Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 21:00 |
Silnik : wymiana 1.1 na 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
Radq [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lip 2004, 21:39 Silnik : wymiana 1.1 na 1.3
|
|
|
Mam pytanie czy wymiana silnika na 1.1 lub 1.3 (wersje gaźnikowe) to rzecz bardzo skomplikowana???
Jak to zrobic? Czym się różnia od tych na wtrysku???
pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 21:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
van81 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 05:49
|
|
|
Różnią się wtryskiem :lol:
Co do silnka 1.1 to jest niemal identycznyn. Różni się jedynie osprzętem w sumie.
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....
Ja teraz zmieniam swój 1.1 na gaźniku na 1,6 też na gaźniku i są to całkiem inne silniki i przeprowadzka taka jest niestyety dość skomplokowana :(
Pozdr... |
|
|
|
|
Dynamike [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 12:42
|
|
|
van81 napisał/a: |
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik.... |
1.3 to nie jest cvh. Sam silnik jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.1, więc nie ma najmniejszego problemu z przełożeniem go. |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 14:54
|
|
|
zależy o jakim 1.3 mówimy :] bo jest ich conajmniej 4 rodzaje :] :
- stary poczciwy kent montowany w fiescie mk1 i escortach mk1 i mk2 a także w capri
- cvh montowany w fiescie mk2 escorcie mk3
- pinto montowany w taunusach
- no i hcs[endura e] montowany w fiescie mk3 escorcie mk4 fordzie ka
jeżeli masz 1.1 z fiesty mk3 to od silnika 1.3 różni się tylko wałem korbowym,kolektorem ssącym i głowicą.
jeżeli w miejsce 1.1 na wtrysku chcesz wsadzić 1.3 hcs'a na wtrysku to jest to operacja na zasadzie odkręć przykręć:] 1.3 w fiestach nie występował w wersji gaźnikowej,na gaźniku siedział tylko w escorcie mk4
jeżeli w miejsce 1.1 na gaźniku chcesz wsadzić 1.3 na gaźniku to szukaj 1.3 z escorta mk4 i to rónież bedzie operacja na zasadzie odkręć przykręć.
jeżeli zamiast wtrysku chcesz montować gaźnik to sie nie wypowiadam,bo nie znam sie dobrze na wtrysku :] |
|
|
|
|
Radq [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 15:51
|
|
|
chodzi mi o to, że zastanawiam się nad zamianą 1.1i na 1.1 gaźnik jak to zrobić ??
pozdr |
|
|
|
|
van81 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 16:44
|
|
|
Nie zanam się dobrze na silnikach ale wedłub mnie trzeba wywalić wtrysk i zastąpić go zwykłym gaźnikeim :lol: Mam taki do sprzedania ... MOTOCRAFT VV kompletny trzeba by go tylko troszke podpicowac i by był luks |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 18:17
|
|
|
zmień kolektor i zamiast gaźnika wtryskowego daj zwykły :] jak chcesz to mi leży niepotrzebny kolektor z mk3 1.1 gaźnikowego :] nawet wężyk podciśnienia i uszczelka jest
jeszcze jest sprawa zapłonu,zapewne bedziesz musiał zmienićaparat zapłonowy na taki z mk3 1.1 na gaźniku.
czemu chcesz sie pozbyć wtrysku ?? |
|
|
|
|
Radq [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 18:26
|
|
|
ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?
pozdr. |
|
|
|
|
Radq [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lip 2004, 18:27
|
|
|
Mat i to wszystko co trzeba wymienić?? A ile byś sobie życzył za ten kolektor?? A jak wtedy jest ze ssaniem???
pozdr. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 05:59
|
|
|
radq napisał/a: | ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?
pozdr. | ]
Tak, ale chyba Fiestki mk3 mają wszystkie DIS'a (podwójna cefke zapłonową) i sterownik MotoCrafta, wiec i tak te wszystkie czujniki zostać muszą... (czy wychodziłą jakachś mk3 ze zwykłem rozdzielaczem i pojedyńczą cefką?) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Zawisza2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 08:31
|
|
|
Jezeli zmieniasz sam kolektor i gaźnik to może być problem. Nie wiem, jak to jest w fordach, ale no Opel po zaprzestaniu montowania gaznikow do pewnego typu silnika usunął miejsce montazu mechanicznej pompy paliwa. A powinno sie "unieszkodliwic" elektryczna pompe przy gazniku zamontowac wlasnie mechaniczna.
Do tego zostaje Ci zabawa z wiazkami przewodów. Moim zdaniem nie warto. Taniej Cie wyjdzie kupic czujniczki itp jak się już sypną ale to tylko moje 3 grosze.
Wydech mozesz zostawic ten sam i sonda lmbda bedzie pelnila role "zatyczki" dziury w rurze od kolektora do kata.
I tu sie pojawia problem - bedziesz musial "zalatwiac" przeglądy bo Ci nie przejdzie pomiaru spalin (stosowanie wtrysku mialo m.in. na celu obnizenie toksycznosci spalin)
Z. |
|
|
|
|
Adamm [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 08:49
|
|
|
Jesli juz jestesmy przy zmianach silinika to czy jest jakis wielki problem ze zmiana 1.3i na 1.4i ?? I czy jest to dobry silnik bo slyszalem rozne opinie. (wiem lepiej by bylo zalozyc 1.6 lub cos w tym stylu ale nie chce ruszac zawiechy i niczego innego) |
|
|
|
|
Zawisza2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 08:58
|
|
|
Ja bym się spodziewał, że mogą być problemy bo to zupełnie inna (nowsza) konstrukcja silnika i może być zupełnie inny osprzęt i instalacja elektryczna. |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2004, 12:51
|
|
|
pompa paliwa może zostać elektryczna,byle była do gaźnika bo te do wtrysku mają da duże ciśnienie
no,mk3 miała w każdej wersji elektroniczny zapłon,czyli musi zostać cała elektronika,dałoby sie wsadzić rozdzielacz z mk1/2 ale wtedy nie wsadzisz kolektora ssącego:]
ogólnie dużo dłubania i sie nie opłaca,jak sie popsuje to kup zaraz cały nowy silnik np. 1.3
co do wymiany silnika 1.3i na 1.4i to zacznijmy od tego,że to zupełnie różne silniki :] 1.3i to żeliwniak hcs z wałkiem w bloku i 3 podporami wału a 1.4i to cvh[albo zetec,ale domyślam sie,ze o cvh Ci chodzi bo takie były montowane w mk3] z aluminową głowicą i wałkiem w głowicy,konstrukcja o lata świetlne wyprzedzajaca pod względem zaawansowania hcs'a.
do wymiany potrzebujesz...cały silnik najlepiej z fiestki mk3 na 99% wszystkie kable już masz,bardzo możliwe nawet,że ten sam wtrysk [chodzi mi o gaźniczek wtryskowy] jest w 1.3i i 1.4i.nie wiem jak z wydechem,ale w mk2 portki kolektora pasowały do wszystkich benzynowych silników więc może w mk3 też tak jest.
wymiana silnika 1.3i na 1.4i jest całkowicie nieopłacalna bo:
- prawie żadna różnica w mocy
- silniki cvh są bardziej awaryjne niż żeliwniaki,jak kupisz cvh to bardzo prawdopodobne,ze wałek bedzie do wymiany
podsumowując napracujesz sie dużo i nic z tego nie bedziesz miał,jak zmieniać to na 1.6 koszt silnika i wymiany taki jak w przypadku wymiany na 1.4 a różnica w mocy bedzie. |
|
|
|
|
Adamm [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 15:47
|
|
|
No tak ale przy zmianie na 1.6 musze ingerowac w zawieche i hamulce pozatym idzie do zmiany tez skrzynia. co do roznicy mocy to jak dla mnie jest odczuwalna jechalem fiestka 1.4i i w porownaniu z moja padaka o niebo lepiej. Pozatym 1.6 jest chyba na wielowtrysku (moze sie myle) a co za tym idzie drozsza bedzie pewnie adaptacja zalozonego u mnie gazu.
Bede sie przymierzal pewnie do zmiany silnika i chcialbym 1.4i chyba ze rzeczywiscie sa do bani. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:59
|
|
|
WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 00:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas... |
taki silnik kusi do sybszej jazdy... więc lepiej sie zabezpieczyc i wymienic hamulce na lepsze... ale to nie trzeba odrazu :wink:
JoeMix - a co z zawieszeniem ? skrzynią biegów ? całym wydechem (nie wydmucha go ?? jaki potem kupować ? bo np mam 1.3 a chcialbym 1.6 ... to potem kupować do 1.6 - a jak w moim modelu nie było 1.6 ??)
Pytania czysto teoretyczne, ja polubiłem ostatnio moj 1.3 ...stuka, puka, ale to sie da polubić... fajnie, słychać ze działa ...i części nie drogie :lol: |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 08:47
|
|
|
WITam...
Zawieszenia zazwyczaj nie trzeba ruszać, chyba że ktoś chce utwardzić lub obniżyć auto... silniki zazwyczaj mają podobne masy czesto wymaian z 11 na większy powoduje wręć iż silnik jest lżajszy... ja mam 0,9 a kumpal 1,6... tyle ze ja mam z zeliwa a on z aluminum... nie doś ze ma prawie 100 kucy wiecej to ma lzejsze auto :-(
Skrzynie też by wypadało zmienić... np. 1,6 na skrzyni od 1,1 to nieporozumienie... Co z tego ze masz wiecej kucy pod maską skoro obrotomierz ci podchodzi non stop do czerwonaj kreski...
Wydech i tak się czesto modyfikuje... jesli pasują pordki pod kolektor to może zostać, ale i tak zaraz zaprakniesz basowego dzwięku cze czegochś takego ;-) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adamm [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 11:06
|
|
|
Joe pragnienia to jedno ale kasa to drugie. Chodzi o to zeby na poczatku nie wydac za duzo gdy sie nie ma. Ale skoro mowisz ze nie trzeba zmieniac zawiechy bo wytrzyma pod silniczkiem to juz mnie kusi.
Ale co z pozostalymi sprawami jak osprzet i mocowanie, ktos wspomnial o wydechu, chodzi mi o to zeby kupic silniczek ewentualnie ze skrzynka i zeby go wrzucili ale nic wiecej. Da rade tak zrobic? (w sumie za 1.4 i 1.6 sa takie same oplaty ubezpieczeniowe ) a jak poziej z gazem?? mam zalozony na monowtrysk. I boje sie zeby mi za duzo nie krzyneli za przerobki. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sie 2004, 11:59
|
|
|
Oj, instalke nie wiem... ale podejżewam ze bedzie kosztowało... zalezy jaka jest założona (o ile uproszczona - zaoszczedzona) i jak potrzebna bedzie do nowego silnik... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|