Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zgasł silnik po gwałtownym hamowaniu.
Autor Wiadomość
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 16:55   [MK3] Zgasł silnik po gwałtownym hamowaniu.

Witam. Jestem nowy na forum więc jakby co to prosze o wyrozumiałość. Szukajkowałem ale raczej ciężko o podobny przypadek.

Model : fiesta mk3 94r 1.3 benz kat silnik Endura

Opis zdarzenia.
Przewoziłem troche ciężkiego złomu wewnątrz auta. podczas dość gwałtownego hamowania zwaliło sie to na kokpit bo siedzenia poskładane i uderzyło w radio rozwalając je. uszkodzenia nie są jakoś szczególnie dotkliwe no ale radio do wywalenia. stare oryginalne fordowskie w sumie do wymiany było z racji żadnej kultury pracy. poza tym rozwaliło mi włącznik od sterowania prędkością silnika nawiewu i wł świateł przeciwmgłowych . w momencie uderzania tych gratów o kokpit - silnik zgasł. próby uruchomienia zdały sie na nic.
dodam że w nic nie rąbnałem.

Następnego dnia już bez emocji posprawdzałem kilka rzeczy i oto co zanotowałem:
1 nie słychać pompy paliwa (zawsze po przekręceniu kluczyka mruczała ok 3 sek)
2 całkowity brak iskry na dwóch cyl (reszty nie sprawdzałem ale chyba nie ma sensu)
3 zanikł sygnał dźwiękowy który słychać gdy zostawiamy auto z wł światłami.
4 kontrolki świecą normalnie po przekręceniu kluczyka i rozrusznik normalnie kręci
5 wszystki bezpieczniki w skrzynce - ok

Co mogło sie stać ???? POMOCY bo ja nie mam bladego pojęcia

na chwile obecną udało mi sie dobrać do wiązki kalbi zasilających pompę paliwową i podłączyć ją bezpośrednio z aku - działa (mruczy) ale chyba na dłuzszą metę tak jeździć sie nie da.

zdemontowałem ten pionowy panel wraz z radiem i nawiewem. okazało sie że wł świateł przeciwmgłowych (jeden z tych trzech poziomych tuż nad radiem) jest dośc znacznie uszkodzony. w oobawie o zwarcie - odłączyłem go
poodpinałem też kostki od radia i całkowicie je odłączyłem. chyba nie ma to wpływu na działanie silnika ???

przy okazji zauważyłem że dynda tam jakiś czerwony kabelek którego wcześniej nie widziałem (a miałem okazje to kilka razy rozbierać). gdy dam na niego plusa - pojawia sie sygnał dźwiękowy i świecą światła postojowe mimo że w fieście mk3 nie ma możliwości zapalenia samych świateł postojowych bo razem z postojowymi zapalają się krótkie. pojęcia nie mam skąd się wziął - prawdopodobnie podczas demontowania wyrwałem go niechcący z którejś z kostek. chyba że to z włącznika świateł przeciwmgłowych ale wątpię.

Drodzy forumoowicze - w was nadzieja. Czekam na pomoc i ew sugestie co tu dalej działać. Dziękuje z góry.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Sty 2013, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:02   

Forteca94 napisał/a:
w fieście mk3 nie ma możliwości zapalenia samych świateł postojowych bo razem z postojowymi zapalają się krótkie

eee?
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:09   

a nie ,,, soorry cofam to , hehe - miałem na myśli przeciwmgłowe- że włączają się dopiero po krótkich... noa le to chyba nie istotne dla sprawy.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:12   

skoro gwałtownie hamowałeś - sprawdź wyłącznik kinetyczny ( za plastikiem obok lewej nogi kierowcy)
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:22   

mowa o tym pudełeczku z czerwonym przyciskiem od góry ???
co mam tam sprawdzić ??
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:36   

Wdusić czerwony guzik :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:40   

wduszony już jakiś rok temu kiedy to ppompa paliwa sama z siebie odmówiła posłuszeństwa. po wciśnięciu przeszło jej.
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:42   

