10   

USTALMY :-)
Uszczelniacze to nie uszczelka pod głowicą tylko uszczleczka wkoło zaworu (jednego) uszczelniaczy jest tyle ile zaworów... mozna wymienić bez zdejmowanie głowicy...
Jeżeli padnięte są uszczleniacze to przy pracującym silniku po wypięciu odmy i wyjęciu korla wlewu oleju spaliny bedą sie przedostawać przez nieszczelne zaworry i uszczalniacze i bedzie dymiło spalinami...
Jeżeli padnięte są pierscienie to sapaliny przez pierscienie bedą sie wydobywac do skrzyni korbowej i bedzie dymiło z odmy i bagnetu kontrolnego...
Spalany olej daje niebieski (błękitny) kolor dymu więc nie wiem czemu niejktórzy się upierają na biały... biały to jest jak pali płyn chłodniczy...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2004, 12:38   

no niby jest to błękitny kolor ale to chyba chodzi tylko o jego odcień bo zgrubsza to wydaje sie białawy.
Cytat:
czy do wymiany rozrządu też trzeba rozbierać silnik?

no trzeba rozebrac dół silnika więc jak byś robił ewętualnie pierścienie to możne wtedy to też zrobić.
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2 Sie 2004, 17:58   

cytat: "Spalany olej daje niebieski (błękitny) kolor dymu więc nie wiem czemu niejktórzy się upierają na biały... biały to jest jak pali płyn chłodniczy"...


Teraz będziemy ustalać kiedy kończy się biały dymek a zaczyna niebieski :lol:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Wszystko podłączone i co ?? :((
brak dźwięku...
jez733 Car Audio i CB 3 4 Lip 2007, 22:53
jez733
Brak nowych postów Wszystko o 1,6 CVH - gorąca prośba
potrzebne materiały
Danio Tuning mechaniczny 27 2 Sie 2008, 14:04
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.