Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Sty 2007, 21:29 |
Strasznie kopci: To wszystko przez LPG |
Autor |
Wiadomość |
drapek [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:15 Strasznie kopci: To wszystko przez LPG
|
|
|
Cześć Nie jest mi do śmiechu bo czuję że zaoszczędziłem w styczniu 2004 kupiłem fiestkę 1,4 z 1990r na benzynkę- piła sporo bo 10/100 po mieście a że paliwo drogie to władowałem instalację gazową (jak wiadomo czyści silnik) i tu jest pies pogrzebany bo zaczęła więcej brać oleju i mam od miesiąca efekty specjalne zawsze przy rozruchu silnika w postaci białej chmury z rury wydechowej. Koledzy mi poradzili abym na początek sprawdził ciśnienie w tłokach a jak sprawdzi się czarny scenariusz to trza szybko ją leczyć bo mi przeglądu nie przejdzie :shock: Pytanie: co lepiej zrobić, reperować silnik 185tys (jeszcze nie wiem co by tak trzeba zrobić) czy kupić nowy -silnik (samochodu nie zmieniam bo mi pasuje) Wiadomo licza sie koszta a chciałbym nim jeszcze pojeździć. Może znacie dobrego mechanika w wawie lub okolicach Pozdrawiam |
|
|
|
|
Zawisza2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:21
|
|
|
Witaj,
Szukać silnika z pewnego źródła. Polecam tego gościa: www.lomaxauto.com bo ma dojścia w Niemczech m.in. na fordy (często miewa fordy na części z silnikami w idealnym stanie ale np po drobnej stłuczce itd). Za silnik nie zawoła za dużo a przynajmniej wiadomo, że silnik chodzi i pochodzi. Proponuje się dogadać odnośnie wymiany na miejscu - ma po sasiedzku dobry warsztat.
A remont? Cóż - cena przewyższy znacznie kupno używanego silnika. Znam wiele osób, które się decydowały na remont - i codziennie "nagle wyskakiwały" nowe wydatki. Często końcowy rachunek był 2xwyższy od pierwotnych kalkulacji.
Ale to tylko moje 3 grosze.
Pozdrawiam,
Zawisza |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:30
|
|
|
Ja raczej nie łączyłbym tej białej chmury z zasilaniem na gaz.. Jeśli dymi Ci tylko przy rozruchu to na 99% masz do wymiany uszczelniacze zaworowe ( koszt do 100pln) |
_________________
|
|
|
|
|
Zawisza2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:33
|
|
|
Paszczak - masz rację. Wtedy jest sens robić. Ale uważam, że jak to np. pierścienie to nie ma sensu pakować się w kapitalke silnika. |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:47
|
|
|
Z tego co pisez kolega tzn. "ze kopci przy zapalaniu" to ja bym napewno wykluczył pierścienie |
_________________
|
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 22:53
|
|
|
Cytat: | to ja bym napewno wykluczył pierścienie |
czemu ?? |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 23:05
|
|
|
Bo kopci tylko przy zapalaniu . Gdy auto troche postoi olej ścieknie przez nieszczelne uszczelniacze do kanałów (dolot/wylot) i wtedy się spali co da efekt białe chmurki .W przy padku padniętych pierścieni raczej dymiłby cały czas. Prawdopodobnie gdy autko trochę pochodzi, zagrzeje się zgasisz go i po chwili ponownie odpalisz to juz nie bedzie tak dymił To tylko moje zdanie można się z nim nie zgadzać |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 05:37
|
|
|
Paszczak napisał/a: | Bo kopci tylko przy zapalaniu . Gdy auto troche postoi olej ścieknie przez nieszczelne uszczelniacze do kanałów (dolot/wylot) i wtedy się spali co da efekt białe chmurki .W przy padku padniętych pierścieni raczej dymiłby cały czas. Prawdopodobnie gdy autko trochę pochodzi, zagrzeje się zgasisz go i po chwili ponownie odpalisz to juz nie bedzie tak dymił To tylko moje zdanie można się z nim nie zgadzać |
Yeah... dobrze gada... Ja wogóle nie wiązał by,m awari silniczka z montażem instalacji gazowej... chyba że ktoś to rtobił nieumiejętnie, lyb ktoś nieumiejętnie obsługuje auto... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drapek [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 14:01
|
|
|
Dzięki chłopaki. Ilość odpowiedzi na pytanie przerosła moje oczekiwania Po przeczytaniu ich wszystkich, myślę że PASZCZAK ma rację albowiem biała chmurka pojawia się jedynie przy pierwszym rozruchu po pewnym czasie. Tego efektu nie ma gdy zgaszę silnik i za chwilę lub dwie ponownie go uruchomię. Co do jazdy to nie piłuję silnika a chodzi extra i bardzo cichutko W przyszłym tygodniu wybieram się do mechanika ,przy okazji sprawdzić ciśnienie w tłokach czy to zbytni wydatek? ZAWISZA dzięki za namiar :lol: Będę informował o moich poczynaniach. Jeszcze raz dziękuję. |
