Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Otwarty przez: DemptD
30 Cze 2015, 11:48
[MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
Autor Wiadomość
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Cze 2015, 14:32   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

1. NICK: krzaq4
2. IMIĘ: Michał
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: MK3 XR2i
5. ROCZNIK:1992
6. SILNIK: 1.6 CVH 8v 103KM
7. OPIS AUTA:

postanowiłem podzielić się doświadczeniami ze swoich zmagań w ramach konwersji XR2ki na RS TURBO.

Już dawno mi się coś takiego marzyło ( tj. RS TURBO), ale wiemy wszyscy, że dzisiaj znaleźć FRST na rynku to jak szukanie igły w stogu siana ;)

Zresztą, nawet XR2i to już dzisiaj rzadkość...

Miałem już kilka XR2i mk3, miałem też xr2 mk2, bardzo lubię te samochody, lubię silniki cvh za prostotę i niezawodność na przyzwoitym poziomie.



8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE

a) wizualne: na razie nic.

b) mechaniczne:
- rozebrany silnik,
- wał z panewkami wysłany do szlifierza,
- wymieniony krzyżak kolumny kierowniczej,
- pomalowana miska i pokrywa,
- wymyte wszystkie graty silnikowe,
- krzyżak układu kierowniczego - kierownica miała swoje kaprysy, raz chodziła normalnie, a innym razem nie dało się skręcać,





c) audio: jedyny dźwięk akceptowany przeze mnie w tym aucie to samo auto ;)
d) inne: również nic mi do głowy nie przychodzi :]

9. PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE

a) wizualne:

- prace blacharsko-lakiernicze, jak widać na zdjęciach, przedni lewy błotnik jest pogięty, drzwi również, do tego dochodzi tylny prawy błotnik, oczywiście wygnity ( drugi, tzn. ten z wlewem był już przez kogoś zrobiony, całkiem profi, sądząc po oględzinach "od środka"),
- zmiana klapy tylnej,
- wyeliminowanie wszystkich ewentualnych dziurek, dziureczek, wykwitów itp
- malowanie, pewnie większej części auta ;)

b) mechaniczne:


- łożyska x4 do wymiany bo samochód wydaje z siebie straszny huk,
- zmiana piast kół przednich,
- nowe tarcze + klocki,
- nowe bębny + szczęki + cylinderki,
- regeneracja zacisków,
- zmiana tłoków na oryginalne MAHLE do FRST,
- porting głowicy,
- szlif wału korbowego + nowe panewki,
- turbo T3 z escorta RST,
- FMIC, jakiś nieduży,
- nowa pompa oleju,
- sonda szerokopasmowa LSU4 (dodatkowo, po za oryginalną, którą zostawiam),
- OFAC + 'beiges',
- wskaźniki: boost, ciś. oleju, AFR,
- koła 15" + TOYO R1R lub T1R w zależności czy znajdę rozmiar 185/50/R15,



Części które już mam:
- nowe tarcze FERODO,
- nowe klocki TRW,
- nowe piasty RUVILLE,
- nowe łożyska SKF,
- nowe bębny DELPHI,
- nowe szczęki FERODO,
- nowy krzyżak kolumny kierowniczej,
- nowe popychacze x 8,
- pasek rozrządu CONTITECH,
- rolka SKF,
- pompa wody THERMOTEC,
- nowa chłodnica bo stara eksplodowała pewnego dnia ;) ,
- uszczelniacze wałka, wału,
- uszczelniacze zaworowe,
- 4 sztuki nowych tłoków MAHLE pod frst, kompletne z pierścieniami,
- nową pompę oleju FEBI-BILSTEIN,
- panewki główne i korbowodowe GLYCO +0,25, a wał wraz z nimi oddałem do szlifierza,
- na forum kupiłem OFAC + "beiges" - w drodze, dzięki Mafios,
- z UK jedzie do mnie kolektor + GARRETT T3 z escorta,
- Mam też oczywiście wszystkie poduchy silnik/skrzynia, zakupiłem też już na przyszłość 10W60 shell racing.

Auto które na pierwszy rzut oka wyglądało nie fajnie, zaskakiwało mnie dalej. Silnik mimo że klepały popychacze i trochę kopcił (uszczelniacze), wykazał 13,6 bar na każdym cylindrze, zawieszenie również w bardzo dobrym stanie, pomijając oczywiście łożyska ;)


c) audio: BLOW-OFF ;)

d) inne:

- fotele do wymiany, bo zamontowane przez kogoś "motylki" są krzywe, krzywo zamontowane, zapadnięte itd, generalnie katorga tym jeździć,
Zaskakująco podłoga, podłużnice, progi, przedni/tylny pas w zacnym stanie, oczywiście coś tam się znajdzie, ale nie będzie dużo roboty.


10. FOTKI:

Poszukiwania bazy na projekt rozpocząłem pod koniec zeszłego roku. Znalazłem takie oto cudo ;) :





ok, ok, wiem, piękna nie jest ;) ale za 900pln nie ma co się spodziewać cudów.
W każdym razie auto dojechało z wrocka do opola bez problemu.

Jestem w trakcie czyszczenia i regeneracji zacisków, a potem planuję je pomalować.

Powrzucam zdjęcia i dam "update" jak coś się ruszy dalej.

