Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 15:02 |
[MK3] Wymiana silnika = problem |
Autor |
Wiadomość |
Bartolomeo
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 21:24 [MK3] Wymiana silnika = problem
|
|
|
Jestem tu nowy choć dosyć często odwiedzałem to forum.
Mój problem dotyczy wymiany silnika w fordzie fiesta 1.1. Stary silnik jest na wykończeniu a udało mi się nabyć używany za przystępną cenę, również 1.1 choć wydaje mi się że wersje 55 konną a nie jak poprzednio miałem 50 konną. Problem mój nie tkwi w samej wymianie silnika tylko w pompce paliwa. Wiele postów przeczytałem i tu nasuwa mi się pierwsze pytanie.
Czy w fodach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ?
Bo ten "nowy silnik" wydaje mi się na 99 % że ma mechaniczną pompę paliwa a ja w starym silniku takowej nie miałem, także tu się rodzi drugie pytanie.
Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieje, że napisałem to dosyć zrozumiale.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 22:43 Wymiana silnika = problem
|
|
|
Bartolomeo napisał/a: | Czy w fordach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ? | Tak w wersji 55 konnej jest mechaniczna a w 50 elektryczna (w zbiorniku paliwa)
Bartolomeo napisał/a: | Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki. | jak najbardziej myślę że tak może być choć niech ktoś dla pewności się wypowie co ma wersje 55 konną |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 22:50
|
|
|
Po prostu kolega Bartolomeo, kupił silnik na gaźniku, skoro ma mechaniczną pompkę... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Bartolomeo
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:00
|
|
|
Czyli na jedno pytanie znam już odpowiedź, za co serdecznie dziękuje.
A skoro mechaniczna pompka jest w silniku z gaźnikiem to w takim razie co jest w silniku 50 konnym ? Bo szczerze wydaje mi się że też gaźnik tam był a mimo tego pompka nie była mechaniczna. A może po prostu źle zinterpretowałem odpowiedź |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:07
|
|
|
Drugi typ to wtrysk-monowtrysk! ogolnie jeszcze mozesz miec problem z elektryka, bo silnik nie bedzie p&p. Z tego co wychodzi Ty tez miałes wtrysk, to ja bym na Twoim miejscu szukał 1.3 juz lepsza dynamika niz 1.1, i bedzie bez problemu podłaczyc! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:11
|
|
|
a nie było przypadkiem gaźnika na elektrycznej pompie?
Chociaż faktycznie, monowtrysk jest bardziej prawdopodobną opcją |
|
|
|
|
Bartolomeo
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:31
|
|
|
No szczerze mi się wydaję, choć nie znam się za dobrze że jednak w tym starym silniku był gaźnik. Bo z tego co widziałem jak jest ten wtrysk to w silniku są jeszcze ( tak na chłopski rozum ) takie cienkie rureczki biegnące tu i ówdzie. W moim silniku starym tego nie ma. Po za tym ten silnik już kupiłem bo miałem okazję się nim przejechać, wypróbować itp itd. Zresztą jak silnik mam już w garażu to wizualnych różnic nie ma żadnych ( oprócz tej pompy paliwa ). Co prawda jest jeszcze jedna różnica po tym jak zdejmie się tą obudowę filtra z góry to tam to inaczej wygląda.
23:36
Aaaaaa rzeczywiście popatrzałem jak napisałem post i rzeczywiście tam w starym silniku był ten monowtrysk, tak przynajmniej ze zdjęć wywnioskowałem.
Czyli widocznie będę miał problemy z elektroniką. A może ktoś to już tak przemieniał i coś może mi doradzić ? No i oczywiście pozostaje jeszcze pozostaje to pytanie na temat pompy paliwa. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Mar 2013, 23:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tevenet
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Mar 2013, 06:44
|
|
|
Zaślepisz miejsce po mechanicznej pompce, zakładasz swój kolektor z monowtryskiem i wszystko pasuje. Gdzie Wy tutaj widzicie jakieś problemy z elektryką? Nawet 1,4 by do tego zmontował po małych przeróbkach. |
_________________ Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4 |
|
|
|
|
Bartolomeo
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14 Mar 2013, 13:39
|
|
|
No i tak chyba zrobię.
A takie pytanie czy jak założę swój stary kolektor to rozumiem że pozostanę przy wersji wówczas 50 konnej ? Wiecie te 5 koni w Fiestolince to potęga |
|
|
|
|
|