Przesunięty przez: szynszyl 24 Mar 2014, 20:14 |
[MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju |
Autor |
Wiadomość |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 11:03 [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju
|
|
|
Witam,
jak w temacie wyżej.Posiadam aparat pomiarowy ale oprócz sprawdzenia ile Volt w danym momencie jest nie wiem co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 11:55
|
|
|
U mnie radio na postoju brało prąd bo miało coś zepsute w środku. Po nocy akumulator był padnięty |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 13:04
|
|
|
Dzięki za radę już ktoś o radiu wspominał , więc odłączyłem i zobaczymy...
Szkoda, że takie akcje się dzieją ale po 19 latach może się coś "spsuć".
Fajnie, że można poradzić się na forum , bo czy normalnie wpadłby człowiek na pomysł że przyczyną może być "śmierdzące oryginalne fordowskie radyjko".Jakbym był młodszy to pewnie bym już kilka razy audio zmieniał , ale w "dupowozie" nie zamierzałem.Mam nadzieję że to właśnie radio było przyczyną...-jakby co to dam znać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 15:37
|
|
|
Peter, googlnij sobie jak zmierzyć pobor prądu.
W skrócie: odłączasz kleme (np minusową), miernik ustawiasz przełącznikiem na pomiar A(mperow), kable od miernika wtykasz w COM i 10/20A, jednym kablem dotykasz minusa, drugim odłączonej klemy. Wszystko robisz na wyłączonym silniku. Nie próbuj odpalać auta przy takim połączeniu, bo sfajczysz miernik. Dopuszczalny maksymalny pobór prądu to bodajże 0.1A. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 21:24
|
|
|
Peter - kup badziewny miernik w sklepie (są takie za 10-20zł) - wystarczy. Zmierz prąd i zgłoś się ponownie, to poradzimy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 22:46
|
|
|
Jedno jest pewne to nie radio , ja miernik mam ale póki co mierzyłem tylko ile aku ma volt na posoju i wartość ta spadła w ciągu dnia z 12,37 do 11,87 V czyli znacznie.Jutro spróbuje zmierzyć j.w. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Lut 2014, 22:49
|
|
|
napięcie nic nie mówi. Taki spadek jak podałeś jest prawidłowy. |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Lut 2014, 19:56
|
|
|
Peter, wiesz co? mam dziś dobry humor i chwalisz forum
ale mógłbyś trochę poszperać na forum, bo to już było...
woltomierz to akurat marny pomysł... amperomierz, a nawet mA to |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 26 Lut 2014, 21:06
|
|
|
O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.
Teraz to już bez znaczenia , bo już nie mam czasu pogrzebać, a mam termin w piątek u mechanika zostawię auto i niech sprawdzą.
Ale na pewno dam znać co było, tak aby ktoś mógł w przyszłości skorzystać z moich doświadczeń.Jedno jest pewne - u mnie cały osprzęt (alternator,rozrusznik,sprzęgło,elektryka,etc.) jest oryginalne od nowości czyli ma wiek 19 lat więc nastąpiło zmęczenie materiału.
Myślałem że mały przebieg ustrzeże mnie przed naprawami tego auta , ale się myliłem.
Już go nie lubię...
Tak czy siak 3 lata przejeździłem bez żadnej ingerencji...
Jedno jest pewne (pozytywne) jak już się coś spie... to koszta naprawy lub wymiany da\
nej rzeczy są około 3 razy mniejsze niż do mojej e39, która i tak jest na tyle wiekowa że części są do przełknięcia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Lut 2014, 22:41
|
|
|
Peter napisał/a: | O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne. |
nie, jest idealny.
Akumulator nigdy nie utrzymuje napięcia powyzej 12v. Musiałeś wcześniej jeździć autem, przez co wyszedł taki pomiar. A ~11.8 to standardowe napięcie zdrowego akumulatora ;-) |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Lut 2014, 23:07
|
|
|
vegetagt - z tym napięciem, toś przegiął ostro. 11,8V spoczynkowego to akumulator rozładowany. Jest nawet FAQ na FKP odnośnie akusiów - FYI: KLIK. Polecam przeczytać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Lut 2014, 23:11
|
|
|
Pufcio, kajam się, 1V mi uciekł :( |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 1 Mar 2014, 11:31
|
|
|
Niestety...
Mechanik stwierdził , że oni to tylko typowe usterki naprawiają a z moim problemem pownienem udać się do elektryka...
Super.. zaczynam od początku..
Mam 2 dni weckendu więc może pogrzebie sam.
Przy okazji stwierdziłem , że na zapalonym silniku ładowanie jest do max 13,3 V więc z tego co wyczytałem na forum to za mało więc można by podejrzewać 19-sto letni alternator że już siada , ale z drugiej strony skoro jest ciągły pobór prądu to może właśnie z tego powodu jest tylko takie napięcie..
[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 12:20 ]
akumulator trzyma cały czas napięcie 12,95 V napostoju i nie spada nawet o 0,01 Vot na minutę tak jak wcześniej , pobór mocy na postoju to 0,01 A (dzięki za info jak zmierzyć) , a na zapalonym sil. ma napięcie 14,29 Volt czyli idealne...
Niestety nie wiem co było przyczyną wcześniejszych cyrków i czy kiedyś się odnowi...(jedyne co zrobiłem oprócz dziesięciokrotnego odłączania i przyłączania aku to spryskanie wd40 wszystkich styków przy masie, rozruszniku , etc.)
Póki co będę sprawdzał codziennie napięcie.
Pozdrawiam w ten piękny słoneczny dzień , niech trwa.. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Mar 2014, 00:19
|
|
|
Peter, No to ja bym jeszcze poczyścił wszystkie te "spryskane" styki ,bo coś mi się wydaje że tu gdzieś leży przyczyna. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 4 Mar 2014, 22:00
|
|
|
Problem wrócił , pobór prądu na postoju 2,34 A normalnie miałem 0,01 A , Volty spadają o 0.01 na 10 sekund także masakra , boję się że 3-ci akumulator załatwię...
Wydaje mi się że to nie styki.Stawiał bym na rozrusznik lub alternator bo z tych urządzeń idą przewody bezpośrednio do aku i chyba nawet w przypadku zwarcia nie ma bezpieczników które by je odcięło.Poza tym rozrusznik jak i alternator są w ciągłym ruchu i ewentualnie ich ułożenie może mieć wpływ na usterkę.Może jeszcze powalczę... |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Mar 2014, 14:37
|
|
|
zamiast tyle kombinować to weź kolego porozkręcaj przewody do rozusznika i alternatora i badaj pobór prądu. potem do reszty okablowania |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Peter
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 22:13
|
|
|
Okazuje się że (po sprawdzeniu po kolei ,) to alternator musi mieć jakieś zwarcie bo ciągnie 2.98A w stanie spoczynku.
Także najprościej będzie wymienić alternator.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 01:50
|
|
|
wysadzona dioda w mostku. 3 A to wykończy w 10 godzin akumulator praktycznie do zera. Mostek chiński kosztuje od 30-80 zł raczej droższy nie będzie. Kwestia modelu alternatora, bo czasami wymiana jest łatwiejsza a czasami trudniejsza. Raczej na pewno potrzeba lutownicy. |
|
|
|
 |
|