|
Otwarty przez: DemptD 30 Cze 2015, 11:48 |
[MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST |
Autor |
Wiadomość |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29 Cze 2015, 14:32 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
1. NICK: krzaq4
2. IMIĘ: Michał
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: MK3 XR2i
5. ROCZNIK:1992
6. SILNIK: 1.6 CVH 8v 103KM
7. OPIS AUTA:
postanowiłem podzielić się doświadczeniami ze swoich zmagań w ramach konwersji XR2ki na RS TURBO.
Już dawno mi się coś takiego marzyło ( tj. RS TURBO), ale wiemy wszyscy, że dzisiaj znaleźć FRST na rynku to jak szukanie igły w stogu siana
Zresztą, nawet XR2i to już dzisiaj rzadkość...
Miałem już kilka XR2i mk3, miałem też xr2 mk2, bardzo lubię te samochody, lubię silniki cvh za prostotę i niezawodność na przyzwoitym poziomie.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a) wizualne: na razie nic.
b) mechaniczne:
- rozebrany silnik,
- wał z panewkami wysłany do szlifierza,
- wymieniony krzyżak kolumny kierowniczej,
- pomalowana miska i pokrywa,
- wymyte wszystkie graty silnikowe,
- krzyżak układu kierowniczego - kierownica miała swoje kaprysy, raz chodziła normalnie, a innym razem nie dało się skręcać,
c) audio: jedyny dźwięk akceptowany przeze mnie w tym aucie to samo auto
d) inne: również nic mi do głowy nie przychodzi :]
9. PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE
a) wizualne:
- prace blacharsko-lakiernicze, jak widać na zdjęciach, przedni lewy błotnik jest pogięty, drzwi również, do tego dochodzi tylny prawy błotnik, oczywiście wygnity ( drugi, tzn. ten z wlewem był już przez kogoś zrobiony, całkiem profi, sądząc po oględzinach "od środka"),
- zmiana klapy tylnej,
- wyeliminowanie wszystkich ewentualnych dziurek, dziureczek, wykwitów itp
- malowanie, pewnie większej części auta
b) mechaniczne:
- łożyska x4 do wymiany bo samochód wydaje z siebie straszny huk,
- zmiana piast kół przednich,
- nowe tarcze + klocki,
- nowe bębny + szczęki + cylinderki,
- regeneracja zacisków,
- zmiana tłoków na oryginalne MAHLE do FRST,
- porting głowicy,
- szlif wału korbowego + nowe panewki,
- turbo T3 z escorta RST,
- FMIC, jakiś nieduży,
- nowa pompa oleju,
- sonda szerokopasmowa LSU4 (dodatkowo, po za oryginalną, którą zostawiam),
- OFAC + 'beiges',
- wskaźniki: boost, ciś. oleju, AFR,
- koła 15" + TOYO R1R lub T1R w zależności czy znajdę rozmiar 185/50/R15,
Części które już mam:
- nowe tarcze FERODO,
- nowe klocki TRW,
- nowe piasty RUVILLE,
- nowe łożyska SKF,
- nowe bębny DELPHI,
- nowe szczęki FERODO,
- nowy krzyżak kolumny kierowniczej,
- nowe popychacze x 8,
- pasek rozrządu CONTITECH,
- rolka SKF,
- pompa wody THERMOTEC,
- nowa chłodnica bo stara eksplodowała pewnego dnia ,
- uszczelniacze wałka, wału,
- uszczelniacze zaworowe,
- 4 sztuki nowych tłoków MAHLE pod frst, kompletne z pierścieniami,
- nową pompę oleju FEBI-BILSTEIN,
- panewki główne i korbowodowe GLYCO +0,25, a wał wraz z nimi oddałem do szlifierza,
- na forum kupiłem OFAC + "beiges" - w drodze, dzięki Mafios,
- z UK jedzie do mnie kolektor + GARRETT T3 z escorta,
- Mam też oczywiście wszystkie poduchy silnik/skrzynia, zakupiłem też już na przyszłość 10W60 shell racing.
Auto które na pierwszy rzut oka wyglądało nie fajnie, zaskakiwało mnie dalej. Silnik mimo że klepały popychacze i trochę kopcił (uszczelniacze), wykazał 13,6 bar na każdym cylindrze, zawieszenie również w bardzo dobrym stanie, pomijając oczywiście łożyska
c) audio: BLOW-OFF
d) inne:
- fotele do wymiany, bo zamontowane przez kogoś "motylki" są krzywe, krzywo zamontowane, zapadnięte itd, generalnie katorga tym jeździć,
Zaskakująco podłoga, podłużnice, progi, przedni/tylny pas w zacnym stanie, oczywiście coś tam się znajdzie, ale nie będzie dużo roboty.
10. FOTKI:
Poszukiwania bazy na projekt rozpocząłem pod koniec zeszłego roku. Znalazłem takie oto cudo :
ok, ok, wiem, piękna nie jest ale za 900pln nie ma co się spodziewać cudów.
W każdym razie auto dojechało z wrocka do opola bez problemu.
Jestem w trakcie czyszczenia i regeneracji zacisków, a potem planuję je pomalować.
Powrzucam zdjęcia i dam "update" jak coś się ruszy dalej.
