[MK4] Przed zakupem |
Autor |
Wiadomość |
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 16:24 [MK4] Przed zakupem
|
|
|
Witam!
Od czwartku jestem szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy. Szukam dla siebie pierwszego samochodu i w oko wpadła mi właśnie fiesta mk4. Czytałem różne opinie o niej, przeglądałem oferty sprzedaży tego właśnie samochodu. Zainteresowałem się nim, lecz przed przystąpieniem do oględzin, chciałbym dowiedzieć się, na co należy zwracać uwagę.
Oczywiście jestem przygotowany na to, że kupując ponad 14 letni samochód, na pewno będę musiał w niego coś zainwestować prędzej czy później. Chciałbym jednak o Waszą pomoc, na co mam zwracać uwagę przy oględzinach.
Dodatkowo, prosiłbym o jakieś porady dotyczące początkowej eksploatacji, i co dla świętego spokoju musiałbym wymienić w pierwsze dni/tygodni po zakupie tego auta.
Dzięki wielkie
Pozdrawiam,
Bartek |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 19:51
|
|
|
nadkola tył
progi
ogólnie korozja
miejsca pod uszczelkami
czy sucho pod dywanikami
czy silnik sie nagrzewa (termostat)
silnik 1.3 wolny, ale na łańcuchu bezwymiennym, nie do zdarcia
1.25 szybszy wysokoobrotowy ciut większe spalanie, wymaga więcej uwagi
po za tym standard co w każdym poradniku zakupowym, co wymienić też łatwo znaleźć |
_________________
|
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:02
|
|
|
A co dokładnie oznacza wilgoć pod dywanikami? Wyżartą podłogę? |
|
|
|
|
kondeusz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiu.
Wiek: 76 Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:07
|
|
|
Raczej niechlujstwo właściciela. |
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:11
|
|
|
Słyszałem również, że podobno Fiestach ciężej kręcić kierownica nawet ze wspomaganiem niż w innych samochodach. To prawda czy mit? Czy może wynika to z jakiegoś zaniedbania mechanicznego? |
|
|
|
|
kondeusz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiu.
Wiek: 76 Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:30
|
|
|
Caibre: Caibre napisał/a: |
Słyszałem również, że podobno Fiestach ciężej kręcić kierownica nawet ze wspomaganiem niż w innych samochodach. To prawda czy mit? Czy może wynika to z jakiegoś zaniedbania mechanicznego? | Możesz wykazać, w których autach można obracać kierownicą "małym paluszkiem"? |
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:36
|
|
|
Nie zrozumieliśmy się - słyszałem o trudniejszym w porównaniu do innych samochodów. |
|
|
|
|
kondeusz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiu.
Wiek: 76 Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 20:50
|
|
|
Caibre: słyszałem, że rude babki są...no, wiesz. Nie można polegać na słyszeniu, bo opowiadacze zwykle mają wybujałą wyobraźnię. Skoro prawko masz od niedawna, to umów się z kimś, kto sprzedaje wybraną przez Ciebie fiestę i odnieś kręcenie kierownicą do auta "Nauka Jazdy". Inne odniesienia będą dywagacjami na temat. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 22:15
|
|
|
Caibre napisał/a: | A co dokładnie oznacza wilgoć pod dywanikami? Wyżartą podłogę? |
zdarzają sie przecieki deszczówki przez uszczelke przedniej, kabli, czy klimy, doczytasz na forum jak chcesz
Caibre napisał/a: | Słyszałem również, że podobno Fiestach ciężej kręcić kierownica nawet ze wspomaganiem niż w innych samochodach. To prawda czy mit? Czy może wynika to z jakiegoś zaniedbania mechanicznego? |
Tak jest, jak rozmawiałem z ludźmi, mi to nie przeszkadza bo daje to fajną bezpośrednią kontrolę i czucie autka, nie ma takiego luzu i lekkości przy większych prędkościach |
_________________
|
|
|
|
|
adrianek309
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 22 Paź 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 05:36
|
|
|
A o co chodzi z termostatem i nagrzewaniem się? Od wczoraj posiadam fiestę MK4 z silnikiem 1.3 endura. podczas jazdy zaciekawiło mnie, że temperatura silnika dochodzi mniej więcej do 1/4 skali. Do auta mam kupę faktur z serwisów i tam po niemiecku jest napisane coś o temperaturze na poziomie 80-85stopni. Czy w aucie może właśnie jest temostat uszkodzony czy coś innego może być powodem? I jeszcze jedno pytanie ile litrów oleju wchodzi do tego silnika?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 10:17
|
|
|
kondeusz napisał/a: | Możesz wykazać, w których autach można obracać kierownicą "małym paluszkiem"? |
napewno w fiatach, które mają elektryczne wspomaganie i dodatkowo system CITY, po naciśnięciu guziczka kierownicą kręcić można małym paluszkiem.
