Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, oslona przegubu, wymiana oslony przegubu

Przesunięty przez: szynszyl
17 Maj 2011, 20:37
FAQ - Przeniesienie napędu wymiana osłony gumowej przegubu
Autor Wiadomość
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 16 Maj 2005, 22:40   FAQ - Przeniesienie napędu wymiana osłony gumowej przegubu

Jako że dzisiaj wymieniałem to myśle że moje wskazówki się komuś przydadzą w przyszłości.

Napisze krok po kroku co robiłem więc się proszę nie śmiać za głupie teksty.
Czas wymiany w 2 osoby razem z uzupełnieniem oleju w skrzyni ok 1h 45 min
1.Samochód postawiłem na kanale, wstawiłem pod koła kliny aby sobie nie odjechał i na lewara i na kołek. Koło out.
2. Odkręciłem sworzeń wachacza od zwrotnicy. Klucz 17 i jakiś torx zastąpiony kluczem nastawnym. Zwrotnica out z wachacza.
3.Koło na maxa skręcone w prawo.
4.Przygotowałem sobie w kanale czysty pojemnik na olej wyciekający ze skrzyni.
5.Meselkiem i wkrętakiem wysunołem przegub ze skrzyni(na rysunku niżej). Pojemnik już wyłapuje cieknący olej.

6.Zdjołem starą osłone gumową i przegub, który powędrował sobie w czyste miejsce.
7.Za pomocą 2 szpikulców zdjołem pierścień zabezpieczający poczym zdjołem te 3 śmieszne łożyska.
8.Olej sobie cały czas powoli cieknie :) .
9.Pólośke wyczyściłem do czysta, poczym nałożyłem nową osłone i łożyska i nawaliłem połowe smaru który był w komlecie do osłony.
10.Drugą część smaru nawaliłem do przegubu.
11. Założyłem przegub na półośke i zapiołem obie obejmy.
12.Olej już sobie cały ściekł więc skompletowaną półośke z przegubem mogłem wtyknąć do skrzyni.
13.Do włożenia do końca trzeba było użyć troche siły ale od czego ma się kolege.
14.Zwrotnice można założyć na sworzeń i skręcić.
15.Koło na swoje miejsce i samochód na ziemie.

Uzupełnienie oleju zrobiłem domową robotą gdyż nie mam takie strzykawki.
1.Odciołem około 1 metra węża ogrodowego 1/2 cala.
2.Na jednym końcu założyłem połowe butelki 0.5 litra i przykleiłem taśmą izolacyjną, drugi koniec na długości około 1 cm lekko naciołem nożykiem.
3.Odkręciłem korek kontrolny w skrzyni biegów kluczem ampulowym nr 8(na rysunku niżej)

4.Od góry silnika włożyłem wolny koniec węża i wtyknołem go do środka skrzyni przez otwór po wcześniej wykręconym korku.
5.Wlałem do odciętej butelki na górze silnika 1,2 litra oleju MOBIL, aż zaczoł się wylewać tym otworem.
6.Zakręciłem korek i koniec.
7.Jazda próbna i do domu

Mam nadzieje że komuś to pomoże
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 10:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Maj 2005, 08:04   

qrcze bajer :!:

tylka ja #%$$ nie mam kanału :(
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2005, 08:45   

Nie matrw się szynszyl.. kanał nie jest potrzebny, ja ,manżete wymienieałem unosząc auto podnośnikiem, i stawiając na klocku.... a co do wyminay oleju, to jakie było założenie tej operacji, skoro i tak cały syf został w skrzyni?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Garfield
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2005, 11:40   

no i znowu sie zaczyna! :-) ;-)
 
 
hooday
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2005, 11:50   

no to zamiast marudzić po prostu wywalcie mój wątek i tyle.
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2005, 15:21   

A czy można by jakoś ten post przykleić albo wrzucić jako artykuł.
Wiem że komuś się może przydać.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Cze 2010, 12:50   

Dotyczy przeguby ZEWNĘTRZNEGO:
Nie zbijajcie go z półosi, ponieważ jak się dobrze przyjrzycie to jest tam taki pierścionek z wystającymi bolcami. Rozszerzyć to wąskimi kombinerkami i przegub sam zejdzie. To dla tych co nie wiedzą :)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
karino 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 8 Maj 2011, 21:19   

Ja oszczedzajac ,przy peknietej oslonie gumowej po stronie zwrotnicy okleilem ja Patex'em.Po odpieciu metalowej obejmy tej wiekszej nakleilem waski pasek tasmy i krecac kolem nawjala sie ona na oslone laczac dwa uszkodzone elementy. Nawijalem tasme tylko na uszkodzenie-rozerwanie.Nastepnie zalozylem w miejsce opaski stalowej zwykla opaske plastikowa i jest git. :-) :zwyciężca:
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Maj 2011, 22:19   

<demonstracja> :edi: Podejście godne mistrza mechaniki
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Maj 2011, 16:26   

karino, Będziesz miał git jak Ci się przegub wysypie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 9 Maj 2011, 17:18   

Na jakiś czas dojazdowo może być, przynajmniej mniej wody i luźlego piasku bedzie się dostawać :yes: , ale to raczej nie może być traktowane jako naprawa na stałe rozwiązująca problem "pękniętej gumy" old
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Maj 2011, 18:49   

Jak pękła osłona to piasek jest w środku, czy zakleisz dziurę czy nie, każdy obrót koła go dobija,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 9 Maj 2011, 21:06   

Święta racja, dlatego to tylko naprawa doraźna... Piasek już jest, ale nie będzie go przynajmniej więcej... Ot, troszkę spowolnimy niszczenie przegubu, ale jeśli przegub nie puka to szkoda tak się bawić tylko wydać te 30 złotych na nową osłonę... A jeśli puka i zamierzamy go wymienić tak czy siak to i tak lepsze niż nieosłonięty przegub w ogóle... ;/
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:10   

Hej!
Ja tez się podepnę. Ostatnio przy wymianie zewnętrznych przegubów półośka lewa wypadła mi z wewnętrznego przegubu. Na końcu były te trzy magiczne łożyska. Nie mając dostępu do neta czy instrukcji włożyłem go powrotem i osłonkę zacisnąłem nową opaskę (stara była przerwana).
Od tego czasu lewe koło "straciło moc" tzn. przy ostrym ruszaniu piszczy mi jedynie prawe koło. Przyspieszając nie ściąga, ale mam wrażenie, że coś jest nie tak.

Pomożecie ?
_________________


 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:19   

jak złe włozyłeś półos to tak się moze dziać
myslę ze podkładkę dałeś pod nakretkę centralną a nie pod przegub
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:51   

Podkładki dałem tak jak były pod nakrętkami więc to na pewno nie ta przyczyna.
_________________


 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 14 Maj 2011, 17:05   

A po co wyciągałeś pół oś ze skrzyni. Nie potrzebnie. Wystarczy zdjąć osłonę i łożysko potrójne ze środka przegubu samo wyjdzie.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 14 Maj 2011, 17:06   

wyciągnął bo moze przegub nie chciał zejsc z połosi
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 14 Maj 2011, 18:13   

Nawet jak nie chciał zejść z pół osi to nie trzeba wyciągać przegubu ze skrzyni.
 
 
 
Morphinus8 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2011, 19:22   

właśnie o to mi chodzi, że rozwaliła mi się guma przy skrzyni i to potrójne łożysko samo wypadło, więc nie wyciągałem całego przegubu ze skrzyni. Dobrze, że miałem dodatkowe gumy, ale czemu nawet na piachu przy ruszaniu "szoruje" tylko prawe koło ?
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.