Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Cze 2006, 17:54 |
[MK3] Układ kierowniczy : wymiana kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12 Maj 2005, 23:32 [MK3] Układ kierowniczy : wymiana kierownicy
|
|
|
Witam.
Kupiłem ostatnio nową kierę, zamocowałem ją do naby, która była w standardowej kierownicy, wkładam wszystko ładnie poskręcane na miejsce, przykręcam i zonk - naba strasznie trze o to co jest za nią i jeźdić prawie się nie da, o samemu powracaniu kierownicy do prostego położenia nie ma mowy, wyglądaa to tak jakby naba wlazła za daleko na drążek. Oczywiście ze standardową kierownicą nic takiego się nie działo, więc sam juz nie wiem.
Oto skutki:
Dodam że plastikowa podkładka, która podtrzymuje łożysko jest na miejscu.
Prosze o pomoc, bo niedługo bezwład rąk chyba dostane... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011, 19:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szymko200
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2005 Posty: 30 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 07:26
|
|
|
prównaj starą kierownice do nowej dokonaj pomiarów może sam sobie odp na to pyt. |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 10:54
|
|
|
Kierownica nie ma tu raczej nic do rzeczy, chodzi o mocowanie (któro jest to samo co wcześniej). |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 11:00
|
|
|
No wlasnie - skoro naba jest ta sama to musiales cos popierdzielic - nie ma opcji |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 11:33 Re: Problem po wymianie kierownicy.
|
|
|
Wojtass napisał/a: | Witam.
Kupiłem ostatnio nową kierę, zamocowałem ją do naby, która była w standardowej kierownicy, wkładam wszystko ładnie poskręcane na miejsce, przykręcam i zonk - naba strasznie trze o to co jest za nią i jeźdić prawie się nie da, o samemu powracaniu kierownicy do prostego położenia nie ma mowy, wyglądaa to tak jakby naba wlazła za daleko na drążek. Oczywiście ze standardową kierownicą nic takiego się nie działo, więc sam juz nie wiem.
Oto skutki:
Obrazek
Dodam że plastikowa podkładka, która podtrzymuje łożysko jest na miejscu.
Prosze o pomoc, bo niedługo bezwład rąk chyba dostane... |
Spróbuj podłożyć podkładki 1-2 powinny wystarczyć... |
_________________
|
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 19:05
|
|
|
Niestety gdy podłożę jakieś dystanse to naba nie będzie do końca wsunięta na sześciokąt i będzie miała luzy.
Czekam na inne propozycje, bo mi się już pomysły skończyły... |
|
|
|
|
lehu8
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 23:14
|
|
|
Przepraszam za OT
Mam laickie pytanie.
Co to jest "naba"??
Często to słyszę ale nie mam pojęcia.
I może ktoś wie jak zdjąć kierownice gdy w środku jest poducha. ?? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 23:19
|
|
|
Bodo napisał/a: | Przepraszam za OT
Mam laickie pytanie.
Co to jest "naba"??
Często to słyszę ale nie mam pojęcia.
I może ktoś wie jak zdjąć kierownice gdy w środku jest poducha. ?? |
Naba - adapter służący do instalowania kierownicy innej niż fabrycza lub do danego modelu - najczęściej chodzi tu o kierownice sportowe
Zanim przystąpisz do demontażu kierownicy z poduchą to odłącz akumulator (żeby nie wystrzeliła) - nie wiem jak we fordach (ale we większości samochodów tak jest) maskownica poduchy jest przykręcona do kiery - z tyłu ramion kiery powinny być otowry ną śrbunki mocujące maskownice. Jesli ich nie ma to znaczy ze jest na wcisk, wtedy trzeba podważyć i maskownica sama wyskoczy. |
_________________
|
|
|
|
|
Bodo [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Maj 2005, 23:46
|
|
|
OK dzięki za rady |
|
|
|
|
mateuszdrums
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 20:35
|
|
|
Mam inny problem z kierownicą: nie umiem jej ustawić równo w samochodzie. podczas wizyty u mechanika wymieniany został "krzyżak" (niestety nie wiem czy to jest fachowe określenie) i wtedy podczas kombinowania przy układzie kierowniczym do tego doszło. czy ktoś wie czy jest jakaś szansa żeby tą kierownice poprawić żeby w środku auta wizualnie wyglądała na "prostą"? |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 20:56
|
|
|
jedź na diagnostykę - tam ci ustawią na drążkach... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
mateuszdrums
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 20:59
|
|
|
dobra, tak zrobię. W ogóle myslałem żeby samemu to rozkręcić i się pobawić ale jednak lepiej będzie jechać na diagnostykę. dzieki za pomoc |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 21:08
|
|
|
mateuszdrums napisał/a: | podczas wizyty u mechanika wymieniany został "krzyżak" (niestety nie wiem czy to jest fachowe określenie) i wtedy podczas kombinowania przy układzie kierowniczym do tego doszło. |
Miły napisał/a: | jedź na diagnostykę - tam ci ustawią na drążkach... | Się kierownica przesunęła przy montażu krzyżaka,,, nie ma co przy drążkach grzebać trzeba krzyżak przykręcić prosto i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mateuszdrums
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 21:17
|
|
|
ok. jutro popatrzę w garażu, może coś wykombinuję |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 18:30
|
|
|
dokładnie to źle został włozony krzyżak, przestawił się o kilka ząbków, Ja ustawiłem na prosto taką metodą. Ustawiasz koła w pozycji proste, wyjmujesz krzyzak, wtedy ustawiasz kierownicę w pozycji na wprosti i wyjmujsz kluczyk blokujac ją w tej pozycji, potem wkładasz krzyżak na miejsce, skrecasz śruby i masz poprawnie ustawione |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 17 Lut 2011, 10:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 19:15
|
|
|
Cytat: | dokładnie to źle został włozony krzyżak, przestawił się o kilka ząbków, Ja ustawiłem na prosto taką metodą. Ustawiasz koła w pozycji proste, wyjmujesz krzyzak, wtedy ustawiasz kierownicę w pozycji na wprosti i wyjmujsz kluczyk blokujac ją w tej pozycji, potem wkładasz krzyżak na miejsce, skrecasz i masz poprawnie ustawione |
Mało dokładna metoda. Ja za każdym razem jak zmieniałem kardan to robiłem tak samo jak ty lecz zawsze mimo to kierownica było lekko krzywo. Dlatego poprawiam bardziej precyzyjnie na drążkach. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 13:27
|
|
|
Mi tam się udało ta metodą poprawić i jest tak jak powinno być, nic się też nie stanie jak opiszesz swoją metodą |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 14:12
|
|
|
Żeby przy drążkach grzebać to trzeba mieć przyrząd do ustawiania zbieżności,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mateuszdrums
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17 Lut 2011, 09:16
|
|
|
Niestety jeszcze sie za to nie zabrałem (natłok obowiązków) ale moze w sobote sie uda.. zrobię to metodą którą opisał luk-90 |
|
|
|
|
|