Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 16:38
[MK6] Wymiana płynów i filtrów
Autor Wiadomość
bartt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 26 Sty 2014, 22:04   [MK6] Wymiana płynów i filtrów

Witam wszystkich forumowiczów,
stałem się posiadaczem Fiesty (rok prod: 2006, 1.6 TDCI 90KM).
Auto ma przejechane około 89tys. km.
Mam potwierdzone w książce serwisowej terminy wymiany filtrów i płynów i teraz moje pytanie co jaki okres czasu powinno się wymieniać :
- filtr powietrza,
- filtr kabiny,
- filtr paliwa,
- płyn hamulcowy,
- płyn do chłodnicy.
Na pewno muszę wymienić olej oraz filtr oleju. Jaki polecilibyście olej? Aktualnie mam zalany Platinum 5w30. Wymienić na Fordowską formułe F, pozostawić ten co jest aktualnie czy może lepiej zalać czymś innym?

I ostatnie pytanie apropo rozrządu. Znalazłem informację, że Ford zaleca wymianę co 240 tys. lub co 10 lat. Wydaje mi się, że mimo wszystko powinno się nieco wcześniej wymienić. Nie chciałbym tego robić od razu, natomiast pytanie ile mogę z tym jeszcze poczekać.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 27 Sty 2014, 00:13   

bartt, na wszystkie Twoje pytania już są odpowiedzi, wystarczy poszukać, ale...
1. z olejem - co rok
2. przy klimie - z olejem
3. nie pamiętam
4. co 2 lata
5. nie pamiętam...
O olejach też jest temat...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MarcinCe 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Mar 2014, 10:33   

Filtr powietrza 10-15 tys. km (zależnie od warunków)
Filtr kabinowy 15 tys. km(instrukcja Filtron)
Filtr paliwa, niestety przy naszych paliwach interwały z instrukcji powinno się skracać.
Płyn hamulcowy - teoretycznie co dwa lata, zależnie od udziału wody w nim.
Płyn chłodniczy - zwykle producent zaleca co 5 lat lub wcale ale konkretnych wytycznych do 1.6 nie znam.

Teraz sprawa najważniejsza - olej.
W przypadku turbodiesla olej jest sprawą podstawową i ma decydujące znaczenie. W przypadku jazdy stricte miejskiej olej zmieniamy co 10 tys km. Jeśli śmigamy głównie trasy możemy wydłużyć do 15 tys. km ale to rozsądne maksimum. Ja zalewam dedykowanym syntetycznym Ford Formula F 5w30, który można dostać dobrej cenie.

W silnikach 1.6 HDi/TDCi kluczowy jest również przewód olejowy do turbiny zapewniający jej smarowanie a który lubi się przytykać w konsekwencji prowadząc do dużych wydatków :( Dlatego warto go wymieniać co pewien czas dla spokoju :)

Rozrząd warto wymienić po zakupie, w książce można wpisać wszystko a instrukcje producenta włożyć między bajki.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Mar 2014, 21:23   

A dlaczego nie 5W40. Ten 5W30 nie ma gorszych parametrów w wysokich temperaturach?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
MarcinCe 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Mar 2014, 16:29   

Marcinowaty napisał/a:
A dlaczego nie 5W40. Ten 5W30 nie ma gorszych parametrów w wysokich temperaturach?


Według instrukcji Forda zalecany jest:
''Ford lub Motorcraft Formula E SAE 5W-30 o specyfikacji WSS-M2C913-B. Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-B nie jest dostępny, należy zastosować olej SAE 5W-30 (zalecane), SAE 5W-40 lub SAE 10W-40 spełniający wymagania specyfikacji ACEA A1/B1 (zalecane) lub ACEA A3/B3. Użycie tych olejów może wydłużyć czas rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a także zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin.''

Konstrukcja silnika przewiduje użycie oleju 5w30, który generuje cieńszy film niż 5w40. Minimalnie zmniejsza również zużycie paliwa oraz zapewnia gorsze smarowanie przy wyższych temperaturach. Silnik nie jest przewidziany do jazdy wyczynowej pod dużymi obciążeniami dlatego taką specyfikację zastosował producent. Moim zdaniem do normalnej jazdy 5w30 zwyczajnie wystarczy i odpowiednio chroni silnik.

Co ciekawe do 1.6 HDi Peugeot/Citroen również zalecają 5w30.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Mar 2014, 21:52   

Wyczerpująca odpowiedz :-)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
morsio 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Czarnków
Wysłany: 11 Maj 2014, 22:25   

MarcinCe napisał/a:


W silnikach 1.6 HDi/TDCi kluczowy jest również przewód olejowy do turbiny zapewniający jej smarowanie a który lubi się przytykać w konsekwencji prowadząc do dużych wydatków :( Dlatego warto go wymieniać co pewien czas dla spokoju :)



jak wyglada sprawa tego przewodu w silniku 1,4 tdci??
 
 
gdamian90 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Damian
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 16
Skąd: Plewiska
Wysłany: 20 Maj 2014, 15:57   

chodzi tu dokładniej o śrubkę z filtrem na końcu tego przewodu ( na dole silnika )
taką jak ta:
http://ford.sklep.pl/prod...4-1-6-TDCi.html

w 1.6 tdci montowali na początku trochę inne śruby z metalowym sitkiem, natomiast ta jest
po "modyfikacji technologicznej" i nie zapycha się ponoć tak często jak jej poprzedniczka. Na esklepie też jest zaznaczony 1.4 tdci więc chyba zależy od rocznika :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.