Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Blacharstwo] Konserwacja profili wewnętrznych
Autor Wiadomość
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 2 Paź 2013, 13:57   [Blacharstwo] Konserwacja profili wewnętrznych

Czy ktoś wie gdzie w progach znajdują się naturalne otwory w które można by prysnąć celem zabezpieczenia przed korozją ?
Fiesta MK6 1,3 benz. 2004 r.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Paź 2013, 17:23   

Jedne otwory masz na samym dole progów (na zgrzewie) jak się połozysz pod auto to powinieneś je zobaczyć. Jest też otwór od strony tylnego nadkola i na dole tez przy tylnym nadkolu - są one zaślepione gumowymi zaślepkami.
A od wewnątrz jak zdejmiesz plastiki osłaniające progi to też masz spory dostęp.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Paź 2013, 21:01   

Od wewnątrz pod naklejkami na progach są otwory technologiczne duże, dające dobry dostęp.
A w wersjach 3 drzwiowych, trzeba zdjąć boczki tylne i jest idealny dostęp do wszystkiego :yes:
Nie wiem jak wersje przed FL, ale po FL są fabrycznie zabezpieczone fluidem w progach :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 3 Paź 2013, 15:09   

Dzięki chłopaki !
A jak by jeszcze ktoś mi polecił jakiś specyfik do pryskania w te progi ...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Paź 2013, 15:22   

Wszystko fajnie, a co się stanie jak psikniemy takim czymś na rdze? Bo zabiteksowanie rdzy = koniec blachy w przeciągu roku. A jak to wygląda w przypadku profili zamkniętych? Hardkoru tam pewnie nie będzie, ale zgrzewy mogą już powoli korodować.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Paź 2013, 15:49   

I tu jest wyższość nowszej generacji aut, bo wszystko jest klejone i dodatkowo zgrzane, wiec raczej nie powinno być rudej, ale przed pryśnięciem dobrze spojrzeć czy nie ma wżerów i jak są to trzeba ratowic :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Paź 2013, 20:06   

tzn moje pytanie bylo bardziej w tą strone, ze jak na rdze połozysz biteks to koniec, a jak na rdze pomalujesz reaktywny, to w sumie nic sie nie stanie. I bylem ciekaw jaka będzie reakcja rdzy z np tectylem ml.

U mnie w progu było spoko, był lakier i coś a'la fluid, także zgnilo tylko przy zgrzewach :)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:02   

teoretycznie nawet pod biteksem nie powinna sie korozja rozwijać jak nie ma dostępu tlenu, chyba że odpadnie to wiadomo
_________________

 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:04   

TSRules, bo biteks odchodzi od rdzy, po czym w większości przypadków robi idealne skupiska wilgoci :P
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:15   

No wiadomo, też trzeba oczyścić, ja też jak zabezpieczam, gdzieś zrobię niedbale to po zimie widać od razu, ale jednak robi to różnicę bo progi jakos sie trzymają i nadkola tył, widziałem forda mondeo jedynkę sąsiada co kompletnie nic z tym nie robi i blacha wygląda jak pomięte kartki papieru :)
_________________

 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:19   

no tak i teraz dochodzimy do tego, o co mi chodziło:
autor chce konserwować profile zamknięte. Co się stanie, jeżeli będzie tam rudzielec i spryskamy go środkiem konserwującym? Zgnije szybciej, czy będzie to bez znaczenia?
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:26   

właściwie to chyba nie ma znaczenia bo tak czy siak będa do zrobienia, myśle że jednak konserwacja da troche czasu tym progom, a ponadto czy progi korodują aż tak od środka ? chyba bardziej jednak od zewnątrz, a potem gangrena sie rozprzestrzenia ... z tym reaktywnym to tez można sie naciąć bo znajomek zrobił i cacy było z zewnątrz, taka powłoka się zrobiła szklista a po roku się okazało że pod tą bajerancką powłoka nie ma juz blachy :)
_________________

 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Paź 2013, 20:58   

biteksem można ale na podkład z mini którą kładziemy najlepiej na czystej blasze.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 24 Paź 2013, 07:41   

A że się tak podepnę pod dyskusję i zapytam czym radzicie konserwować auto? Koleżanka ma Cienkiego, którego powoli zjada ruda i za bardzo nie wiem co jej polecić, żeby było dobrze.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 24 Paź 2013, 16:39   

Jak już zjada ruda to na konserwacje jest troche za późno, trzeba wyciąć gangrenę, wstawić nową blachę, ew. można powalczyć żywicą połatać jak nie są to elementy nośne typu próg ... przy tej wartości auta ładowanie dużych pieniędzy na blacharko lakierkę trochę mija się z celem ...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 17:29
Brykal
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Brak nowych postów Konserwacja profili zamkniętych, znacie ten środek?
sharpshuter Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 3 Lis 2010, 22:28
przemo_rsr
Brak nowych postów [Blacharstwo] uszkodzona konserwacja podwozia
wisnia1504 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 4 12 Wrz 2013, 19:49
Marcinowaty
Brak nowych postów Wymiana przegubów wewnętrznych
gruby907 Mechanika ogólna 1 24 Maj 2020, 22:52
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.