[Mk4] Nie odpala, kontrolki gasną |
Autor |
Wiadomość |
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 14:07 [Mk4] Nie odpala, kontrolki gasną
|
|
|
Mam kolejny problem ze swoją fiesta 1.3 60KM. Mianowicie nie odpala, nie słychać nic (nie kręci itd). Jak wsiadam do samochodu pali się godzina na zegarze, po przekręceniu kluczyka kontrolki przygaszają się, zegar (godzina) zanika.
Czy to oznacza że rozrusznik jest cały do wymiany?
Jakie są Wasze diagnozy?
dodam że akumlator jest naładowany i wszystkie bezpieczniki są OK.
samochód stał nieużytkowany przez 8 dni. Wcześniej wszystko było jak najbardziej OK. |
_________________
|
|
|
|
|
kondeusz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiu.
Wiek: 76 Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 14:44
|
|
|
Opisane objawy wskazywałyby na słaby już akumulator i doładowywanie nie jest skuteczne. Ile lat go masz? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 16:19
|
|
|
Lesnydziad napisał/a: | dodam że akumlator jest naładowany i wszystkie bezpieczniki są OK.
samochód stał nieużytkowany przez 8 dni. | Teraz naładowałeś akumulator, czy 8 dni temu Jeśli 8 dni temu, to coś Ci prąd żre lub aku dogorywa i nie trzyma pojemności... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 17:12
|
|
|
Akumulator powiedzial papa |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 18:14
|
|
|
Wytłumacze jeszcze raz, samochód stał 8 dni nieużywany. Zanim go odstawiłem wszystko było OK. Wczoraj (po tych 8 dniach) chciałem zapalić i nic, dlatego naładowałem akumlator przez noc, włożyłem go dziś i dalej to samo.
Przed chwilą byłem spróbować jeszcze raz i godzina już nie gaśnie, kontrolki palą się normalnie. Coś stuka delikatnie pod maską, ale naprawdę delikatnie i praktycznie tego nie słychać. Nie kreci wogóle.
Kiedyś jak rozładował mi się akumlator to pstrykało coś z pod maski, a teraz nawet tego nie ma (nie słychać) ... |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 18:17
|
|
|
podobno jedno rozładowanie aku potrafi być dla niego zabójcze...
Serio, pożycz akume od kogoś.
Jeżeli to nie aku, to masz zabawe z elektryką, co nie jest ani przyjemnie, ani tanie (jak oddasz do warsztatu) |
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 18:48
|
|
|
A nie typuje nikt rozrusznika lub bendiks? |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 18:54
|
|
|
przygasanie kontrolek nie do końca pasuje.
Możesz mieć jeszcze luźną kleme i jak próbujesz pociągnąć więcej prądu to zonk się robi. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 18:56
|
|
|
Lesnydziad napisał/a: | A nie typuje nikt rozrusznika lub bendiks? | A wolisz je powymieniać zamiast podmienić aku |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 19:03
|
|
|
Podmienie akumlator i dam znać co i jak. |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 22:33
|
|
|
zanim podmienisz akku i wydasz kasę , to pożycz woltomierz (mutimetr) . Włącz go między klemy akku na zakres 20VDC. Jeśli przy próbie włączenia rozrusznika napięcie spadnie poniżej 11V to albo jest nie naładowany albo oberwała się cela. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 22:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | zanim podmienisz akku i wydasz kasę | Krzychu, tu nikt nie radził kupować, tylko pożyczyć od kogoś i podmienić... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 22:57
|
|
|
Parzych napisał/a: | rzychu, tu nikt nie radził kupować, tylko pożyczyć od kogoś i podmienić... |
masakra !
Miernik waży ok 100 gram. Akumulator 20 kg. Do tego trzeba go wyjąć i włożyć. Masa energii psu w dupę A tu jeden prosty pomiar odpowie na wszelkie pytania. |
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 14:08
|
|
|
Akumlator na wyłączonym zapłonie miał 9V, na przekręconym kluczyku 7 V.
Po podmienieniu akumlatora odpalił bez problemu. |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 14:11
|
|
|
Lesnydziad,
Peedro ma akume za 200zł na sprzedaż |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 14:20
|
|
|
Za 200zl mozna kupic nowy 45Ah z dwuletnia gwarancja |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 14:48
|
|
|
ale nie żelowke i za 200 z przesyłką. ponadto i tak do seryjnego auta żelowki bym nie kładł. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 22:07
|
|
|
Narazie oddałem swój na gwarancji (BOSCH) |
_________________
|
|
|
|
|
Lesnydziad
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13 Paź 2013, 22:48
|
|
|
Dzwonili do mnie panowie z działu reklamacji i powiedzieli, że rozpatrzyli reklamacje negatywnie. Nie rozumiem dlaczego, skoro ja go nie rozwaliłem...
W momencie gdy oddawałem akumlator na reklamacji facet chciał zmierzyć napięcie, twierdził że nawet nie może zrobić odczytu bo akumlator jest tak rozładowany (gdzie w nocy przed oddaniem był ładowany), wkońcu połączył inny akumlator do mojego (żeby go rzekomo wspomóc) i zmierzył napięcie, które wyszło poniżej 8V. Powiedział, że producent (akumlator BOSCH) zastrzegł sobie, iż jeśli napięcie jest poniżej 8V to nie rozpatruje wogole gwarancji bo akumlator jest do bani... Po dłuższej rozmowie przyjął go i po kilku dniach, zadzwonił i powiedział że rozpatrzyli niegatywnie...
Miał ktoś już taka sytuacje? Nie wiem co teraz robić, pójdę odebrać we wtorek bo do tego czasu musze obrać jakąś taktyke jak to załatwić. W samochodzie z mam tylko radio i seryjne głośniki... żadnego centralnego itd, więc prądu mało bierze. Ładowanie w samochodzie jest też OK, więc ewidentnie akumlator jest kopnięty, tylko jak to im wytłumaczyć... |
_________________
|
|
|
|
|
|