Zamknięty przez: Parzych 6 Kwi 2014, 00:25 |
[MK7] 1.0 Ecoboost 100KM by Kubuch |
Autor |
Wiadomość |
ks
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 07:12
|
|
|
FFDriver napisał/a: | ...z opcją 5 letniej gwarancji. |
Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta? |
_________________ pozdrawiam
Krzysztof |
|
|
|
|
LefQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 90 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 09:02
|
|
|
ks napisał/a: | FFDriver napisał/a: | ...z opcją 5 letniej gwarancji. |
Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta? |
Tak, w moim przypadku 5 lat/100 kKm |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 13:22
|
|
|
Parzych napisał/a: | Hmmm... Zobaczymy kto jak będzie śpiewał przy 200-250kkm przebiegu, ale jak już to nieraz podkreślałeś - Ciebie to nie będzie dotyczyło, tylko następnego właściciela... |
Zgadza się. Nie ma szans żebym tyle zrobił. Auto ma prawie 3 miechy i nie ma jeszcze 3k przejechane. Niech się martwią następni
Tylko na prawdę nie rozumiem Waszego pesymizmu.
Skąd to się bierze ??
Ecoboosty 1.0 są już montowane pełne dwa lata, tak ?
W kraju np. takim jak Niemcy, gdzie sieć autostrad utkana jest bardziej niż sieć pajęcza robi się większe przebiegi niż u nas. Myślicie, że przez te dwa lata nikt nie dobił jeszcze do 200k ? Nawet tutaj na forum ktoś pisał o handlowcach w Polsce i że te silniki już tyle porobiły.
Silnik nie jest specjalnie wysilony i nie ma co histeryzować zawczasu.
Myślę, że już byśmy coś słyszeli jak by się coś miało dziać.
Zwłaszcza, że najczęściej ludzie zapisują się na fora (co widać i tutaj) i piszą 1,2,3 posty tyko po to żeby spytać się o jakiś problem. Czyli na tego typu forach jest duże prawdopodobieństwo, że trafi się stosunkowo spora część niezadowolonych klientów. Jednak jak na razie poza ogólnym problemem ze skrzynią nic się nie dzieje.
Oczywiście teraz wszystko ma mniejszą trwałość i nie ma co liczyć na takie przebiegi i wiekowość jak kiedyś. Na szczęście części do MK7 są stosunkowo tanie.
ks napisał/a: | Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta? |
Tak, 5 lat i/lub 100 000.
Podro
FFDriver |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 13:43
|
|
|
Tu raczej nie chodzi o pesymizm tylko sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę, więc prócz niższego OC i wątpliwej przyszłości (kolorowej lub nie) to by było fajne przy spalaniu 5litrów i dynamicznej jeździe ... |
_________________
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 16:54
|
|
|
Rzeczywiście realne spalanie nie powala. To znaczy daleko odbiega od deklarowanego przez producenta.
Ja cudów nie oczekiwałem. Już dawno przekonałem się, że połowę mniejszy silnik nie oznacza połowie mniejszego spalania i na odwrót. 2 x większy silnik to wcale nie jest 2 x większe spalanie.
Co to znaczy kultura pracy ?? Auto jest dla mnie, a ja siedzę w środku. Interesują mnie odczucia ze środka, a ecoboosty mają bardzo fajny pomruk w środku, który mi się cholernie podoba.
Na dodatek wiadomo jak działa turbina. Żaden wolnossący o podobnej mocy nie jedzie tak jak silnik z turbiną, choćby malutką. Szczególnie taką jak w Fieście, że działa praktycznie w całym zakresie obrotów.
Zresztą wole dźwięk mojej kosiarki niż klekota.
A w ogóle to mnie denerwujecie
Zanim kupiłem auto zapisałem się tutaj na forum aby się poradzić odnośnie wyboru silnika.
Jakoś wtedy nie było takiego zdecydowanego odzewu jak jest teraz.
Odbieracie nam całą przyjemność z posiadania tego silnika
Pozdro
FFDriver |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 17:57
|
|
|
ale tylko silnika bo samo auto jest bardzo przyjemne w odbiorze i zapewne wielu by sie chętnie zamieniło |
_________________
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 19:16
|
|
|
FFDriver - jak ktoś jeździ 60KM autem sprzed 15 lat, to ma trochę inne podejście do motoryzacji i kultury pracy silnika niż Ty... wiec ja bym się nie przejmowal specjalnie
każdy silnik musi spalić i nie ma przebacz na razie... ważne żeby milo jezdzil, pracowal kulturalnie i nie robil fochów...
TSRules napisał/a: | sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę |
a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac? |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 19:34
|
|
|
MisiekT napisał/a: | a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac? |
pewnie taki żeby nie trzeba było gazu zakładać do sportowego auta podkręconego o prawie dziesięć koni |
_________________
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 19:34
|
|
|
MisiekT napisał/a: | a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac? |
wg. mnie 1.6 ecoboost ale koniecznie w manualu |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
Tobol
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 19:43
|
|
|
Kultura kulturą ja mam 1.3 jak wy to nazwaliście "prehistoryczny" i jakoś chodzi cichutko, przyjemnie i jak dla mnie wystarczające osiągi. Wy zaraz byście chcieli auto o wadze 1100kg, 150KM pod maską i 7s do setki. A zakładacie gaz ... |
|
|
|
|
LefQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 90 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 20:01
|
|
|
TSRules napisał/a: | sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę, więc prócz niższego OC i wątpliwej przyszłości |
Ja mam 1.0 EcoBoost 125KM. Spalanie w cyklu mieszanym 6,2 l/100 (średnia 46 km/h), w trasie 5,5 l/100 (średnia 68 km/h). Dla porównania, wolnossący 1.0 69 KM ma spalanie w cyklu mieszanym 6,6 l/100 (na dokładnie tej samej trasie przy średniej prędkości 41 km/h). Nie rozumiem więc, czego się czepiacie spalania. Mi tam odpowiada i jest takie, jak oczekiwałem - mniejsze od wolnossących jednostek.
Co do awaryjności, to w służbówkach te silniki (oraz wersje EB 1.6 150KM z Focusa) mają już wylatane po 200KM (o tych wiem) i nic się z nimi nie dzieje. Od razu jednak mała uwaga - w jednej 1.6 wlali olej 5W50 i po 12kkm silnik był do wymiany. Nie wiem, czy zbieg okoliczności, ale na wszelki wypadek lałbym zawsze ten 5W20.
Odnoszę wrażenie, że kolega tak marudzi bo sam by chyba taki chciał mieć, a nie ma
Co do gazu, to moje zdanie jest takie, że jakbym miał mieć gaz, to bym kupił fabryczną kuchenkę. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 20:23
|
|
|
FFDriver napisał/a: | wg. mnie 1.6 ecoboost ale koniecznie w manualu |
+1, ale niestety nie było opcji dluzej czekac
TSRules napisał/a: | taki żeby nie trzeba było gazu zakładać |
bardzo relewantny argument
chcesz o tym pogadać, to zapraszam do innego watku - dla Twojej informacji nie musialem zagladac LPG, bo na szczęście mimo cen PB wydatki na paliwo jakos mnie nie pograzaja... ale, ze mam ciekawsze hobby niż dotowanie koncernów paliwowych i państwa, to wole te gratisowe 7-8tys rocznie przeznaczyć na co innego
i nijak ta dyskusja się ma do watku - czy bylby to 1.25 czy 1.6T, decyzja bylaby ta sama
Tobol napisał/a: | Kultura kulturą ja mam 1.3 jak wy to nazwaliście "prehistoryczny" i jakoś chodzi cichutko, przyjemnie i jak dla mnie wystarczające osiągi. |
i bardzo dobrze... ale dupe każdy ma inna i niektórzy chcą mieć elastyczność i moment dostępny tez na niskich obrotach - tutaj mocne auto, najlepiej z turbo, bardzo się przydaje
LefQ napisał/a: | fabryczną kuchenkę. |
idealny wybor dla ludzi robiących większe przebiegi, gdyby tylko były dostepne |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegeo
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcel
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2014, 23:47
|
|
|
U mnie w firmie latają dwie te fiesty Eco 125km.
Obydwie mają ponad 100 tys i jak na razie serwis ogranicza się do wymiany żarówek i zmiany oleju/klocków.
Odczucia w porownaniu do mojej 1.4 tdci mk7 z 2010 - jakby z malucha przeskoczyć do samochodu 1.6
Panowie auto ma nam służyć, nie stać nie kupujesz nowego wynalazku.
Sam zastanawiam się nad kupnem prywatnej fiesty, aczkolwiek pójdę chyba trochę wyżej i kupię focusa.
Jeśli chcecie to mogę Wam zdawać relację z mk7 eco boost. Moj brat pracuje w salonie forda w UK. Na codzień zajmuję się właśnie takimi fiestami.
Jako ciekawostka wysłał mi ostatnio zdjęcie mk6 1.4 tdci- przebieg 400 tys MIL . Dwie ksiązki serwisowe ale nadal go użytkują |
_________________ Ford Fiesta Mk7 1.4 tdci Van |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 26 Sty 2014, 00:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tobol
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 26 Sty 2014, 09:08
|
|
|
vegeo Pokaż nam zdjęcie ;P Przynajmniej ja jestem ciekaw jak ten licznik z tym przebiegiem wygląda ;P |
|
|
|
|
Kubuch
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 56 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Mar 2014, 22:20
|
|
|
Ruda zaliczyła dzisiaj pierwszy przegląd Wszystko OK tylko cena - 705 zł lekko przegięta :( |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 26 Mar 2014, 22:57
|
|
|
Mnie pierwszy przegląd (w ASO) w 2007r wyszedł ok 450zł (choć standardowo było ok 850zł)... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Mar 2014, 11:09
|
|
|
Kubuch napisał/a: | Ruda zaliczyła dzisiaj pierwszy przegląd Wszystko OK tylko cena - 705 zł lekko przegięta :( |
Czy ja wiem czy taka przegięta ?
Sam olej ile kosztuje (mówię o cenie w ASO) ?
Do tego robocizna i inne części.
Powiedziałbym, że to dość typowa cena.
To są te minusy posiadania nowego autka
Ja tam dostałem talony na 2 pełne przeglądy gratis
BTW jaki przebieg ? Dokładnie 20kkm zrobiłeś w rok czy po prostu robiłeś przegląd w rocznicę ? Bo chyba w kwietniu wypada Ci rok od zakupu ? |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Mar 2014, 13:01
|
|
|
MisiekT napisał/a: | zawsze mozna z wlasnymi czesciami i bedzie troche taniej... |
No tylko ile tego jest ?
Olej, podkładka korka, filtr powietrza, filtr oleju, filtr klimy coś jeszcze przy pierwszym przeglądzie ?
Ciekawe ile się da zaoszczędzić ?
Chyba najwięcej to na oleju.
[EDIT]
BTW co tam do wyboru mamy ?
Castrol 5W-20 Magnatec Professional E - na polskiej stronie Castrola nawet o nim nie słyszeli
Valvoline SynPower FE 5W-20
Coś jeszcze ? |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 27 Mar 2014, 13:22
|
|
|
żadna tajemnica, że producenci zarabiają głównie na serwisie, a nie na sprzedaży |
_________________
|
|
|
|
|
|