Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 11:06 |
[MK5] Wymiana gum w wahaczu |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 10:26 [MK5] Wymiana gum w wahaczu
|
|
|
Hej. Wymienial ktos juz moze gumy w wahaczach bez uzycia prasy? Po prostu zastanawiam sie czy dawac mechaniorowi zarobic, czy moze metoda gumy do zamrazarki + podgrzany wachacz zdaja egzamin. Jakies doswiadczenia? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Sty 2014, 10:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 00:14
|
|
|
imadło, a jak nie to patent na śrubę z długim gwintem. Trzeba sobie tylko odpowiednio dorobić tematy Np z nasadek na 1/2 cala, dobierając tak by się ładnie, centralnie oparło. Stare gumy można wypalić o ile nie są olejowe (zawsze trzeba przebić tuleje gwoździem przed wypaleniem) Jak gumę wypalisz, to bierzesz brzeszczot i piłę i tniesz zewnętrzny pierścień starej tulei w 2 miejscach. Potem wybijasz śrubokrętem. Nową wciągasz przy użyciu długiej śruby albo imadła. Pamiętaj by idealnie wypolerować powierzchnię gdzie wchodzi tuleja. Przed wprasowaniem jeśli tuleja ma metalowy kołnierz, obie powierzchnie można delikatnie posmarować smarem. Tyle w temacie |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 20:21
|
|
|
Ok dzieki. Myslalem ze ktos probowal sobie ulatwic zycie roznica temperatur ale chyba nie. Wiec pozostaje stara metoda |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 21:44
|
|
|
Wymieniałem w mk3 ale to mordęga. Najpierw pozbyłem się gumy z tuleją wewnętrzną. Tuleje zewnętrzną delikatnie naciąłem i wybiłem z gniazda wahacza. Tak się składa że u mnie w firmie Utrzymanie Ruchu ma porządną praskę i tematu nie ma |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 22:20
|
|
|
Jak jest to średnio łatwe bez użycia prasy, to ja bym wyciągnał wahacze z auta i zaniósł do mechaniora luzem z jakimś cztero, czy ośmiopakiem Nie zajmujesz mu podnosnika, nie musi rzucać przekleństwami do zapieczonych śrub I robota zajmie mu parenaście minut bez pośpiechu |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 06:57
|
|
|
Vegetagt uwierz mi ze jest to jedna z opcji |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 10:48
|
|
|
Dziekuje, znam ten patent Po prostu chcialem zapytac o to o co zapytalem |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.