Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014, 21:05 |
[MK6]Problem z odpaleniem po dłuższym postoju |
Autor |
Wiadomość |
mariuszbd
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 6 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 07:58 [MK6]Problem z odpaleniem po dłuższym postoju
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowym wiem że tematy podobne były ale nie zawsze dokończone A wiec problem tkwi w tym:
Posiadam Fieste 1.4 Benzyna 16v Gaz BRC założony 8 miechów temu, mam problem z odpalaniem po postoju dłuższym niż 4-5godzin, podczas odpalania silnik po załapaniu gaśnie muszę gazować go do 3 tyś obrotów i tak około 5 minut kiedy się nie zagrzeje tak chociaż do 45 stopni i nie przełączy się na gaz, po chwili jak silnik się zagrzeje nie ma żadnych problemów z jazdą i odpalaniem w aucie aktualnie wymieniłem: świece, filtr paliwa, czujnik temperatury wody, 5 miechów temu cewka była wymieniana na porządną:), 2 tygodnie temu założyłem emulator drugiej sądy lambdy bo wywalało mi błąd katalizatora, filtr powietrza czyściutki, zakręcałem gaz przy butli(instalacja szczelna), kable 4 letnie NGK, sprawdzę jeszcze pompe paliwa z rana parę razy nabiję ciśnienie, co polecacie jeszcze sprawdzić, jest coraz zimniej i coraz większy problem(komputer nic nie pokazuje) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 22:28
|
|
|
Sprawy są dwie
1. Źle ustawiony komp gazu rozpaprał ci mapę benzyny. To akurat można łatwo sprawdzić. Odłącz na noc akumulator . Rano odpal i zobacz czy problem będzie występował . Jeśli będzie to:
2. Po przyjeździe odłącz wąż od fazy lotnej . (między parownikiem a listwą wtryskową. Zdarza się tak, że problemy z rozruchem spowodowane są przeciekaniem listwy wtryskowej. Miałem taki problem ze 2 razy na REG FAST OMVL .
Podpowiem, że takich operacji nie wolno realizować w zagłębieniach terenu ani w parkingach podziemnych !.
Kolejną opcją może być brudny przepływomierz . |
|
|
|
 |
mariuszbd
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 6 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 08:31
|
|
|
Instalację gazową sprawdzałem poprzez zamknięcie zaworka w butli i wyjeżdżenie gazu do zera z instalacji także instalacja nie ma raczej tu nic wspólnego, pompkę paliwa sprawdziłem parę razy nabiłem ciśnienie i dalej nic, odłączę akumulator na noc jak mówisz i sprawdzę ten przepływomierz, jako że w rodzinie jest też fiesta ale 1.25 przerzucę też sondę dla pewności dam znać czy coś pomogło. |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 14:52
|
|
|
Jesli gaz założony 8 miesięcy temu to zacznij od wizyty w warsztacie ,ktory ją instalował.Jak zaczniesz grzebać na własną rękę to potem warsztat moze się wypiąć.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Paź 2013, 12:57
|
|
|
zakręcenie butli i wypalenie gazu nie pomaga, bo sterownik przełącza na benzynę gdy na parowniku spadnie ciśnienie poniżej 1 bara. |
|
|
|
 |
mariuszbd
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 6 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 5 Paź 2013, 14:24
|
|
|
A więc tak wymieniłem pierwszą sondę (była całkowicie wypalona nie było praktycznie końcówki) po podłączeniu pod komputer wykazuje mi błąd podgrzewacza pierwszej i drugiej sondy (na tej co dałem emulator) wymieniłem kable, wywala mi jeszcze błąd wypadanie zapłonu na drugim cylindrze i awaria cewki zapłonowej(była wymieniana 6 miesięcy temu) co poradzicie?
Kod: | Sądy są od sądzenia, a lambdy są sondami - od sondowania, Parzych... |
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 5 Paź 2013, 23:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 18:04
|
|
|
a założyłeś na obwód podgrzewacza 2 sondy obciążenie na grzałkę ? Jeśli nie komputer badając prąd podgrzewacza widzi, że jest za mały. Zacznij od zmierzenia oporu grzałek na obu sondach - czyli przewody białe. Muszą mieć przejście i rezystancję ok 10-20 om.
Co do wypadania zapłonów na 2 cylindrze to zmierz ciśnienie może po porostu wypaliły ci się zawory w głowicy. |
|
|
|
 |
mariuszbd
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 6 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 7 Paź 2013, 18:30
|
|
|
głowica była planowanal 2 lata wstecz(raczej nie tu problem), jeśli chodzi o kabelki białe no to połączyłem ze sobą, przed wymianą nie było problemu z tym błędem
Po przegranej walce auto wyladowało u niby dobrego mechanika, mechanik stwierdził uszkodzenie cewki bo taki był błąd na kompie, po wymianie dalej to samo...... wkoncu trafiłem na elektryka i okazało się że jest uszkodzony sterownik silnika... gościu naprawia i modyfikuje sterowniki zobaczymy impreza będzie mnie kosztowała jakieś 1500 zł zobaczymy co z tego wyjdzie pzdr. |
|
|
|
 |
|