Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przeniesie akumulatora do bagaznika
Autor Wiadomość
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 12 Mar 2011, 19:28   Przeniesie akumulatora do bagaznika

Na poczatek zaczna od tego ze nie jestem pewny czy pytam w dobrym dziale, ale mysle ze tutaj tez moze byc, jak cos to niech mod to przezuci...dziekuje :przytul:

A co do samej sprawy, jak jest z przeniesiem akumultora do tylu?? Co musi byc zrobione aby on tam mogl byc zamocowany, i czy musze w jakis specjalny sposob to montowac, zabezpieczyc??
Jaka jest potrzebna srednica kabla aby poprowadzic do komory silnika? Mase do budy czy tez poprowadzic dodatkowy kabel do kabiny.... :-)
I jeszcze jedno pytanie jaki zastosowac wylacznik zasilania?? I w ktorym miejscu najlepiej załozyc tak wyłacznik???
Dzikei za odpowiedz, pozdrawiam! ;)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 12 Mar 2011, 20:47   

Niby wystarczy kabel 16mm2, ale ja użyłem bodaj 25mm2 (albo 20) na + i 16 na -. Pociągłem oba do komory silnika przy progu od strony kierowcy, plusowy dodatkowo dla bezpieczeństwa w peszlu. Co do minusa to czytałem różne opinie w necie, jedni robią tak, inni inaczej, ja pociągnąłem oba przewody bo tak mi się podobało :P aku przymocować to nie problem, pasuje tylko jeszcze go czymś przykryć. Na pewno ktoś się jeszcze wypowie bo kilka osób ma aku w bagażnikach ;]
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Mar 2011, 22:56   

W tematach TommiegoRS , Pitera i moim jest wszystko dokładnie opisane .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 13 Mar 2011, 22:36   

spoko mniej wiecej wiem...
Ale jak jest z wyłacznikiem zasilania, on ma jakies usatlone miejsce? I jakie mocy najlepiej wyłacznik zamontowac??-Tego nie bylo w tych tematach...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Mar 2011, 23:02   

Z tego co znam się znam na elektryce, to można dać zwykły przełącznik 1/0 pomiędzy kablem zasilającym a akumulatorem. Wciskasz 1 i masz prąd... 2 nie ma prądu. Ja użyłem takiego przełącznika pod 230V i działa super, więc pewnie pod 12V też będzie działać.
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Mar 2011, 23:33   

FiFa, czemu chcesz dawać wyłącznik ?? Pod maską przy aku nie ma wyłącznika i w ten sam sposób się montuje w bagażniku.
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 14 Mar 2011, 15:49   

Pele napisał/a:
FiFa, czemu chcesz dawać wyłącznik ??


zabezpieczenie antykradzieżowe ;]
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Mar 2011, 18:40   

Wyłącznik się daje jak najbliżej akumulatora , bo inaczej masz dwa-trzy metry gorącego kabla w aucie i jak nie chcesz zostać mistrzem świata w szukaniu klucza 10 i odkręcaniu klemy jak ci się izolacja przetrze to powinieneś takowy posiadać .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 14 Mar 2011, 20:30   

zólwik wytłumaczył chyba mniejwiecej zasade dlaczego zastosowac taki wyłacznik... Ok mijesce znam, moc powiedzmy ze tez znam... Ale odcinajac zasilnia tak czy siak dalej pozostaje napiecie gdy silnik pracuje a alternator ładuje....
Cytat:
Pojazd musi byc wyposazony w wyłacznik pradu odłączający akumulator jak i pradnice lub alternator.

mniej wiecej cos na ten temat juz wiem, chociaz to dla mnie czarna magia wiec chyba najzwyczajniej sobie to daruje i zastosouje tylko wyłacznik odcinajacy prad z aku... chociaz to bedzie tylko poto aby polepszyc sobie samopoczucie :-P
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Mar 2011, 21:47   

AccessXR napisał/a:
Ja użyłem takiego przełącznika pod 230V i działa super, więc pewnie pod 12V też będzie działać.


Do pewnego czasu aż nie zacznie wydobywać się z niego dym a potem ogień. <16 A w takim przypadku to o wiele za mało.


Co do przewodu masowego to najlepiej takowy pociągnąć razem z przewodem gorącym do silnika obok rozrusznika. Ale podłączenie masy do karoserii też nie jest błędem.

PS: nie chce mi się czytać bo nie mam za wiele czasu więc jeśli ktoś może w kilku słowach wypunktować plusy rozwiązania, które daje przeniesienie aku do bagażnika bo ja za bardzo w tym plusów nie widzę (pomijam drugie aku do car audio)
_________________
... Smocze serce
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 14 Mar 2011, 22:07   

w miejscu aku możesz zrobić zimną strefę do stożka...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 14 Mar 2011, 22:55   

rozkład mas, przód - tył, lub jak kto woli balans....
zabierasz z przodu, dodajesz z tyłu (+- 10kg),
W odchudzonym aucie z lekkim tyłem to tak jak byś włożył do bagażnika 20 kg, efekty odczuwalne natychmiast.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Mar 2011, 01:16   