To sprawdź czy nie wybiło.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 17:42   

jeśli chodzi o pompe to cyba sobie poradzę podłączając ją na sztywno lub zastosuje jakiś tani wyłącznik - bardziej mnie martwi brak iskry. kompletnie nie wiem co tu i jak sprawdzić

no ale nie - nie wybiło go
Ostatnio zmieniony przez Parzych 16 Sty 2013, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Sty 2013, 19:07   

zielony przekaźnik sprawdź w skrzynce.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sty 2013, 19:08   

Forteca94, Te a Ty masz kłopoty z zastosowaniem się do porad-wciśnij ten guzik pomimo że ROK temu go wciskałeś nunu Ja też dwa dni temu byłem w toalecie ale wczoraj i dziś mimo to byłem również
diodalodz przekaźnik sprawdzali w fabryce-jest dobry :rotfl:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Sty 2013, 20:22   

Jak porozwalało różne rzeczy, do których dochodzą kabelki, to chyba naturalną koleją rzeczy jest sprawdzenie bezpieczników, które mogło zwyczajnie poprzepalać, bo to i owo dotknęło do plusa lub minusa i porobiło zwarcia...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:26   

diodalodz napisał/a:
zielony przekaźnik sprawdź w skrzynce.


w jakiej skrzynce ??? bezpiecznikowej ? tam nie zauważyłem przekaźnika
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:27   

drjanusz napisał/a:
Forteca94, Te a Ty masz kłopoty z zastosowaniem się do porad-wciśnij ten guzik pomimo że ROK temu go wciskałeś nunu Ja też dwa dni temu byłem w toalecie ale wczoraj i dziś mimo to byłem również
diodalodz przekaźnik sprawdzali w fabryce-jest dobry :rotfl:



mordko ale ten guzik jest cały czs wciśnięty od roku, co więcej - nie chce sie wycisnąć
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:30   

Pufcio napisał/a:
Jak porozwalało różne rzeczy, do których dochodzą kabelki, to chyba naturalną koleją rzeczy jest sprawdzenie bezpieczników, które mogło zwyczajnie poprzepalać, bo to i owo dotknęło do plusa lub minusa i porobiło zwarcia...




no przecierz napisałem że wszystkie bezpieczniki ok - sprawdzałem każdy jeden
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:33   

jest coś co przeoczyłem - zapomniałem sprawdzić czy silniczek nawiewu kręci i czy tamten włącznik jest ok. no ale czy to moze mieć wpływ na iskre i pompe paliwa jak wszystkiew bezpieczniki są w porządku ??? dziś już za późno ale jutro sprawdze ten nawiew i dam cynk co i jak. może tam gdzieś pod deską są jakieś bezpieczniki jeszcze ... ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:34   

Forteca94 napisał/a:
że wszystkie bezpieczniki ok - sprawdzałem każdy jeden

Skrzynka jak skrzynka (choć nie wiem jak sprawdzałeś - omomierzem czy na wygląd), ale co z tymi pod maską?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:37   

odkręć dwie śrubki przy skrzynce bezpieczników. całość spadnie na dół. przekaźniki są wetknięte od góry

Pufcio, bezpieczniki pod maską? weź przestań, to nie jest mk5 :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez Stunt_Man 16 Sty 2013, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:37   

jeszcze takie pytanie - wie ktoś jak w tym cholerstwie podłączyć cewke zapłpnową niezależnie od całej instalacji ??? miałem kiedyś starego poloneza i tam takie manewry przechodziły. tyle że do cewki na obwód niskiego napięcia podłączony był jeden plus i jeden minus a tutaj ponoć jest jakieś sterowanie masą czy coś takiego stąd dochodżą tam trzy kabelki.... no ale jak ktoś coś szepnie to będe wdzięczny
 
 
Forteca94 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: łałała
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:41   

Pufcio napisał/a:
Forteca94 napisał/a:
że wszystkie bezpieczniki ok - sprawdzałem każdy jeden

Skrzynka jak skrzynka (choć nie wiem jak sprawdzałeś - omomierzem czy na wygląd), ale co z tymi pod maską?


sprawdzałem na oko bo są przeźroczyste i żadnych przetopień nie było a nie wierze w akcje typu zimny lut czy coś w tym stylu - jakby sie spalił to by było widać raczej no ale ok - jutro je miernikiem przeczesze bo jak to mówią na złe to i kura bąka srutututu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.