Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK1] Psze państwa, oto TAŚ...
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Paź 2013, 21:46   

ty nie wywalaj tego asfaltu tylko na ulicę dziury łataj :hihihi:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:12   

To przecież jest zestaw naprawczy - jak znajdziesz dziurę w drodze, to możesz od razu samodzielnie ją załatać :-)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 30 Paź 2013, 21:28   

W drogowca nie będę się zabawiał..

Wyciąłem kawałek podłogi, progu zewnętrznego i wewnętrznego:

I dorobiłem kawałek progu wewnętrznego..

I podłogi też.




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Paź 2013, 22:04   

Zdolna bestia z Ciebie. <oki>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1870
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 30 Paź 2013, 22:42   

Ładnie ją łatasz :-)
Cierpliwość widzę w tym projekcie
_________________

 
 
 
srvrserver 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Seweryn
Wiek: 43
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: k. Częstochowy
Wysłany: 31 Paź 2013, 00:44   

przegladnalem caly temat bo lubie klasyki i dziwie sie ze podjales sie reanimacji w tak kiepski sposob... ocynk w sprayu?? przeciez to zwykla minia jest 100 razy lepsza od tego badziewia. Te zakladki spawane na zaklad dobre sa ale na 2 sezony, nie wiem jakie masz plany zwiazane z tym autem ale jezeli myslisz dluzej tym pojezdzic proponuje przylozyc sie troche lepiej do reanimacji :)
_________________
Dokładny opis mojego Escorta znajdziesz TUTAJ!!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Paź 2013, 09:32   

Fiesta mk1 nie ma blachy jak Escort mk7, ta blacha powoli znikała przez wiele lat i nadal jeszcze jest. Dzidzia poza tym napisał, że podkład też będzie i guma. Podejrzewam że to auto soli raczej i wody nie będzie widzieć więc i ciepły garaż jej nie zaszkodzi :ok:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:05   

srvrserver, powiem tak.
Jestem jak najbardziej otwarty na krytykę i dobre rady. Nie jestem fachowcem i się uczę (w tym również na własnych błędach). Ale Twój post niczego nie wnosi :?:
Dużo, czytałem i dużo się konsultowałem zanim w ogóle zacząłem rozbierać to auto.
Spawanie na zakładki jest wg Ciebie złe :?: Dlaczego :?: Pomijam fakt, że całe auto jest zgrzewane na zakładkę, ale to inna inszość. Lepiej spawać doczołowo :?: Jeden i drugi sposób nie jest dobry. Spawanie doczołowe bardziej przegrzewa blachę, co czyni ją bardziej podatną na pęknięcia (obok spawów)(i niestety tak też będę musiał robić). Spawanie na zakładkę też jest nie najlepsze, bo zawsze zostanie coś, czego się nie domaluje. Dlatego właśnie robię z tym cynkiem (nie łudzę się, że to jest jak ocynkowane galwanicznie, używam tego, traktuję to, jak zwykły podkład). Jak widać na moim małym teście, nie wypala się on tak, jak zwykła farba, a co za tym idzie, zabezpieczona jest większa powierzchnia. Ponadto wszystko chcę zalać podkładem reaktywnym a następnie akrylowym. Gdzie się da, pójdzie jeszcze masa uszczelniająca i kolejny podkład i kolor w miejscach widocznych, a np podłużnica dostanie masę, podkład i tzw baranka. Myślę, że wytrzyma więcej, niż 2 lata.
Może i źle myślę, jak wspomniałem, nie jestem specem (chociaż jak patrzę na robotę niektórych, to głowa siada - dobry przykład - poszpachlowali błotnik, pomalowali, zapomnieli o przetłoczeniu a po miesiącu już było pęknięte i widać było rudy nalot).
Proszę więc, abyś rozwinął swoje zdanie:
srvrserver napisał/a:
przylozyc sie troche lepiej do reanimacji :)

i podać konkrety, z uzasadnieniem i wytłumaczeniem, czemu tak jest lepiej niż inaczej.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:51   