Pozdrawiam |
_________________ rst conversion in progress |
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 1 Lip 2015, 19:59, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 29 Cze 2015, 21:24
|
|
|
pierwszy post mnie zaskoczył, ktos ma jeszcze chec ratowac mk3 tzymam kciuki i obserwuje temat co sie bedzie tutaj działo! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Cze 2015, 21:45
|
|
|
Jeszcze jest paru szalenców
Powodzenia z projektem, ja już swojego mam troche dosyć |
Ostatnio zmieniony przez Dual 29 Cze 2015, 22:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
profi
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice
|
Wysłany: 29 Cze 2015, 22:24
|
|
|
No miodzio, kolejny opolanin Powodzenia |
_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30 Cze 2015, 09:16
|
|
|
Dzięki :] szkoda by było kolejnej fiesty, ale napewno mnie rozumiecie Poprawiłem zdjęciówki, pardon za bałagan.
W międzyczasie przyjechały do mnie felgi:
Zacznę się pastwić nad nimi.
A tutaj "zaległe" zdjęcia nowych tłoczków
|
_________________ rst conversion in progress |
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 1 Lip 2015, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Cze 2015, 13:55
|
|
|
krzaq4 napisał/a: | Poprawiłem zdjęciówki, pardon za bałagan.
| Jeszcze opis popraw w/g szablonu i będzie miodzio... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 30 Cze 2015, 20:41
|
|
|
Jacuś, zobaczymy, temat dziś już zamknąłem, ale mam nadzieję, że się nie pospieszyłem z otwarciem po deklaracji na PW z poprawą |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 1 Lip 2015, 10:28
|
|
|
krzaq4 napisał/a: | W międzyczasie przyjechały do mnie felgi:
|
Ile Cię wyniosły te maleństwa? |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 1 Lip 2015, 11:33
|
|
|
Kurczę, żeby nie skłamać, z przesyłką 320 pln (40 przesyłka) |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
czeski12
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 50 Skąd: Strzelce Op
|
Wysłany: 1 Lip 2015, 17:46
|
|
|
Powodzenia w projekcie Fajnie, że ktoś z okolić ma bakcyla, jak byś chciał można się kiedyś spotkać |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 1 Lip 2015, 19:56
|
|
|
Cytat: | jak byś chciał można się kiedyś spotkać |
Pewnie, poskładam tylko sprzęt :] |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11 Lis 2015, 16:31 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
Trochę czasu minęło, głównie na kompletowaniu "diwajsów" i ogólnie potrzebnych części, ale szczęśliwie prace znowu wracają na tor.
Przyjechało ostatnio parę drobiazgów:
Pomijam już fakt, że wszystko pomyte itp to oczywiste, bo jak tu składać na brudno.
Kolektor poskładany, jeszcze tylko jutro wkręcić redukcję pod czujnik powietrza:
Głowica splanowana, gniazda zaworowe przefrezowane, zawory dotarte:
Potem wrzucę jeszcze zdjęcia wału korbowego w bloku, przeszlifowany na +0,25, oraz zdjęcia nowych tłoków na starych korbach (przełożone) mam nadzieję, że się nie pourywają Blok wymyty oczywiście Czekam jeszcze na śruby ARP, będą za parę dni.
Turbo też już jest, TB0385 z Lancii Delty Integrale 16V Evo 1.
Dzięki koledze scooter z Turbokillers'ów, będzie też ładny downpipe 3" na V-BAND
Następne w kolejce to umyć porządnie komorę silnika, poskładać do końca blok i osadzić na skrzyni.
Wpadła jeszcze gromadka zabawek, jak się ogarnie silnik to i na nie przyjdzie czas:
Dzięki koledze "jarcyk" jest też kolektor wydechowy, będzie jechał na obspawanie micro pęknięć:
CDN |
_________________ rst conversion in progress |
Ostatnio zmieniony przez krzaq4 15 Lis 2015, 10:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11 Lis 2015, 22:08 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
McLfan napisał/a: | Oho, widzę, że się dzieję. Będę musiał odwiedzić, że się tak wproszę. |
No problemo zapraszam |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
brodaty33
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: C
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 127 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lis 2015, 12:13 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
Ciekawy projekt, powodzenia w realizacji |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 12 Lis 2015, 13:59 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
brodaty33 napisał/a: | Ciekawy projekt, powodzenia w realizacji |
Dzięki, teraz za punkt honoru postawiłem sobie odpalić ten silnik do max. 2 tygodni. Zrobiłbym to szybciej, ale czekam na trójnik pod czujnik oleju i śrubki ARP :/ |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Lis 2015, 08:43 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
Obiecane zdjęciówki "rodzinki" Mahle :
i wał w bloku:
Przy okazji może podepnę tutaj pytanie dotyczące panewek oporowych:
http://www.fiestaklubpols...w=unread#unread
Jak te panewki mają być zamontowane? I czy moment 95Nm do dokręcania panewek głównych nie jest jakoś zbyt duży ? Tak wyczytałem ale jakoś nie jestem przekonany |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 16 Lis 2015, 23:24 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
no to mi sie podobo jak nojbardziej szacun za odbudowa |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
fiestaorzech
Wersja: C
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Andrzej
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 1 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 18 Lis 2015, 15:20 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
Obudowa na propsie
Czekam na zdjęcia gdy już wszystko będzie zrobione na cacy |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
|
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Lis 2015, 15:32 [MK3] Fiesta konwersja XR2i na FRST
|
|
|
w weekend będę osadzał z powrotem blok na skrzyni. Ciągle czekam na śrubki arp i downpipe :( ale już niedługo. |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|