Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 21:00
Silnik : wymiana 1.1 na 1.3
Autor Wiadomość
Radq
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lip 2004, 21:39   Silnik : wymiana 1.1 na 1.3

Mam pytanie czy wymiana silnika na 1.1 lub 1.3 (wersje gaźnikowe) to rzecz bardzo skomplikowana???
Jak to zrobic? Czym się różnia od tych na wtrysku???

pozdr.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
van81
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 05:49   

Różnią się wtryskiem :lol:
Co do silnka 1.1 to jest niemal identycznyn. Różni się jedynie osprzętem w sumie.
Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....
Ja teraz zmieniam swój 1.1 na gaźniku na 1,6 też na gaźniku i są to całkiem inne silniki i przeprowadzka taka jest niestyety dość skomplokowana :(
Pozdr...
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 12:42   

van81 napisał/a:

Jeśli chodzi o silnik 1.3 no to sprawa przedstawia się troche inaczej bo jeśli jest to silnik cvh to jest to już całkeim innny silnik ... a co za tym idzie i całkeim inny silnik....

1.3 to nie jest cvh. Sam silnik jest konstrukcyjnie identyczny jak 1.1, więc nie ma najmniejszego problemu z przełożeniem go.
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 14:54   

zależy o jakim 1.3 mówimy :] bo jest ich conajmniej 4 rodzaje :] :
- stary poczciwy kent montowany w fiescie mk1 i escortach mk1 i mk2 a także w capri
- cvh montowany w fiescie mk2 escorcie mk3
- pinto montowany w taunusach
- no i hcs[endura e] montowany w fiescie mk3 escorcie mk4 fordzie ka

jeżeli masz 1.1 z fiesty mk3 to od silnika 1.3 różni się tylko wałem korbowym,kolektorem ssącym i głowicą.

jeżeli w miejsce 1.1 na wtrysku chcesz wsadzić 1.3 hcs'a na wtrysku to jest to operacja na zasadzie odkręć przykręć:] 1.3 w fiestach nie występował w wersji gaźnikowej,na gaźniku siedział tylko w escorcie mk4

jeżeli w miejsce 1.1 na gaźniku chcesz wsadzić 1.3 na gaźniku to szukaj 1.3 z escorta mk4 i to rónież bedzie operacja na zasadzie odkręć przykręć.

jeżeli zamiast wtrysku chcesz montować gaźnik to sie nie wypowiadam,bo nie znam sie dobrze na wtrysku :]
 
 
Radq
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 15:51   

chodzi mi o to, że zastanawiam się nad zamianą 1.1i na 1.1 gaźnik jak to zrobić ??

pozdr
 
 
van81
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 16:44   

Nie zanam się dobrze na silnikach ale wedłub mnie trzeba wywalić wtrysk i zastąpić go zwykłym gaźnikeim :lol: Mam taki do sprzedania ... MOTOCRAFT VV kompletny trzeba by go tylko troszke podpicowac i by był luks :D
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 18:17   

zmień kolektor i zamiast gaźnika wtryskowego daj zwykły :] jak chcesz to mi leży niepotrzebny kolektor z mk3 1.1 gaźnikowego :] nawet wężyk podciśnienia i uszczelka jest :D

jeszcze jest sprawa zapłonu,zapewne bedziesz musiał zmienićaparat zapłonowy na taki z mk3 1.1 na gaźniku.

czemu chcesz sie pozbyć wtrysku ??
 
 
Radq
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 18:26   

ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?

pozdr.
 
 
Radq
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 18:27   

Mat i to wszystko co trzeba wymienić?? A ile byś sobie życzył za ten kolektor?? A jak wtedy jest ze ssaniem???

pozdr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Lip 2004, 05:59   

radq napisał/a:
ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać, bo strasznie drogie są części w wersji z wtryskiem tych wszystkich czujników itp. a kiedyś będzie trzeba je powymieniać :?

pozdr.
]
Tak, ale chyba Fiestki mk3 mają wszystkie DIS'a (podwójna cefke zapłonową) i sterownik MotoCrafta, wiec i tak te wszystkie czujniki zostać muszą... (czy wychodziłą jakachś mk3 ze zwykłem rozdzielaczem i pojedyńczą cefką?)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 08:31   

Jezeli zmieniasz sam kolektor i gaźnik to może być problem. Nie wiem, jak to jest w fordach, ale no Opel po zaprzestaniu montowania gaznikow do pewnego typu silnika usunął miejsce montazu mechanicznej pompy paliwa. A powinno sie "unieszkodliwic" elektryczna pompe przy gazniku zamontowac wlasnie mechaniczna.
Do tego zostaje Ci zabawa z wiazkami przewodów. Moim zdaniem nie warto. Taniej Cie wyjdzie kupic czujniczki itp jak się już sypną ale to tylko moje 3 grosze.
Wydech mozesz zostawic ten sam i sonda lmbda bedzie pelnila role "zatyczki" dziury w rurze od kolektora do kata.
I tu sie pojawia problem - bedziesz musial "zalatwiac" przeglądy bo Ci nie przejdzie pomiaru spalin (stosowanie wtrysku mialo m.in. na celu obnizenie toksycznosci spalin)
Z.
 
