Przeniesie akumulatora do bagaznika |
Autor |
Wiadomość |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Mar 2011, 19:28 Przeniesie akumulatora do bagaznika
|
|
|
Na poczatek zaczna od tego ze nie jestem pewny czy pytam w dobrym dziale, ale mysle ze tutaj tez moze byc, jak cos to niech mod to przezuci...dziekuje
A co do samej sprawy, jak jest z przeniesiem akumultora do tylu?? Co musi byc zrobione aby on tam mogl byc zamocowany, i czy musze w jakis specjalny sposob to montowac, zabezpieczyc??
Jaka jest potrzebna srednica kabla aby poprowadzic do komory silnika? Mase do budy czy tez poprowadzic dodatkowy kabel do kabiny....
I jeszcze jedno pytanie jaki zastosowac wylacznik zasilania?? I w ktorym miejscu najlepiej załozyc tak wyłacznik???
Dzikei za odpowiedz, pozdrawiam! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 12 Mar 2011, 20:47
|
|
|
Niby wystarczy kabel 16mm2, ale ja użyłem bodaj 25mm2 (albo 20) na + i 16 na -. Pociągłem oba do komory silnika przy progu od strony kierowcy, plusowy dodatkowo dla bezpieczeństwa w peszlu. Co do minusa to czytałem różne opinie w necie, jedni robią tak, inni inaczej, ja pociągnąłem oba przewody bo tak mi się podobało aku przymocować to nie problem, pasuje tylko jeszcze go czymś przykryć. Na pewno ktoś się jeszcze wypowie bo kilka osób ma aku w bagażnikach ;] |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 12 Mar 2011, 22:56
|
|
|
W tematach TommiegoRS , Pitera i moim jest wszystko dokładnie opisane . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 13 Mar 2011, 22:36
|
|
|
spoko mniej wiecej wiem...
Ale jak jest z wyłacznikiem zasilania, on ma jakies usatlone miejsce? I jakie mocy najlepiej wyłacznik zamontowac??-Tego nie bylo w tych tematach... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2011, 23:02
|
|
|
Z tego co znam się znam na elektryce, to można dać zwykły przełącznik 1/0 pomiędzy kablem zasilającym a akumulatorem. Wciskasz 1 i masz prąd... 2 nie ma prądu. Ja użyłem takiego przełącznika pod 230V i działa super, więc pewnie pod 12V też będzie działać. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Mar 2011, 23:33
|
|
|
FiFa, czemu chcesz dawać wyłącznik ?? Pod maską przy aku nie ma wyłącznika i w ten sam sposób się montuje w bagażniku. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 15:49
|
|
|
Pele napisał/a: | FiFa, czemu chcesz dawać wyłącznik ?? |
zabezpieczenie antykradzieżowe ;] |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 18:40
|
|
|
Wyłącznik się daje jak najbliżej akumulatora , bo inaczej masz dwa-trzy metry gorącego kabla w aucie i jak nie chcesz zostać mistrzem świata w szukaniu klucza 10 i odkręcaniu klemy jak ci się izolacja przetrze to powinieneś takowy posiadać . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 20:30
|
|
|
zólwik wytłumaczył chyba mniejwiecej zasade dlaczego zastosowac taki wyłacznik... Ok mijesce znam, moc powiedzmy ze tez znam... Ale odcinajac zasilnia tak czy siak dalej pozostaje napiecie gdy silnik pracuje a alternator ładuje....
Cytat: | Pojazd musi byc wyposazony w wyłacznik pradu odłączający akumulator jak i pradnice lub alternator. |
mniej wiecej cos na ten temat juz wiem, chociaz to dla mnie czarna magia wiec chyba najzwyczajniej sobie to daruje i zastosouje tylko wyłacznik odcinajacy prad z aku... chociaz to bedzie tylko poto aby polepszyc sobie samopoczucie |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 21:47
|
|
|
AccessXR napisał/a: | Ja użyłem takiego przełącznika pod 230V i działa super, więc pewnie pod 12V też będzie działać. |
Do pewnego czasu aż nie zacznie wydobywać się z niego dym a potem ogień. <16 A w takim przypadku to o wiele za mało.
Co do przewodu masowego to najlepiej takowy pociągnąć razem z przewodem gorącym do silnika obok rozrusznika. Ale podłączenie masy do karoserii też nie jest błędem.