|
|
|
|
Zawisza2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 14:31
|
|
|
Drapek - jak dymi tylko po starcie a potem jest OK, to nic powaznego. A przy wytartych pierscieniach to mialbys problemy z odpalaniem itp. Wiec glowa do góry! I jak nie bierze za duzo oleju to tez nic powaznego. A ford potrafi pic olej :-(
Kompresja to wydatek około 20-50zł w zależności od warsztatu - warto zrobić - i ważne, żeby nie było dużych różnic w sprężaniu między poszczególnymi cylindrami
Powodzenia |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 16:54
|
|
|
ale jak kopci na biało to na ogół prblem jest z uszczelką podgłowicą i przedostawaniem sie płynu chłodzącego do cylindrów.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
wasyl# [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 14:19
|
|
|
U mnie było to samo, przy rozruchu autko puszczało wielką chmurke dymu. Wymiana uszczelniaczy załatwiła sprawe Razem z robocizną wyniosło mnie to 90zł. No i na oleju troche zaoszczędze bo nie łyka go tak jak przed naprawą :lol: |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:02
|
|
|
Cytat: | PASZCZAK ma rację albowiem biała chmurka pojawia... Kod: |
PEwnie ma racje ale nie zawsze tak chyba musi być, mnie też pali olej i jest biała chmura przy odpalaniu, no i póki jest zimny to też ciągnie się za mną biała chmura. potem jest chyba ok albo poprostu mniej kopci i tego niewidze. JA wymieniałem uszczelniacze ale niestety to hoooja dało, no i tera będe brał sie za pierścienie. pozdrawiam i życze ci tylko wymiany uszczelniaczy :) |
|
|
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:03
|
|
|
co to za kod cholera :shock: |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:22
|
|
|
Ustalmy wkońcu. Jeżeli dymi Ci TYLKO PRZY ODPALANIU i zaraz przestaje no to mi pasuje na uszczelniacze. A że komuś dymi dotąd aż sie nie nagrzeje to raczej inny temat!!! |
_________________
|
|
|
|
|
drapek [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 10:59
|
|
|
USTALAMY Efekt białej chmurki pojawia sie tylko przy pierwszym rozruchu- wnioskuję że to mały problem Chciałbym się dowiedzieć czy uszczelniacze o których mowa to tylko tzw. uszczelka pod głowicą? Czy jeszcze mam coś zakupić? A teraz trochę z innej beczki czy do wymiany rozrządu też trzeba rozbierać silnik? na jesieni muszę wymienić rozrząd -czy robić to teraz przy okazji? Pozdrawiam |
|
|
|
|
drapek [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 11:27
|
|
|
a cha :o Efekt białej chmurki pojawia sie tylko przy pierwszym rozruchu- nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. To w ramach dopowiedzenia. 8) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 12:10
|
|
|
USTALMY
Uszczelniacze to nie uszczelka pod głowicą tylko uszczleczka wkoło zaworu (jednego) uszczelniaczy jest tyle ile zaworów... mozna wymienić bez zdejmowanie głowicy...
Jeżeli padnięte są uszczleniacze to przy pracującym silniku po wypięciu odmy i wyjęciu korla wlewu oleju spaliny bedą sie przedostawać przez nieszczelne zaworry i uszczalniacze i bedzie dymiło spalinami...
Jeżeli padnięte są pierscienie to sapaliny przez pierscienie bedą sie wydobywac do skrzyni korbowej i bedzie dymiło z odmy i bagnetu kontrolnego...
Spalany olej daje niebieski (błękitny) kolor dymu więc nie wiem czemu niejktórzy się upierają na biały... biały to jest jak pali płyn chłodniczy... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 12:38
|
|
|
no niby jest to błękitny kolor ale to chyba chodzi tylko o jego odcień bo zgrubsza to wydaje sie białawy.
Cytat: | czy do wymiany rozrządu też trzeba rozbierać silnik? |
no trzeba rozebrac dół silnika więc jak byś robił ewętualnie pierścienie to możne wtedy to też zrobić. |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2 Sie 2004, 17:58
|
|
|
cytat: "Spalany olej daje niebieski (błękitny) kolor dymu więc nie wiem czemu niejktórzy się upierają na biały... biały to jest jak pali płyn chłodniczy"...
Teraz będziemy ustalać kiedy kończy się biały dymek a zaczyna niebieski :lol: |
_________________
|
|
|
|
|
|