Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 20:00
Skrzynia biegów - olej
Autor Wiadomość
Andrzej 67
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lip 2004, 20:03   Skrzynia biegów - olej

Muszę wymienić włącznik światła wstecznego biegu. Przy okazji będę musiał wymienić olej w skrzyni. Mam Quakera Super Q5 80W/90 EP spełnia on normę API Service GL-5/MT-1. Jednak w instrukcji zalecany jest olej 75W/90. Czy ktoś wie, czy mogę wlać ten, który posiadam i czy nie załatwię w ten sposób skrzyni. :?:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Gru 2010, 01:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lip 2004, 20:12   

75W/90 to olej syntetyczny ty masz minerał - wydaje mi się że dolać można tyle że skrzyna zimą może ciężej chodzić.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 28 Lip 2004, 21:24   

Ja nie wiem - co wy wszyscy uparliście sie ze do skrzyni nie mozna lać lepszego oleju syntetycznego :?: :?: :?: :?: :evil: :evil: :evil: :evil:

Skrzynia to nie silnik, więc spokojnie można lać syntetyk zamiast minerala - na pewno jej to nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie pomoże i to bardzo.
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Lip 2004, 05:03   

WITam...
1. Wytłumacz mi przyjacielu jak chcesz wymienić tan olej i wsumie po co?
2. Łokmen - może nie wiesz ale skrzynia nie ma pompyoleju i smaruje się na zasadzie ze częsć jej elemętów jest zanurona w oleju, ten olej się to nich przykleja i w ten sposób przenosi się na inne elemęty... reszta jest smarowana olejem spływającym i rozbryzgiwanym... jak wlejesz za radki syntetyk to smarowanie bedzie do dupy i tyle....
3. Jesli w skrzyni jest dobry poziom oleju to jak wykręcisz czujnik to nic nie bedzie leciało... jeśli jest za mało to tymbardziej nie bedzie leciało... Poprostu wykręć stary czujnik, strzykawką wstrzyknij ta dziura olej (taki jak w ksiąszcze podają) do momentu jak zacznie się wradać i wkręc nowy czujnik... czas operacji 5 min pod sklepem...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 13:27   

Witam. Male pytanie do Joe Mixa. Jesli oleje syntetyczne byly by do dupy,to kto by je robil i po co. Co do smarowania kol zebatych,to chyba wazniejsza jest lepkosc itp niz gestosc, a poza tym ja mialem wyciek i tez musialem wymienic, bo nie wiedzialem jaki byl, a zmieszac rozne to chyba nie najlepszz pomysl!!!!!!!!! A i jeszcze jedno. Jaki masz w skrzyni czujnik :shock: , którym sprawdzasz poziom oleju i który po sprawdzeniu i dolaniu wymieniasz na nowy? Pozdrawiam
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lip 2004, 13:41   

Oj Sławek , przeczytaj dokładnie pierwszy post Andrzeja 67 i dowiesz się dlaczego Joe Mix pisze o wymianie czujnika przy dolewaniu oleju :D Pozdro....
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 13:45   

czujnik wstecznego
nalanie za rzadkiego oleju może zabić skrzynie,bo jak Joe pisze zębatki pływają sobie w oleju i są całe w nim upaprane,dlatego zazębiające się ze sobą zębatki nie naciskają prosto na siebie tylko na olej a olej na zębatke wszystko siękręci na tyle szbyko,że olej odpowiedniej gęstości nie zdąży "uciec" z przestrzeni między ząbkami.jak nalejesz za rzadki to zdąży uciec ;) oleje syntetyczne są do skrzyń które zostały dokładniej wykonane[tak samo jak z silnikami,im starszy motor lub im bardziej zjechany tym lepiej miećgęstszy olej,bo wypełnia wszystkie niedokładności].jak nalejesz syntetyka to napewno bedzie śmigać lżej ale czy jej samej bedzie lepiej to jest dyskusyjna sprawa,może pomoże,może zaszkodzi,kto to wie:]
wlej tam olej 80w tak bedzie najlepiej :]
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 14:16   

trzeci napisał/a:
Oj Sławek , przeczytaj dokładnie pierwszy post Andrzeja 67 i dowiesz się dlaczego Joe Mix pisze o wymianie czujnika przy dolewaniu oleju :D Pozdro....