PS: nie chce mi się czytać bo nie mam za wiele czasu więc jeśli ktoś może w kilku słowach wypunktować plusy rozwiązania, które daje przeniesienie aku do bagażnika bo ja za bardzo w tym plusów nie widzę (pomijam drugie aku do car audio) |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 22:07
|
|
|
w miejscu aku możesz zrobić zimną strefę do stożka... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 14 Mar 2011, 22:55
|
|
|
rozkład mas, przód - tył, lub jak kto woli balans....
zabierasz z przodu, dodajesz z tyłu (+- 10kg),
W odchudzonym aucie z lekkim tyłem to tak jak byś włożył do bagażnika 20 kg, efekty odczuwalne natychmiast. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 01:16
|
|
|
Smok, brawo dla Ciebie ze spostrzegawczosc odnosnie przelacznika 230V w aucie...
Jesli ktos umie sobie pomyslec zdrowo rozsadkowo to szybko dojdzie do tego ze co z tego iz mamy przelacznik na 230V i maly amperaz skoro w aucie mamy odwrotnosc, 12V i jebniecie czasem po 60A... a pozniej to sie nazywa przeminelo z dymem...odpowiedni "hebel" pradowy kosztuje swoje i ma tez swoja odpowiednia budowe oraz wytrzymalosc...
Pany piszac o takich rzeczach pamietajcie o biszkoptach ktore sie naczytaja i wsadza takie cos do auta (przelacznik z elektrycznego za 3.10+ vat) i pozniej bedzie temat w gieldzie sprzedam auto po spaleniu (podpalil sie sam) 200zl...
Linki i konkrety...
Zyla dla silnikow z 60A alternatorem 20-25mm kw przewod obowiazkowo nie cienszy...
Taaa koszuje cale 100 do 200zl w dobrym sklepie z car audio...
Dla czego a no dla tego ze jest tam miedz, do tego jest to tjuninkowe, a do tego taki kabel jest w stanie dostarczyc odpowiedniego kopa rozrusznikowi podczas rozruchu oraz przez tem sam kabel idzie nam ladowanie z alternatora.
Dla silnikow z 90A alternatorem minimum 25mm kw. wyjasniach dla czego tez chyba nie musze...
Prostrze rozwiazanie to osadzenie bezpiecznika ktorego amperaz dobieramy zaleznie od tego jaki mamy alternator oraz jaki pobor pradu maksymalnie jestesmy w stanie wytworzyc...
Hebel elektryczny odpowiedni wrzuce do poludnia bo alledrogo ma przerwe... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 07:16
|
|
|
tommirs napisał/a: | rozkład mas, przód - tył, lub jak kto woli balans....
zabierasz z przodu, dodajesz z tyłu (+- 10kg),
W odchudzonym aucie z lekkim tyłem to tak jak byś włożył do bagażnika 20 kg, efekty odczuwalne natychmiast. |
No to chyba jest jedyny plus.
Co do samego kabla - w TeleFonice 2x25 mm2 kosztuje 55 zł netto za metr. 1x25mm2 to koszt 33 zł netto za metr.
Teraz sens stosowania wyłącznika - lepsza chyba jest blokada zapłonu. W niektórych samochodach (w szczególności na wtryskach) stosuje się komputery i tam zastosowanie takowego wyłącznika mija się już w ogóle z celem. Pomija się tutaj takie oczywiste sprawy jak reset zegarka czy radia. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 08:20
|
|
|
Jak akumulator kładziesz do bagażnika to odcięcie nie robi się żeby ci auta nie ukradli, po drugie takie odcięcie jest wymagane niektórymi przepisami,,,
Podłączał ktoś masę takiego akumulatora w bagażniku (lub gdzie indziej) przewodem zabezpieczającym? Wiem że takie są, jak jest zwarcie to się przepalają nie powodując pożaru, ale nie mijałem okazji stosować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 10:07
|
|
|
jezu o jakich cenach Wy piszecie..
ja kupowalem przewod 35mm2 za chyba 10zl/metr a 16mm2 za 6zl/metr
szukajcie w hurtowniach elektrycznych
ja kupowalem w hurtowni elektrycznej MORS w Gdyni na ul. Hutniczej
Gdyby ktos chcial to moze zadzwonic wypytac o ceny i ja moge podjechac, kupic i wyslac, nie ma problemu:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 10:23
|
|
|
Nie jest dobrym pomysłem kładzenie przewodu "domowego" do auta,,, co prawda kabel taki sam, ale izolację ma różną,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 13:11
|
|
|
portier napisał/a: | jezu o jakich cenach Wy piszecie..
ja kupowalem przewod 35mm2 za chyba 10zl/metr a 16mm2 za 6zl/metr |
Ja podałem ceny z hurtowni. Izolacja do 750V bo oni tam niskonapięciowych nie mają.
Co do kabli spawalniczych to się nadają. Mają podwójną wzmocnioną izolację do tego wysokotemperaturową , są do 100V i mają odpowiedni przekrój. Niestety będą pewnie za krótkie. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
|