Pozdrawiam
_________________
rst conversion in progress
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 1 Lip 2015, 19:59, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 29 Cze 2015, 21:24   

pierwszy post mnie zaskoczył, ktos ma jeszcze chec ratowac mk3 :-) tzymam kciuki i obserwuje temat co sie bedzie tutaj działo! :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Cze 2015, 21:45   

Jeszcze jest paru szalenców :2xf:
Powodzenia z projektem, ja już swojego mam troche dosyć
Ostatnio zmieniony przez Dual 29 Cze 2015, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 29 Cze 2015, 22:24   

No miodzio, kolejny opolanin :) Powodzenia
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Cze 2015, 09:16   

Dzięki :] szkoda by było kolejnej fiesty, ale napewno mnie rozumiecie ;) Poprawiłem zdjęciówki, pardon za bałagan.

W międzyczasie przyjechały do mnie felgi:



Zacznę się pastwić nad nimi.

A tutaj "zaległe" zdjęcia nowych tłoczków ;)

_________________
rst conversion in progress
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 1 Lip 2015, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Cze 2015, 13:55   

krzaq4 napisał/a:
Poprawiłem zdjęciówki, pardon za bałagan.
Jeszcze opis popraw w/g szablonu i będzie miodzio... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 30 Cze 2015, 20:41   

Jacuś, zobaczymy, temat dziś już zamknąłem, ale mam nadzieję, że się nie pospieszyłem z otwarciem po deklaracji na PW z poprawą
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Ganda 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 297
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 1 Lip 2015, 10:28   

krzaq4 napisał/a:
W międzyczasie przyjechały do mnie felgi:



Ile Cię wyniosły te maleństwa? :-)
_________________

Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lip 2015, 11:33   

Kurczę, żeby nie skłamać, z przesyłką 320 pln (40 przesyłka) :D
_________________
rst conversion in progress
 
 
czeski12 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Strzelce Op
Wysłany: 1 Lip 2015, 17:46   

Powodzenia w projekcie :) Fajnie, że ktoś z okolić ma bakcyla, jak byś chciał można się kiedyś spotkać :)
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lip 2015, 19:56   

Cytat:
jak byś chciał można się kiedyś spotkać :)

Pewnie, poskładam tylko sprzęt :]
_________________
rst conversion in progress
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Lis 2015, 16:31   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

Trochę czasu minęło, głównie na kompletowaniu "diwajsów" i ogólnie potrzebnych części, ale szczęśliwie prace znowu wracają na tor.

Przyjechało ostatnio parę drobiazgów:



Pomijam już fakt, że wszystko pomyte itp ;) to oczywiste, bo jak tu składać na brudno.

Kolektor poskładany, jeszcze tylko jutro wkręcić redukcję pod czujnik powietrza:




Głowica splanowana, gniazda zaworowe przefrezowane, zawory dotarte:



Potem wrzucę jeszcze zdjęcia wału korbowego w bloku, przeszlifowany na +0,25, oraz zdjęcia nowych tłoków na starych korbach (przełożone) ;) mam nadzieję, że się nie pourywają ;) Blok wymyty oczywiście :P Czekam jeszcze na śruby ARP, będą za parę dni.

Turbo też już jest, TB0385 z Lancii Delty Integrale 16V Evo 1.

Dzięki koledze scooter z Turbokillers'ów, będzie też ładny downpipe 3" na V-BAND
Następne w kolejce to umyć porządnie komorę silnika, poskładać do końca blok i osadzić na skrzyni.

Wpadła jeszcze gromadka zabawek, jak się ogarnie silnik to i na nie przyjdzie czas:



Dzięki koledze "jarcyk" jest też kolektor wydechowy, będzie jechał na obspawanie micro pęknięć:





CDN :D
_________________
rst conversion in progress
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 15 Lis 2015, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Lis 2015, 21:06   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

Oho, widzę, że się dzieję. Będę musiał odwiedzić, że się tak wproszę. :P
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Lis 2015, 22:08   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

McLfan napisał/a:
Oho, widzę, że się dzieję. Będę musiał odwiedzić, że się tak wproszę. :P


No problemo :) zapraszam
_________________
rst conversion in progress
 
 
brodaty33 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: C
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 127
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lis 2015, 12:13   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

Ciekawy projekt, powodzenia w realizacji :)
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Lis 2015, 13:59   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

brodaty33 napisał/a:
Ciekawy projekt, powodzenia w realizacji :)


Dzięki, teraz za punkt honoru postawiłem sobie odpalić ten silnik do max. 2 tygodni. Zrobiłbym to szybciej, ale czekam na trójnik pod czujnik oleju i śrubki ARP :/
_________________
rst conversion in progress
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Lis 2015, 08:43   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

Obiecane zdjęciówki "rodzinki" Mahle :


i wał w bloku:



Przy okazji może podepnę tutaj pytanie dotyczące panewek oporowych:

http://www.fiestaklubpols...w=unread#unread

Jak te panewki mają być zamontowane? I czy moment 95Nm do dokręcania panewek głównych nie jest jakoś zbyt duży ? ;) Tak wyczytałem ale jakoś nie jestem przekonany :P
_________________
rst conversion in progress
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 16 Lis 2015, 23:24   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

no to mi sie podobo :ok: :ok: jak nojbardziej szacun za odbudowa notw
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
fiestaorzech 

Wersja: C
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Andrzej
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: gliwice
Wysłany: 18 Lis 2015, 15:20   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

Obudowa na propsie :)
Czekam na zdjęcia gdy już wszystko będzie zrobione na cacy :)
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Lis 2015, 15:32   [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST

w weekend będę osadzał z powrotem blok na skrzyni. Ciągle czekam na śrubki arp i downpipe :( ale już niedługo.
_________________
rst conversion in progress
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.