 
Adamm
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 08:49   

Jesli juz jestesmy przy zmianach silinika to czy jest jakis wielki problem ze zmiana 1.3i na 1.4i ?? I czy jest to dobry silnik bo slyszalem rozne opinie. (wiem lepiej by bylo zalozyc 1.6 lub cos w tym stylu ale nie chce ruszac zawiechy i niczego innego)
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 08:58   

Ja bym się spodziewał, że mogą być problemy bo to zupełnie inna (nowsza) konstrukcja silnika i może być zupełnie inny osprzęt i instalacja elektryczna.
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 12:51   

pompa paliwa może zostać elektryczna,byle była do gaźnika bo te do wtrysku mają da duże ciśnienie

no,mk3 miała w każdej wersji elektroniczny zapłon,czyli musi zostać cała elektronika,dałoby sie wsadzić rozdzielacz z mk1/2 ale wtedy nie wsadzisz kolektora ssącego:]

ogólnie dużo dłubania i sie nie opłaca,jak sie popsuje to kup zaraz cały nowy silnik np. 1.3

co do wymiany silnika 1.3i na 1.4i to zacznijmy od tego,że to zupełnie różne silniki :] 1.3i to żeliwniak hcs z wałkiem w bloku i 3 podporami wału a 1.4i to cvh[albo zetec,ale domyślam sie,ze o cvh Ci chodzi bo takie były montowane w mk3] z aluminową głowicą i wałkiem w głowicy,konstrukcja o lata świetlne wyprzedzajaca pod względem zaawansowania hcs'a.
do wymiany potrzebujesz...cały silnik najlepiej z fiestki mk3 :D na 99% wszystkie kable już masz,bardzo możliwe nawet,że ten sam wtrysk [chodzi mi o gaźniczek wtryskowy] jest w 1.3i i 1.4i.nie wiem jak z wydechem,ale w mk2 portki kolektora pasowały do wszystkich benzynowych silników więc może w mk3 też tak jest.

wymiana silnika 1.3i na 1.4i jest całkowicie nieopłacalna bo:
- prawie żadna różnica w mocy
- silniki cvh są bardziej awaryjne niż żeliwniaki,jak kupisz cvh to bardzo prawdopodobne,ze wałek bedzie do wymiany
podsumowując napracujesz sie dużo i nic z tego nie bedziesz miał,jak zmieniać to na 1.6 koszt silnika i wymiany taki jak w przypadku wymiany na 1.4 a różnica w mocy bedzie.
 
 
Adamm
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2004, 15:47   

No tak ale przy zmianie na 1.6 musze ingerowac w zawieche i hamulce pozatym idzie do zmiany tez skrzynia. co do roznicy mocy to jak dla mnie jest odczuwalna jechalem fiestka 1.4i i w porownaniu z moja padaka o niebo lepiej. Pozatym 1.6 jest chyba na wielowtrysku (moze sie myle) a co za tym idzie drozsza bedzie pewnie adaptacja zalozonego u mnie gazu.

Bede sie przymierzal pewnie do zmiany silnika i chcialbym 1.4i chyba ze rzeczywiscie sa do bani.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Lip 2004, 16:59   

WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2004, 00:42   

JoeMix napisał/a:
WITam...
Nie wiem czemu masz ingerować w hamulce... sądzisz że te co masz nie wytrzymają... skoro sa wstanie wychamować silnik 1,1 z predkości 130 km/h to i 1,6 też wychamują... chyba że ktoś zacznie posuwać po 200 km/h ale wtedy i super wentylowane hamulce go nie wychamują na czas...


taki silnik kusi do sybszej jazdy... więc lepiej sie zabezpieczyc i wymienic hamulce na lepsze... ale to nie trzeba odrazu :wink:
JoeMix - a co z zawieszeniem ? skrzynią biegów ? całym wydechem (nie wydmucha go ?? jaki potem kupować ? bo np mam 1.3 a chcialbym 1.6 ... to potem kupować do 1.6 - a jak w moim modelu nie było 1.6 ??)
Pytania czysto teoretyczne, ja polubiłem ostatnio moj 1.3 ...stuka, puka, ale to sie da polubić... fajnie, słychać ze działa ...i części nie drogie :lol:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sie 2004, 08:47   

WITam...
Zawieszenia zazwyczaj nie trzeba ruszać, chyba że ktoś chce utwardzić lub obniżyć auto... silniki zazwyczaj mają podobne masy czesto wymaian z 11 na większy powoduje wręć iż silnik jest lżajszy... ja mam 0,9 a kumpal 1,6... tyle ze ja mam z zeliwa a on z aluminum... nie doś ze ma prawie 100 kucy wiecej to ma lzejsze auto :-(
Skrzynie też by wypadało zmienić... np. 1,6 na skrzyni od 1,1 to nieporozumienie... Co z tego ze masz wiecej kucy pod maską skoro obrotomierz ci podchodzi non stop do czerwonaj kreski...
Wydech i tak się czesto modyfikuje... jesli pasują pordki pod kolektor to może zostać, ale i tak zaraz zaprakniesz basowego dzwięku cze czegochś takego ;-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adamm
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2004, 11:06   

Joe pragnienia to jedno ale kasa to drugie. Chodzi o to zeby na poczatku nie wydac za duzo gdy sie nie ma. Ale skoro mowisz ze nie trzeba zmieniac zawiechy bo wytrzyma pod silniczkiem to juz mnie kusi.
Ale co z pozostalymi sprawami jak osprzet i mocowanie, ktos wspomnial o wydechu, chodzi mi o to zeby kupic silniczek ewentualnie ze skrzynka i zeby go wrzucili ale nic wiecej. Da rade tak zrobic? (w sumie za 1.4 i 1.6 sa takie same oplaty ubezpieczeniowe :) ) a jak poziej z gazem?? mam zalozony na monowtrysk. I boje sie zeby mi za duzo nie krzyneli za przerobki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sie 2004, 11:59   

Oj, instalke nie wiem... ale podejżewam ze bedzie kosztowało... zalezy jaka jest założona (o ile uproszczona - zaoszczedzona) i jak potrzebna bedzie do nowego silnik...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów Silnik : wymiana łańcuszka rozrządu
Kacper Mechanika 16 17 Sty 2005, 23:35
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.