[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6? |
Autor |
Wiadomość |
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:32
|
|
|
Po dzisiejszej rozmowie u jednego gaziarzy w Krakowie zalecał, żeby było bezpiecznie sprawdzanie/regulacje luzów zaworowych do silnika 1.4 duratec co 30 tyś km. Nadmienił, że klienci gazujący fiesty z tym silnikiem, nie posiadający instalacji z dotryskiem paliwa: w mięście w rzeczywistości będa musieli wyregulowac luzu zaworowe do 50 tysięcy, natomiast Ci co na długich i szybkich trasach to już własnie co 30 tyś km. Natomiast samochody z dotryskiem paliwa na obciążeniach mogę się spodziewać koneiczności regulacji co 60 tyś km. I teraz pytanie do obeznanych Czy wie ktoś czy w nowym silniku 1.4 duratec od 2013 roku są płytki czy "szklanki" i ile mniej więcej kosztowałaby w zakłądzie w rozsądnymi cenami regulacja? |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:44
|
|
|
Dawid.
Ja nawet nie wiem czy mam 96 czy 90KM.
VIN u forda pokazuje 90KM a samochód mam jak TY - z 2013go roku 1,4l
W PGD powiedzieli mi nawet że mam regulację hydrauliczną - w co nie wierzę
Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy. |
|
|
|
|
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:48
|
|
|
właśnie czyli do końca nie wiemy być może rzeczywiście mamy regulację hydrauliczną, bo po co mieli by kłamac w PGD? To, że unikają tematu gazu to inna sprawa ale celowo mówić klientowi źle? |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:51
|
|
|
porosty napisał/a: | Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy. |
a ile tych płytek jest? Nie przypadkiem 16, czyli ~640zł za same płytki? |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 21:00
|
|
|
Wiesz... MK7 z silnikiem 1,4 w Niemczech była z fabrycznym LPG...
Ale... Nie jestem pewny, ale możliwe że w 2013 roku mogła nastąpić zmiana parametrów silnika i były na rynku dostępne dwa modele silnika : 90 i 96KM. Ojciec w Bmax z 2012 ma identyczny silnik ale 90KM.
Nie wydaje mi się, że w Fordzie mają centralny błąd, ale z ciekawości zadzwoń do PGD algo gdzieś indziej - np do warszawy, podaj VIN i zapytaj jaki masz silnik i regulację. Ja dzwoniłem do Forda na Jasnogórską na dział serwisu na części - oni mieli dostęp do wszystkich danych.
Jak będziesz dzwonił, daj znać czego się dowiedziałeś.
Ps. Ja będę chyba zakładać Staga Qbox plus z podłaczeniem do kompoutera z dotryskiem paliwa na wysokich obrotach i chyba bez lubrykacji ( Mgas - zakopiańska )
Jakbyś gazował- można by udać się razem - może jakiś rabacik się wykręci
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:02 ]
vegetagt... masz rację, porypało mi się w rozumowaniu... ale często da się poprzekładać płytki w inne miejsca o podobnym luzie. |
|
|
|
|
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 21:04
|
|
|
Okej będe dzwonił po Fordach na dniach i dam znać o prosze ja też w Mgas planuje montaż, facet mówił dzisiaj ze taka sama fiesta była przede mną jak dziś tam byłem U mnie jest jeszcze kwestia czy leasingodawca mnie puści z tym gazem
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:07 ]
aha i nawet o takim sterowniku myślę i bez lubryfikacji |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 22:02
|
|
|
O popatrz
Mnie Mgas proponowali taką instalację:
STAG QBOX PLUS
reduktor i wtryski AC
butla wyjdzie około 35l gazu +- może da się troszkę więcej - będzie wystawać 1cm nad podłogę i "dywanik elegancko leży" - tak mówią zapiski w Mgas.
Jakbyś się kolego zdecydował na 100% to moglibyśmy ponegocjować zakup grupowy
Kiedyś mi oferowali zniżki po 100zł przy zrobniu 2 sztuk |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 22:05
|
|
|
niewiele wystaje butla 44l i nie trzeba się meczyc z tankowaniem co chwila
druga kwestia - nie oszczędzajcie na wtryskach - ja wiem, ze gaziarze mowia co starczy a co nie, ale kupcie raz a dobrze |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 23:25
|
|
|
o tym samym mówicie, po prostu 35 litrów to pojemnośc rzeczywista zbiornika czyli 80 % napełnienia
Do MisiekT: Jakie posiadasz wtryski? |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Mar 2015, 18:57
|
|
|
Z tego co pamiętam to ford po 2001r przechodził ze szklanek z płytkami na pełne szklanki i regulacja była tylko przez ich wymianę, a płytki zawsze można przeszlifować, bo przy gazie przeważnie robi się za ciasno (miałem tak w mazdzie, też regulacja na płytkach).
Na wtryskach nie oszczędzać, bo się to wcześniej lub później może zemścić. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2015, 19:07
|
|
|
tak tylko, że ostatnio jest moda przechodzenia spowrotem na płytki podzwonie i dam tu odpowiedź jak sprawa wygląda w nowym duratecu |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 11:59
|
|
|
Witam kolegów.
I stało się. od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem LPG w mojej Fieście.
Założyłem zestaw: STAG QBOX Plus + wtryski i reduktor AC.
Dodatkowo poprosiłem do dotrysk paliwa przy wysokich obrotach.
Sumarycznie: Spalanie oscyluje w okolicach od 8l/100 dla jazdy spokojnej poza miastem gdzie nie mogę się rozpędzić, do około 10l/100 po trasie z prędkościami ok 140 oraz około 10l/100 w mieście - mega koras.
Póki co nie mogę podać jakieś znaczącej statystyki ponieważ nie zrobiłem tyle przebiegu.
Butla mieści około 34 litrów paliwa.
Dane pewnie ulegną zmianie wraz ze wzrostem przebiegów i charakterystyki podróży.
Polecam Mgas |
|
|
|
|
dawid003
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 23:07
|
|
|
wlew pod klapką? jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp? |
_________________ Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 09:31
|
|
|
Niestety.
Zrezygnowałem z wlewu pod klapką z obawy przed ew uszkodzeniem całego elementu w trakcie eksploatacji np zimowej |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 10:31
|
|
|
dawid003 napisał/a: | jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp? |
normalnie - czysto i wygodnie... siedzi tak mocno, ze nie ma bata tego uszkodzic niechcacy
a jak ktos lubi sie schylac w zime i szykac dziur w zderzakach to szacun |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 10:33
|
|
|
He he. Lubi nie lubi. Teraz MUSI |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 11:11
|
|
|
No jasne.
Ja wybrałem klasycznie wlew w zderzaku. Powód: wolę się czasem schylić do zderzaka niż wymienić wkładkę wlewu paliwa. Wyobraź sobie sytuację że masz zimę, lejesz gaz, wąż ciężki, sztywny itp i jakiś pacam przechodzi koło dystrybutora i zawadza nogą o wąż LPG... no dobra to czarnowidztwo, a schylanie aż tak nie boli. Co prawda zawsze niałem wlew pod klapką ale cóż. to była samodzielna decyzja.
Ps mógłbyś wysłać zdjęcie Twojego wlewu? |
|
|
|
|
|