DziDzia napisał/a:
Spawanie doczołowe bardziej przegrzewa blachę, co czyni ją bardziej podatną na pęknięcia (obok spawów)


każdy spaw ciągły będzie przegrzewał blache. Mozna czekać aż ostygnie, ale to na prawdę wydłuża czas pracy.
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:59   

Masz rację, dlatego wolę spawać punktowo. Jak wspomniałem, są miejsca, gdzie jestem zmuszony spawać doczołowo (tak spawałem próg wewnętrzny, też niby punktowo ale ciągle) i jakoś gorzej mi to wychodzi.. Poszycia też będę spawał na styk. Chyba. Ze względów estetycznych. Tu nie planuje czarnego matu z wałka :-P



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 21 Lis 2013, 09:39   

Weź ten cynk w spray'u sobie daruj faktycznie - testowaliśmy to i jest do niczego - nawet ten super drogi z Wurtha ;-) Pomoże Ci : App Haftgrund (reaktywny - coś jak stara minia) - tez nie wypala się zbytnio przy spawaniu .... ja sobie w mieszalni ponabijałem do sprayów żeby nie brudzić ciągle pistoletu .... Przy czym pomalowany na blachach zostawionych na pastwę losu zabezpiecza rewelacyjnie .... a tą podłogę to wiesz co ;)
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 21 Lis 2013, 10:13   

No, chyba wiem..
A jak na razie Taś stoi.. W niesprzyjających warunkach, niestety...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 4 Sty 2014, 21:55   

Było trochę wolnego to coś się ruszyło:
Po pierwsze, początek progu doczekał się końca produkcji:

To wyżej z resztą też. I z tyłu także:

Jakoś niewiele było do robienia z tyłu.. A może jednak.. hMmm.. Nie wiem, jakoś szybko poszło..
A potem to już w ogóle z górki poszło :

Dopasowywanie progu pokazało mi, jak jest on cudowny.. Czyli jak bardzo nie pasuje :p Ale się czepiam, żeby nie było, że spieprzyłem :p
Przód jakoś poszedł, całkiem fajnie nawet:

Tył też całkiem fajnie, ale oczywiście musiałem popsoć.. Jutro mam w planie dokończyć tylną cześć progu i zacząć myśleć o reperaturce.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sty 2014, 23:08   

dobrze że coś robisz, coraz lepiej to wygląda a z tym co przy czarnej pokazywałeś to tutaj to już jest mistrz spawalnictwa
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2014, 23:20   

van napisał/a:
to już jest mistrz spawalnictwa

Dobrze prawi. Teraz wygląda to znacznie lepiej !
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 5 Sty 2014, 12:10   

Cieszą mnie miłe słowa. Ale wiem, że do ideału jeszcze dużo brakuje.
Człowiek uczy się całe życie i (najgorsze, że) na własnych błędach.
Wyeliminowałem najbardziej psujący wszystko czynnik - pośpiech.

Szczerze mówiąc, zastanawiałem się, czy nie odda tego do blacharza, żeby pospawał. Ale doszedłem do wniosku, że zrobię sam.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Sty 2014, 14:45   

i bardzo dobrze, niedługo stare graty będę woził do ciebie i ty będziesz je spawał :)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 5 Sty 2014, 15:57   

Będzie to trwało milion lat i musisz się ustawi w kolejce :p
Dziś zrobiłem tył. Za nadkole się nie brałem - w końcu niedziela, czy cuś.

Maznołem też podkładem - ujawnił, gdzie trzeba jeszcze podszlifowac - aż w jednym miejscu, co mnie zdziwiło. Generalnie jestem całkiem zadowolony z tego połączenia tylnego słupka.

A tak wygląda słupek z drugiej stromy...




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Sty 2014, 16:05   

DziDzia, ej a czemu ty progi od mk2 wspawywujesz od mk1? gy
a ja z kolei wspawalem te od mk1 do mk2 :hahaha:
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 5 Sty 2014, 19:08   

DziDzia, Podnosisz Fiestę Hi-Liftem? :)
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.