| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:48
 | [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Dreambox   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lip 2012
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sie 2013,  11:04   [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
   Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
 Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
 Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
 No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?
 |  
				| _________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sie 2013,  19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | między rurki. ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie niż na zegar.  bo czasem na zegar możesz mieć nieco z mulone auto. lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie, |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Sie 2013,  20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie | 
 
 Trzeba się na tym znać!!
 
 
  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie, | 
 
 Głupotę piszesz - każde ustawienie pompy wtryskowej przestawiając koło zębate na fasolkach czy to na blokadach czy na słuch/oko czy na zegar to ustawianie kąta wtrysku statyczne.
 
 Dynamiczne ustawienie kąta wtrysku jest zależne od prędkości obrotowej silnika i regulowane jest w starszych pompach poprzez ciśnienie wewnątrz pompy wtryskowej.
 Można to przestawić również ale to już na pewno nie jest proste ani tym bardziej bez wpływu na auto - ja robiłem aby rasować charakterystykę ogólnie silnika.
 
 
  	  | Dreambox napisał/a: |  	  | am 
 W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
 Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
 Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
 Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
 No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?
 | 
 
 wkręcasz czujnik między rurkami wysokiego napięcia - tak jak napisał Przemek. dalej najogólniej pisząc cofasz pompę wtryskową aby czujnik zegarowy się zatrzymał a dalej przyspieszasz do przodu do wartości określonej przez producenta - dane te zna każdy pompiarz. Generalnie jest to jak dobrze pamiętam nieco poniżej milimetra.
 
 Metoda bardzo dokładna jednak czasochłonna, trzeba być mega dokładnym i mieć bardzo dużą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną - trzeba później odpowietrzać pompę wtryskową, często demontować osprzęt silnika aby w ogóle dojść do zamontowania czujnika zegarowego itd....
 
 Radzę powiedzieć jaki masz problem z rozrządem i dlaczego nie chcesz ustawić na blokady silnika??
 |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemo_rsr   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`99
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Przemek
 Wiek: 35
 Dołączył: 12 Kwi 2010
 Posty: 916
 Skąd: Markuszowa(RSR)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Sie 2013,  22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Sie 2013,  23:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tak tylko zapytam - a czemu chcesz przy tym grzebać? Silnik Ci źle pali, mało mocy masz przy obciążeniu czy jak?   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sie 2013,  20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemo_rsr napisał/a: |  	  | Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny | 
 
 Nie mówię wcale, że nie - tylko trzeba się na tym znać
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dreambox   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lip 2012
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2013,  07:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytacie się dlaczego chcę przy tym grzebać. Powody są dwa. W tym tygodniu będę wymieniał rozrząd, komplet blokad mam ale i tak należy poźniej ustawić zegarem kąt wtrysku.
 Drugi powód to taki że lubie uczyć się czegoś nowego i zdobywać jakieś tam doświadczenie. Czujnik jest więc teraz kwestia poznania prawidłowych wartości i jego użycia.
 
 Co do danych producenta no właśnie zna je każdy pompiarz ale czemu nigdzie nie są udostępniane. To jakaś tajemnica czy co.
 W LR nie ma tajemnic, mam instrukcje serwisową i tam wszystko jest ładnie podane łącznie z wartościami i każdego LR można spokojnie zrobić.
 |  
				| _________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2013,  08:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dreambox - się chwali   Dane ciężko znaleźć... Google nie są łaskawe. Może są w literaturze typu "sam naprawiam" ?
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dreambox   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Lip 2012
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2013,  08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Google nie są łaskawe. Jedyne co udało mi się znaleźć to były dane do escorta i mondeo. W sam naprawiam z 1.8D nie ma podanych wartości o ustawianiu pompy czujnikiem zegarowym. |  
				| _________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |