Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: vegetagt
1 Cze 2019, 20:48
[MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Paź 2013, 11:41   

bogactwo
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 27 Paź 2013, 14:36   

BuMeL napisał/a:
Luki, a może fajny wydech chcesz :)

jak cichszy niż mój to chce :P
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Paź 2013, 14:46   

sobie wspawasz puszke i bedzie cichszy :hihihi:
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 27 Paź 2013, 21:13   

Mam nadzieje że zadziała <8>
Cytat:
Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 3 Lis 2013, 20:56   

W oczekiwaniu na pierwszy śnieg... fiesta również źle nie wygląda ;)

opony 175/65/14 trochę balony :-P
Do świąt daleko ale przyszły do mnie takie zielone choinki :greenpeace:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 9 Gru 2013, 21:31   

Cytat:
Mam nadzieje że zadziała <8>
Cytat:
Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.


A więc udało się :jupi:
Koni jest faktycznie regulowane, nie tylko wysokość ale również twardość!
Jednakże wymaga pewnych ingerencji.
Najpierw gdy już mamy wyjęty amortyzator z auta, zdejmujemy sprężynę.
Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora:

ja przykręciłem do imadła górę i popuściłem nakrętkę (jest to w sumie kontra trzymająca sztyce amortyzatora z mocowaniem)
Następnie odkręcamy kontrę i zdejmujemy odbój:

Po wszystkim należy wcisnąć goleń do końca i lekko kręcąc czuć jak jeszcze schodzi kilka mm głębiej.
następnie w tej pozycji kręcą wystającą sztycą regulujemy twardość.
Do dyspozycji mamy 720stopni (2 obroty) wcześniej było przekręcone o 180 stopni względem najmniejszej twardości, ja zdecydowałem ustawić równo na połowę czyli 1 obrót <8>
Oczywiście wszelakich regulacji dokonywałem równolegle na oby amortyzatorach.
Po wszystkim wyciągamy sztyce do góry i składamy w całość.

jest dużo twardziej :twisted:
Mam nadzieje nie teraz nie będzie obcierać kołem o nadkola
dla porównania sprężyny: (od lewej seria xr2i, wietec, vogtland)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
Ostatnio zmieniony przez luki 13 Gru 2013, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 10 Gru 2013, 11:34   

Panie, :ok:
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Gru 2013, 23:11   

:ok:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Sty 2014, 14:25   

Wymigałem błędy:
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded - przepływka umarta??
212 (M) Ignition TACH signal was erratic (module/wiring) or SPOUT circuit fault tu nie mam pomysłu, swego czasu po podpięciu do FordDiaga był błąd czujnika położenia wałka i EDIS-a (Czy edisy 1,1 1,3 1,6 1,8 są zamienne?)
552 (O) AIRB solenoid/circuit failure - poduszek nigdy nie miałem wiec :P

filmik z podpięcia pod diaga
www.youtube.com/embed/De-78LHaB08

UP.
Podmieniłem EDIS-a, puki co zauważyłem że trochę równiej pracuje na wolnych,

UP.
Jako że borbety "C" średnio mi pasowały (brak parapetu :P ), zakupiłem Ronale z zimówkami 6j14 et32 czyli takie jak mam letnie :) z oponami zimowymi 185/60/14
brudne spy foto:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 30 Sty 2014, 20:31   

spaj foto mocno spaj, bo słaaabe... Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 30 Sty 2014, 21:19   

luki, pakiet RS ostatnio widziałem na alledużo :)
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 30 Sty 2014, 21:23   

Peedro napisał/a:
Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! :-P

się na lato talerzyka obniży i będzie niżej, na przód wleci weitec - 60
hubi_2006,
Pakiet mnie nie kręci :)
ciągle szukam ori wąskiego, przedniego lakierowanego bo tylny czeka na montaż.

Z nowości:
założyłem letnie gumki, obniżyłem tył i utwardziłem jeszcze bardziej amorki, przeglądem zawieszenie i podłogę, do wymiany mam gumki na stabilizatorze, pasowały by również zrobić wymianę oleju i wsadzić nie miauczącą skrzynie.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Mar 2014, 23:24   

luki napisał/a:
założyłem letnie gumki


Nie za wcześnie? Jeszcze straszą, że zima wróci :D
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 8 Mar 2014, 23:25   

zarówno w Krakowie jak i w Zakopcu mam po komplecie zimówek :P
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Mar 2014, 10:13   

kurde też się zastanawiam nad letnimi, zimowe już piszczą przy hamowaniu :P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 9 Mar 2014, 12:45   

za wcześnie, rano są przygruntowe a od środy ma być minus, chyba że ktoś na popołudniu do roboty jeździ to tak :-)
_________________

 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 9 Mar 2014, 15:49   

mój cyrk moje małpy :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Mar 2014, 23:03   

Podoba mi się czerwono czarna :) fele są fajne - jaki to model?.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 10 Mar 2014, 23:08   

bobson napisał/a:
jaki to model?.

jaja sobie robisz kultowych felg nie znasz <czerwonakartka>
czytamy na początku :-P
Borbet A 6j14 et32
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Mar 2014, 23:09   

luki napisał/a:
bobson napisał/a:
jaki to model?.

jaja sobie robisz kultowych felg nie znasz <czerwonakartka>
czytamy na początku :-P
Borbet A 6j14 et32


nie krzycz! :D już miałem edytować bo doczytałem, że Borbety :ok:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.