OK.Zwracam honor co do czujnika :( Co do reszty to chyba macie rację :D Pozdrawiam
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 14:32   

Jako ciekawostkę do tematu mogę dodać, iż miałem Pontiaca z mechaniczną skrzynią. W książce serwisowej było napisane aby zalewać tą skrzynkę olejem do skrzyń automatycznych... :!:
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 29 Lip 2004, 15:42   

JoeMix napisał/a:
WITam...
.....2. Łokmen - może nie wiesz ale skrzynia nie ma pompyoleju i smaruje się na zasadzie ze częsć jej elemętów jest zanurona w oleju, ten olej się to nich przykleja i w ten sposób przenosi się na inne elemęty... reszta jest smarowana olejem spływającym i rozbryzgiwanym... jak wlejesz za radki syntetyk to smarowanie bedzie do dupy i tyle.......


Oj Joe, Joe na elektryce to może i sie znasz ale na skrzyniach to widać nie. Fakt ze skrzynia nie ma pompy, dla skrzyni jest lepiej jak olej jest rzadszy ponieważ:
1) są mniejsze opory tracia,
2) mniej sie grzeje skrzynia
3) ciszej chodzi
4) olej syntentyczny pod wieloma wzgledami ma lepsze właściwości smarne i przeciwzużyciowe o mineralnego więc nie ma obaw ze będzie gorzej smarować bo jest za rzadki - jak sam zuważyłeś ze cześć mechanizmów jest zanurzona a cześc samrowana rozbryzgiem
5) syntetyk nie gęstnieje zimą - co niestety nie można tego powiedzieć o mineralu
6) jak miałem malucha to wlałem syntetyk do skrzyni, przejechałem 40.000 km i skrzynia chodzi do dzis.
7). prędkości obrotowe panujące w skrzyni są bez znaczenia dla oleju - czy to bedzie mineral czy syntetyk to i tak siła odśrodkowa bedzie go wyrzucać - więc smeszne jest stwierdzenie ze olej sie "nie przyklei"
8) u siebie mam zalany syntetyk i nic sie niepokojącego nie dzieje...
_________________
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Lip 2004, 15:58   

Ja też uważam że zalanie oleju syntetycznego w niczym nie zaszkodzi ..Chyba te teksty o dokładności wykonania skrzyni i starszych typach silników itd..nie mają sensu. W mojej fieście z manualną skrzynią według katalogu ELF-a przewidziany jest olej do skrzyń automatycznych.
_________________
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 17:25   

tak,w nowszych skrzyniach zalecali lać ATF'a a do starszych minerala :P tak stoi w książce serwisowej.sam sobie też zaleje syntetykiem i zobaczymy co wyjdzie :D
 
 
Andrzej 67
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 20:30   

Wymieniłem włącznik światła cofania. Podzielę się swoim doświadczeniem ze wszystkimi, którzy mają zamiar robić to w Fiestkach 1,8D po 96 roku.
Czujnik światła cofania nie jest zwykłym czujnikiem jak w większosci samochodów tylko włacznikiem. Kosztował 130 zł, a po jego wykręceniu cały olej wyleci ze skrzyni. Nie uda się go wymienić przed sklepem jak to sugerował jeden z kolegów. Olej zlałem do pojemnika, a ponieważ nie wyglądał źle (syntetyk 75W/90 taki jak zalecany w instrukcji) wlałem go ponownie. Ubytek uzupełniłem również syntetykiem do poziomu otworu kontrolnego. Czas wymiany ok. 30 minut. Najgorszy jest zapach oleju, który wnika w ubranie i skórę.
 
 
maxx10
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 20:33   

Ja u siebie chyba też sprawdzę stan.
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 21:19   

ja mam wymieniony... znajomy mechanik stierwdzil iz to co miałem to gówno nie olej i wymienił ... nie skasował za to nic, zrobił wszystko po znajomosci. nawet za olej nie musiałem płacic.
aa. i nie wiem na jaki mi wymieniał, bo nie pamietam hehe...
 
