Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Parzych
15 Gru 2013, 20:16
[MK7] Nakrętki do oryginalnych felg - różnice przed i po FL
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 15 Gru 2013, 19:14   [MK7] Nakrętki do oryginalnych felg - różnice przed i po FL

Zabrałem się w końcu za wyjaśnienie moich wątpliwości dotyczących różnic w nakrętkach między MK7 po FL, a wszystkimi innymi.
Potrzebuję porady kogoś kto się choć trochę na tym zna.

Wygląda na to, że z jakiegoś dziwnego powodu (dla mnie niezrozumiałą polityka firmy) ford zmienił gniazda, a co za tym idzie również nakrętki w swoich oryginalnych felgach.
Na zimę założyłem oryginalne 15" felgi z modelu z przed FL. Moje wątpliwości zaczęły się w momencie kiedy okazało się, że nie pasują zabezpieczenia.
Sprawdziłem jak wyglądały nakrętki przed FL i są zupełnie inne, typowe dla forda czyli długość 35mm, ruchoma podkładka o średnicy 26mm, gwint M12x1,5.
Moja nakrętka ma długość około 31mm, bez ruchomej podkładki, ze stożkiem o spłaszczeniu na końcu o średnicy 23,5mm, gwint na bank M12 ale nie wiem jaki skok, zakładam, że również 1,5 .
Tutaj fotka:

Po odkręceniu oczom moim ukazał się następujący widok:


Ewidentnie nakrętka niszczy gniazdo felgi :(
Stożek jest za krótki i za małej średnicy.
To spłaszczenie na końcu stożka za głęboko wchodzi do felgi.

Czyli co, musze kupić po prostu nakrętki typowe fordowskie i będzie git ??
Szpilki mają długość 26,5mm
Zastanawiam się co jeszcze zmienili ?
Szerokość felgi i ET jest takie samo. Mam nadzieje, że otwór centrujący jest taki sam ale to chyba w wulkanizacji ktoś by zauważył jak by coś było źle, a może nie ?
Mam nadzieje, że zmienione są tylko gniazda. Jeśli tak no to chyba wystarczy, że kupie te nakrętki z ruchomą podkładką ?
Nie chce oryginałów bo one mają te ruchome kapturki.
Czy ktoś może coś polecić z allegro ? Jest tego pełno ale boje się jakieś buble kupić i np. gwint sobie zerwać. Jakiś sprawdzony produkt/producent czy materiał ?
Przy okazji kupiłbym jakieś zabezpieczenia. Nie wiem jakie są godne uwagi, też będę wdzięczny za polecenie czegoś dobrego/rozsądnego z aledrogo.

[EDIT]

Nie pchajcie się tak do pomocy bo nie nadążam z czytaniem :)

Zdjąłem koło i sprawdziłem, wszystko poza gniazdami jest takie samo i pierścień centrujący pasuje idealnie.
Na bank muszę tylko kupić nakrętki z ruchomą podkładką. Wkurza mnie to, że nie wszystkie dostępne są takie same. Jedne mają stożek ruchomy o średnicy 28mm inne 26mm. Jedne mają długość całkowitą 32, inne 35, a jeszcze inne 37mm.

[EDIT 2]
Ponieważ wątek cieszy się niebywałym zainteresowaniem to opisze dla potomnych do czego doszedłem :)
Ogólnie jestem powalony wiedzą osób sprzedających różne towary na ich temat. Takie farmazony jak niektórzy walą to aż strach. Inny np. odpowiadają totalnie wymijająco, żeby było, że odpowiedzieli ale tylko po to żeby temat odepchnąć.

Oto odpowiedź od jeden z bardziej obeznanych osób:
Od 2013r wyszły nowe nakrętki które produkuje ford są to nakrętki do bmaxa i fiesty nakrętki te są mniejsze od tych starych fi 12 które ja sprzedaje. ... Co jakiś czas ford zmienia nakrętki kiedyś były tylko ze stałą podkładką teraz są ze stałą i ruchomą, a teraz jeszcze zmieniają powoli na mniejsze nakrętki te które pan ma.

Wszystko wskazuje na to, że to jest dość trafna informacja.
Są nakrętki z ruchomą i stałą podkładką ale z większą średnica stożka, natomiast moje mają mniejszą średnicę i to powoduje, że nakrętka wjeżdża za głęboko.
Ogólnie z informacji jakie zebrałem wynika, że do oryginalnych felg z przed FL lepiej zastosować te z ruchomą podkładką.
Zdecydowanie mniejsza część sklepów/sprzedawców zauważa, że jednak od końca roku 2012 nastąpiły zmiany i nie wszystkie części są takie same i należy wydzielić oddzielną grupę, a nie łączyć wszystko od 2008 ->

Chyba kupię sobie nakrętki w sklepie ford-esklep.pl
Nakrętki takie: link do nakrętek
Oraz takie zabezpieczenia: link do zabezpieczeń
Jeszcze kupie sobie taki woreczek na nakrętki: link do woreczka :)

