[MK6] Popychacze zaworowe- piłowanie? |
Autor |
Wiadomość |
blade86
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: X100
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 34 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 21:06 [MK6] Popychacze zaworowe- piłowanie?
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Od miesiąca jestem posiadaczem fiesty mk6 1.4 16V
W mym samochodzie chyba są do wymiany popychacze (szklanki) ponieważ na zimnym silniku coś tam stuka w nim. Po kilku minutach objaw ustaje. Poniżej link:
http://www.youtube.com/wa...E&feature=g-upl
Kilka dni temu założyłem LPG. Gazownik mi powiedział, że w samochodach gdzie znajdują się popychacze zaworowe (szklanki) nie ma potrzeby ich wymieniania tylko jeśli stukają można delikatnie spiłować jakieś koniki o które te szklanki uderzają. Słyszeliście o takim rozwiązaniu?
Będę wdzięczny za odp.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 21:10
|
|
|
Powiedz gazownikowi żeby się sam spiłował,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 21:21
|
|
|
Skoro jesteśmy przy temacie szklanek: Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 21:37
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Skoro jesteśmy przy temacie szklanek: Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno? |
jak to usłyszy jakiś przemądrzały klubowicz to sie przyczepi że Twój silnik pracuje jak HCS |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 21:51
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno? | Wyklepują się? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
blade86
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: X100
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 34 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 22:01
|
|
|
czyli nie można spiłować:( szkoda:(
A czy wg. was te stuki na filmiku który nakręciłem to napewno szklanki?
Pytałem ostatnio w motoryzacyjnym o te szklanki i powiedzieli mi 32zł za sztukę. Myślicie, że jest to dobra cena?
Czy jeżeli klepią na zimnym to mogę jeszcze chwile tak pojeździć? Bo wymiana będzie zapewne droga?! |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 22:46
|
|
|
Cytat: | czyli nie można spiłować:( szkoda:( | Co chcesz piłować,,, stukanie jest spowodowane zbyt dużym luzem (odległością) między elementami,,, jak coś spiłujesz to przerwa i stukanie będzie jeszcze większe,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Gru 2012, 08:49
|
|
|
po pierwsze to zmierzyć luz i wtedy będzie wiadomo czy jest potrzeba wymiany czegokolwiek |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
blade86
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: X100
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 34 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 3 Gru 2012, 12:13
|
|
|
ok. To najpierw zmierzę te luzy. Mógłby mi ktoś podać jakie powinny być wartości 1.4 16V ?
Jest może jakiś poradnik dotyczący jak się dostać do tych popychaczy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Gru 2012, 12:20
|
|
|
luz mierzony na zimno:
dolot 0,17-0,23
wydech 0,27-0,33
dane z książki do mk4, nie wiem czy czegoś nie zmienili w mk6 przy zastosowaniu regulacji przez szklanki, a nie płytki. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
blade86
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: X100
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 34 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 4 Gru 2012, 09:01
|
|
|
ok dzięki. dużo jest roboty by zmierzyć te luzy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Gru 2012, 10:30
|
|
|
ściągasz pokrywę zaworów i po kolei mierzysz szczelinomierzem kręcąc wałem żeby krzywki nie naciskały na szklanki |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 4 Gru 2012, 20:45
|
|
|
Luz zaworowy strona ssąca : 0,20 na zimnym
Luz zaworowy strona wydechowa : 0,30 na zimnym |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
|