 
Zawisza2000
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2004, 21:30   

No to mnie czeka tez sprawdzenie oleju w skrzyni. Wlasciwie lepiej go bedzie wymienic bo autko jest z 1992 roku....
Jako, że nie mam pod ręką żadnego oleju - jaki radzicie kupić (stosunek jakość/cena jest tu bardzo ważny)
Z.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Lip 2004, 04:47   

Sławek napisał/a:
Jesli oleje syntetyczne byly by do dupy,to kto by je robil i po co.

Jasne, masz racje... ale jesli skrzynie zrobili w latach 70 i pakowali je jeszcze w latach 90 zalewając mineralem to znaczy ze skrzynia ma taką konstrukcje ze syntetyk widać nie jest mile widziany... Ale jeśli do stareej valencji zalejesz syntetyk, nawet po remoncie i bedziesz miał pecha to nie przejedziesz nawet 100m bo pompa oleju nie zaciągnie syntetyka i nie bedzie smarowania wogóle (oczywiście to taki przykład w dodatku bardzo extremalny)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2004, 12:21   

Cytat:
Oj Joe, Joe na elektryce to może i sie znasz ale na skrzyniach to widać nie. Fakt ze skrzynia nie ma pompy :? , dla skrzyni jest lepiej jak olej jest rzadszy ponieważ:
1) są mniejsze opory tracia,
2) mniej sie grzeje skrzynia
3) ciszej chodzi
4) olej syntentyczny pod wieloma wzgledami ma lepsze właściwości smarne i przeciwzużyciowe o mineralnego więc nie ma obaw ze będzie gorzej smarować bo jest za rzadki - jak sam zuważyłeś ze cześć mechanizmów jest zanurzona a cześc samrowana rozbryzgiem
Nie znam się na historii motoryzacji, jeśli chodzi o oleje, ale myślisz że w latach 70-tych wiedzieli co to syntetyk?Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Lip 2004, 15:18   

JoeMix napisał/a:
Sławek napisał/a:
Jesli oleje syntetyczne byly by do dupy,to kto by je robil i po co.

Jasne, masz racje... ale jesli skrzynie zrobili w latach 70 i pakowali je jeszcze w latach 90 zalewając mineralem to znaczy ze skrzynia ma taką konstrukcje ze syntetyk widać nie jest mile widziany... Ale jeśli do stareej valencji zalejesz syntetyk, nawet po remoncie i bedziesz miał pecha to nie przejedziesz nawet 100m bo pompa oleju nie zaciągnie syntetyka i nie bedzie smarowania wogóle (oczywiście to taki przykład w dodatku bardzo extremalny)


Ok, Joe - pomyśl tylko o kosztach produkcji (nie znaczy ze jak zalejesz 3litry oleju wartego 70zł/litr to o tyle podskoczy ci cena finalna auta). Każdy producent oszczędza na czym sie tylko da. W latach 70-ty był synyetyk tylko tyle, że stosowano go w samochodach formuły 1. Nie musze mówić ile kosztuje cokolwiek we formule1. Na dzień dzisiejszy olej syntentyczny to zaden luksus.
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Lip 2004, 13:18   

Przyjacielu - nie mam nic do syntetyka... chcecie to sobie lejcie syntetyki... tylko potem w/g mnie się dzieją dziwne rzeczy... niektórzy wymieniają rzeczy których ustawa nie przewiduje wymieniać... Tak jak niektórych nie przekonasz do LPG to mnie nie przekonasz zeby 20-30 letnie konstrukcje zalewać syntetykiem bez wcześniejszego kapitalnego remontu...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Brak nowych postów [MK3] Skrzynia biegów - jaki olej
santana Mechanika 5 2 Kwi 2010, 01:09
gueli
Brak nowych postów 1.6 16V - skrzynia biegów, gdzie wlać olej.
thcdawid Mechanika silnika 2 26 Cze 2016, 17:08
mkapi
Brak nowych postów [MK6] Cieknie olej z połącznia silnik skrzynia.
Widać ślady oleju na silnikupomiedzy łaczeniem silnika i skrzyni biegów.
mkapi Mechanika 24 16 Lis 2011, 17:41
mieszko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.