Smok, brawo dla Ciebie ze spostrzegawczosc odnosnie przelacznika 230V w aucie... :yes:
Jesli ktos umie sobie pomyslec zdrowo rozsadkowo to szybko dojdzie do tego ze co z tego iz mamy przelacznik na 230V i maly amperaz skoro w aucie mamy odwrotnosc, 12V i jebniecie czasem po 60A... a pozniej to sie nazywa przeminelo z dymem...odpowiedni "hebel" pradowy kosztuje swoje i ma tez swoja odpowiednia budowe oraz wytrzymalosc...
Pany piszac o takich rzeczach pamietajcie o biszkoptach ktore sie naczytaja i wsadza takie cos do auta (przelacznik z elektrycznego za 3.10+ vat) i pozniej bedzie temat w gieldzie sprzedam auto po spaleniu (podpalil sie sam) 200zl...
Linki i konkrety...
Zyla dla silnikow z 60A alternatorem 20-25mm kw przewod obowiazkowo nie cienszy...
Taaa koszuje cale 100 do 200zl w dobrym sklepie z car audio...
Dla czego a no dla tego ze jest tam miedz, do tego jest to tjuninkowe, a do tego taki kabel jest w stanie dostarczyc odpowiedniego kopa rozrusznikowi podczas rozruchu oraz przez tem sam kabel idzie nam ladowanie z alternatora.
Dla silnikow z 90A alternatorem minimum 25mm kw. wyjasniach dla czego tez chyba nie musze...
Prostrze rozwiazanie to osadzenie bezpiecznika ktorego amperaz dobieramy zaleznie od tego jaki mamy alternator oraz jaki pobor pradu maksymalnie jestesmy w stanie wytworzyc...
Hebel elektryczny odpowiedni wrzuce do poludnia bo alledrogo ma przerwe...
_________________

 
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Mar 2011, 07:16   

tommirs napisał/a:
rozkład mas, przód - tył, lub jak kto woli balans....
zabierasz z przodu, dodajesz z tyłu (+- 10kg),
W odchudzonym aucie z lekkim tyłem to tak jak byś włożył do bagażnika 20 kg, efekty odczuwalne natychmiast.


No to chyba jest jedyny plus.

Co do samego kabla - w TeleFonice 2x25 mm2 kosztuje 55 zł netto za metr. 1x25mm2 to koszt 33 zł netto za metr.

Teraz sens stosowania wyłącznika - lepsza chyba jest blokada zapłonu. W niektórych samochodach (w szczególności na wtryskach) stosuje się komputery i tam zastosowanie takowego wyłącznika mija się już w ogóle z celem. Pomija się tutaj takie oczywiste sprawy jak reset zegarka czy radia.
_________________
... Smocze serce
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2011, 08:20   

Jak akumulator kładziesz do bagażnika to odcięcie nie robi się żeby ci auta nie ukradli, po drugie takie odcięcie jest wymagane niektórymi przepisami,,,

Podłączał ktoś masę takiego akumulatora w bagażniku (lub gdzie indziej) przewodem zabezpieczającym? Wiem że takie są, jak jest zwarcie to się przepalają nie powodując pożaru, ale nie mijałem okazji stosować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Mar 2011, 10:07   

jezu o jakich cenach Wy piszecie..
ja kupowalem przewod 35mm2 za chyba 10zl/metr a 16mm2 za 6zl/metr

szukajcie w hurtowniach elektrycznych
ja kupowalem w hurtowni elektrycznej MORS w Gdyni na ul. Hutniczej
Gdyby ktos chcial to moze zadzwonic wypytac o ceny i ja moge podjechac, kupic i wyslac, nie ma problemu:)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2011, 10:23   

Nie jest dobrym pomysłem kładzenie przewodu "domowego" do auta,,, co prawda kabel taki sam, ale izolację ma różną,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Mar 2011, 10:41   

http://allegro.pl/wylaczn...1487728406.html
http://allegro.pl/wylaczn...1492961091.html
I macie odpowiednie "heble"
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2011, 11:11   

http://allegro.pl/wylaczn...1468516654.html - trochę drogie, ale czy montując hebel przy akumulatorze nie można go czasem wyłączyć linką przy kierownicy? (tak rozumiem opis aukcji)

Fordon, to co dałes OK, ale plastikowy kluczyk,, nie wiem, proponuje metalowy: http://allegro.pl/odlaczn...1491502955.html http://allegro.pl/odlaczn...1469815613.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Mar 2011, 13:11   

portier napisał/a:
jezu o jakich cenach Wy piszecie..
ja kupowalem przewod 35mm2 za chyba 10zl/metr a 16mm2 za 6zl/metr


Ja podałem ceny z hurtowni. Izolacja do 750V bo oni tam niskonapięciowych nie mają.

Co do kabli spawalniczych to się nadają. Mają podwójną wzmocnioną izolację do tego wysokotemperaturową , są do 100V i mają odpowiedni przekrój. Niestety będą pewnie za krótkie.
_________________
... Smocze serce
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Otwieranie bagaznika
damian7557 Mechanika ogólna 4 16 Lis 2014, 01:00
Freeman
Brak nowych postów problem z otwieraniem bagaznika
Gość Elektryka 4 17 Maj 2007, 12:58
kazi
Brak nowych postów Automatyczne otwieranie bagaznika
kogucik76 Mechanika ogólna 0 5 Mar 2022, 08:09
kogucik76
Brak nowych postów Mk4 zabudowa bagaznika
FaYaH Car Audio i CB 6 18 Sty 2010, 03:38
Gość
Brak nowych postów Półka bagaznika klapy tylnej
MariuszZulus Mechanika ogólna 2 11 Paź 2023, 12:43
MariuszZulus


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.