TSRules napisał/a: | Caibre napisał/a: | Słyszałem również, że podobno Fiestach ciężej kręcić kierownica nawet ze wspomaganiem niż w innych samochodach. To prawda czy mit? Czy może wynika to z jakiegoś zaniedbania mechanicznego? |
Tak jest, jak rozmawiałem z ludźmi, mi to nie przeszkadza bo daje to fajną bezpośrednią kontrolę i czucie autka, nie ma takiego luzu i lekkości przy większych prędkościach |
Zgadzam się w 100%
co do wspomagania w MK4 to tak jak w każdym aucie, wrażenia z kręcenia kierownicą są zależne od wielkości kół. u mnie czuć nawet różnice czy letnie czy zimówki mam założone. Pierwsze 185/55/14 a drugie 155/65/13.
adrianek309 napisał/a: | I jeszcze jedno pytanie ile litrów oleju wchodzi do tego silnika? |
z tego co pamiętam to niecałe 4litry |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 11:06
|
|
|
adrianek309 napisał/a: | Od wczoraj posiadam fiestę MK4 z silnikiem 1.3 endura. podczas jazdy zaciekawiło mnie, że temperatura silnika dochodzi mniej więcej do 1/4 skali. |
bardzo możliwe że termostat sie zaciął w pozycji otwartej i silnik się nie nagrzewa, układ do sprawdzenia, ew. też czujnik temperatury
inno napisał/a: | z tego co pamiętam to niecałe 4litry |
zwykle mniej, chyba że jest czas żeby czekać aż wszystko spłynie |
_________________
|
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 12:10
|
|
|
Do jakiej pozycji poprawnie powinien dochodzić termostat i ile to jest stopni? oraz po jakim czasie od włączenia silnika? Przyjmijmy, że na dworze jest zimno, w granicach tych 5 stopni, tak jak teraz |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 11:25
|
|
|
Termostat fordowski chyba 92-106, mi nagrzewa sie po 1,5-2 km jazdy miejskiej (ciepły nawiew plus wskazówka idzie do góry) |
_________________
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 12:52
|
|
|
Z tego co koledzy pisali odnośnie oleju, to do silnika 1.3 wchodzi 3,25 litra oleju.
Caibre jeżeli będziesz kupował to koniecznie sprawdź czy dywanik w bagażniku jest suchy i czy dolny rant klapy jest pordzewiały jeżeli tak to znaczy że leje się do klapy przez uszczelkę wycieraczki (ja tak mam). Warto też sprawdzić uszczelki podszybia ( leje się do kabiny co powoduje że podłoga koroduje bo dywaniki trzymają wilgoć. ) |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 13:56
|
|
|
O, dzięki za radę z tymi uszczelkami. W sumie nie skojarzyłbym pewnie podczas oględzin samochodu, że to może być wina uszczelek. A takie uszczelki mógłbym wymienić samemu? Czy potrzeba do tego jakichś umiejętności lub sprzętu? |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 17:32
|
|
|
uszczelki szyb można samemu wymienić, lecz trzeba mieć trochę wprawy, najłatwiej uszczelnić silikonem bez octowym, lub oddać do uszczelnienia\wymiany |
_________________
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 18:04
|
|
|
Te uszczelnienia nie wiele dają i np jeżeli cieknie to najlepiej zdemontować uszczelkę i wtedy składać na sylikon. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Caibre
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 18:34
|
|
|
Które uszczelki wypadałoby wymienić na te silikonowe? Wszystkie, czy są jakieś które się dobrze sprawują? Drogie jest takie przedsięwzięcie? |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 23 Paź 2013, 20:21
|
|
|
Jeżeli nie cieknie to nie trzeba nic ruszać ale zazwyczaj to wychodzi nie przy kupnie tylko przy dalszej eksploatacji. Jak już kupisz wymień olej filtr oleju i powietrza, możesz jeszcze wymienić kable WN i świece zapłonowe. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
|