Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
7 Kwi 2014, 13:34
[MK2] wymiana osłony przegubu wewn/rozłączenie przegubu
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Cze 2013, 10:33   [MK2] wymiana osłony przegubu wewn/rozłączenie przegubu

Muszę wymienić osłonę przegubu węwnętrznego. Powinienem więc rozłączyć przegub wewnętrzny, a tu zaczynają się niejasności:

Czemu w Etzoldzie przy rozłączeniu przegubu każą przecinać pierścień zabezpieczający(strony 126-127)? Nie da się tego rozebrać w taki sposób, by dało radę złożyć całość ponownie?
Jeżeli jest to jedyne wyjście, to gdzie dostać nowy pierścień? W zestawie z gumą mam tylko gume, smar i opaski.

Czemu Szczepanowi półośki wychodzą bez problemu? :P Pierścień zabezpieczający się wyrobił, czy po prostu go tam nie ma?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Cze 2013, 21:09   

vegetagt napisał/a:
Czemu w Etzoldzie przy rozłączeniu przegubu każą przecinać pierścień zabezpieczający(strony 126-127)?
Pokaz mi to ba ja tam nic takiego nie widzę,,, piszą żeby wyminić, jednak ja nigdy tego nie robiłem - składałem na starym
vegetagt napisał/a:
Nie da się tego rozebrać w taki sposób, by dało radę złożyć całość ponownie?
Da się,,,
vegetagt napisał/a:
W zestawie z gumą mam tylko gume, smar i opaski.
Wystarczy,,,
vegetagt napisał/a:
Czemu Szczepanowi półośki wychodzą bez problemu? :P Pierścień zabezpieczający się wyrobił, czy po prostu go tam nie ma?
Wychodzą z przegubu czy ze skrzyni,,, bo w przegubie siedzi blokada która trzeba rozsunąć aby puściła półoś,,, wystarczy za mocno i pierścień nie zaciśnie się jak wcześniej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Cze 2013, 23:06   

przegub wewnętrzny nie wyciągasz a jedynie półośkę która jest na zapince, rozpinasz, wysuwasz półośkę, ściągasz starą gumę, zakładasz nową, wpinasz półośkę która sama się powinna zapiąć, przykręcasz opaski i malina :) *


* ponieważ to stary ford to może się po drodze zdarzyć jeszcze milion rzeczy :rotfl:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Cze 2013, 00:31   

dobra, obecnie jestem na etapie posiadania przegubu w ręce i próby złożenia wszystkiego w całość :rotfl:

Ta zapinka, czyli wg etzolda pierscień zabezpieczający, to zwykły pierścien segera. I tak się strasznie namęczyłem z nim, mając półośke na kolanach, więc sądze, że spod auta bym tego nie rozłączył :/

Tera pytanie, czy da się jeszcze te kulki poskładać, czy moge już sobie lecieć po nowy przegub do sklepu :)
Generalnie wszystko spoko, bo lekko wyszło, bez szarpania ale przy próbie włożenia wewnętrznej częsci przegubu spowrotem, bieżnia z kulkami się cofa wgłąb i kulki przewaznie wypadają z niej. Generalnie wydaje mi się, że powinienem zdjąć/odgiąć metalową osłonę, włożyć zawartość przegubu i ją dogiąć spowrotem.
Fotka z neta z odgiętą metalową osłoną:



edit: to jest nawet chyba taki sam przegub jak ja mam... też z asymetrycznymi kulkami... A ja tego po ciemku nie zauważyłem, co mogło być przyczyną niepowodzenia... Praca w ciemności nie służy, ide się przespać i rano dalej powalcze :)

edit2: zdjąłem tą metalową osłone i nadal walcze, ale już w domu :D
edit3: ojcu się udało złożyć przegub :-)
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2013, 22:19   

ja złożyłem kulki i wsadziłem przegub i efekt widziałeś w Kielcach, tylko u mnie jeszcze jest zła płoza i ciągnęło mi ten przegub. Co nie znaczy że gdzieś ty na ostrym zakręcie nie pociągniesz na tyle przegubem że go nie wypniesz
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Cze 2013, 22:24   

van, oby nie :) Z tego co poprzedni właściciel mi dziś mówił, to mu też się raz posypał przegub - wymieniał uszczelniacz półosi i wyszło jak wyszło :P Mechanior mu za 50zł złożył i żadnych problemów z tym nie było. Poprawiłem też ten metalowy pierścień, który częsciowo zabezpiecza przegub przed wypięciem.

Zostało mi tylko zalać olej do skrzyni i zacisnąć opaski :)

JoeMix napisał/a:
Pokaz mi to ba ja tam nic takiego nie widzę,,, piszą żeby wyminić, jednak ja nigdy tego nie robiłem - składałem na starym


Strona 127 na samym początku praktycznie. Zrobie fotke jak będe miał aparat :)


Za to od majtania półosią pękła osłona przegubu zewnętrznego.. I tak sparciała była i wiedzialem, że jej koniec wkrótce nastąpi. Nie sądziłem jednak, że tak szybko.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2013, 22:26   

vegetagt napisał/a:
Zrobie fotke jak będe miał aparat
zrób mnie czeka wymiana wewnętrznego przegubu. Jeśli dobrze rozumiem muszę też spuścić olej do tej czynności ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Cze 2013, 22:38   

van, olej spuściłem(a właściwie po wybiciu przegubu ze skrzyni sam się zlał do pojemnika, brudząc skrzynie i łyżwe), bo nie bylem w stanie wnętrzności przegubu złożyć mając auto na lewarku. Dopiero na biurku ojcu się udało. Jakoś nie czuje tego mechanizmu, mimo że miałem fotki z poprawnie złożonym wnętrzem :P
Możliwe, że przechylając auto mocno na bok całkowicie ograniczy się wyciek. Podnosząc auto fordowskim lewarkiem zgubiłem ok 1-1,5l oleju.

Generalnie ta instrukcja z etzolda jest chyba mało pomocna, ale wrzuce :)

Z mojej perspektywy wymiana przegubu wyglądała by tak:
0. rozebranie zawieszenia (czyli standard do tej operacji)
1. zdjęcie gum
2. rozpięcie półosi od przegubu (albo tak jak ja, że kulki wyleciały, albo rozchylajac segera)
3. wybicie przegubu ze skrzyni - i tu zaczyna cieknąć olej :-)

Punkty 2 i 3 w takiej kolejności, bo chyba tak łatwiej - jak wyciągałem całe półosie ze skrzyni, to się męczyłem. Dziś sam przegub wyskoczył ze skrzyni po 3-4 młotkach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.