Ktoś to w ogóle czyta :) ??
Pozdrawiam
FFDriver
Ostatnio zmieniony przez FFDriver 19 Sty 2014, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aviator 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 44
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Smolec
Wysłany: 19 Gru 2013, 08:56   

Ja czytam :-D
_________________
Fiesta Titanium 1,4ASB prod. 18.11.2010
Scorpio Ghia 2,9 24v cosworth 1rej. 18.11.1996
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 19 Gru 2013, 09:25   

Też przeczytałem. :) Jeśli rozstaw szpilek jest odpowiedni, a felgi mają gniazdo stożkowe, to otwór centrujący nie ma znaczenia, musi być tylko większy lub równy od osadzenia na piaście.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 27 Gru 2013, 18:38   

Tak tylko dla aktualizacji napisze, że kupiłem pod choinkę autku te nakrętki :)
Niewątpliwie to jest to czego felgi potrzebowały :) Nakrętka z ruchomym stożkiem dopasowuje się lepiej i nie "wjeżdża" tak do środka gniazda bo ma większą średnicę.
Jednak co do jakości samych nakrętek to mam mieszane uczucia. Z jednej strony wyglądają ładnie bo są chromowane czy tam niklowane (cholera wie). Jednak z 12 do 4 miałem pewne zastrzeżenia. Nie wiem jak to opisać ale te ruchome stożki tam gdzie mają najmniejszą średnicę były lekko wygięte na zewnątrz, co powodowało, że stożek nie był gładki. Jednak wydaje mi się, że nie powinno mieć to na nic wpływu, gorzej gdyby tak było w miejscu gdzie stożek jest najszerszy.
Ogólnie to połowa nakrętek była jakby wykonana lepiej, a połowa gorzej.
Teraz kupiłbym jednak oryginały i takie bym polecił, szczególnie, że na allegro są w tej samej cenie. Może nie są takie błyszczące ale sprawiają wrażenie zdecydowanie lepiej wykonanych i solidniejszych.
Nakrętki zakładałem kolejno, dokręcając je praktycznie do końca palcami żeby czuć czy nachodzą lekko. Dwie postawiły leki opór ale spróbowałem założyć je na inne szpilki i już poszło o.k.

Wkurza mnie tylko fakt, że muszę mieć dwa komplety nakrętek i pamiętać o tym przy wymianie felg :(
Nic tylko poszukać 15" z fiesty po FL, a te sprzedać. Tylko, że to pewnie będzie ciężko takie felgi znaleźć no i na dodatek te 2 modele 15" jakie teraz są w ogóle mi się nie podobają :(

[EDIT 19-01-2014]
UWAGA. Raczej odradzam zakup tych nakrętek, które ja kupiłem. Jeszcze się w ogóle u mnie zima nie zaczęła, a nakrętki są już pordzewiałe :( Nawet nie chcę myśleć co będzie jak zaczną solą sypać :(
Fajnie to wygląda jak są nowe ale wszystko wskazuje na to, że oryginalne wykonane są z lepszych materiałów.
Już nie będę nic robił do wiosny, a przed nową zimą pewnie będę musiał kolejny komplet kupić :(


Pozdrawiam
FFDriver
 
 
bis24 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Paź 2014, 17:11   Re: Nakrętki do oryginalnych felg - różnice przed i po FL

FFDriver napisał/a:

Moja nakrętka ma długość około 31mm, bez ruchomej podkładki, ze stożkiem o spłaszczeniu na końcu o średnicy 23,5mm, gwint na bank M12 ale nie wiem jaki skok, zakładam, że również 1,5 .
Tutaj fotka:




Jako, że nowy jestem to wybaczcie jesli coś namieszałem :)
czy ta nakrętka ma spadajacy kapturek?
czy są w całości z jednego kawałka metalu?
chodzi o fiestę mk7 po fl
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 18 Lis 2014, 11:00   

Te "nowe" nakrętki są pod tym względem takie same czyli mają te spadające kapturki.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Majkelo1920 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 28
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 45
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18 Lis 2014, 14:35   

Proponuje podjechać do jakiegoś sklepu bądź centrum samochodowego np Norauto tam mają komplety nakrętek pasujących do auta albo hurtownie, a zabezpieczenia to wróg każdego mechanika jak to się wyrobi to potem jest lipa z odkręceniem my jak nie ma zabezpieczenia bo się zgubiło to po chamsku nabijamy klucz nasadowy i pneumatem próbujemy odkręcać. To jest moje zdanie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Renowacja powłoki lakierniczej felg stalowych
szyszunia1514 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 23 Paź 2011, 22:36
uri90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Różnice w MK7 po lifcie i przed liftem
limonka124 Mechanika ogólna 4 2 Sie 2016, 08:27
limonka124


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.