Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:54 |
[MK6] Wybijanie płynu chłodniczego po wymianie uszczelki gło |
Autor |
Wiadomość |
marcel.z
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 6 Lis 2012, 16:56 [MK6] Wybijanie płynu chłodniczego po wymianie uszczelki gło
|
|
|
Witam
Mam problem z wylewaniem się płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniony został korek i po oględzinach mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą była już wymieniana. Stwierdził, że skoro problem dalej występuje to problem może być poważniejszy i najsensowniejszym rozwiązaniem było by wymienić silnik.
Dodam, że płyn wylewa się przy większych prędkościach po przekroczeniu 3-3.5 tys obrotów. Bagnet i korek czyściutki bez żadnych śladów uszkodzonej uszczelki, na powierzchni chłodziwa niewielki ciemny osad bez jakiś plam oleju. Dodam też, że po odpaleniu zimnego silnika przez jakiś czas lekko drga wskazówka obrotomierza do maks 0,9 obr/min oraz leci biały dym, który znika po przejechaniu kilkunastu metrów.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy jest sens wymiany całego silnika czy tylko jego części? co może być ewentualnie problemem i czym może skutkować dalsza jazda przy opisanych objawach?
Fiesta 1.6 TDCi 90KM, 2005 rok. |
_________________ Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2012, 17:47
|
|
|
Przyczyna:
- Uszczelka pod głowicą , jeśli nowa to znaczy ktoś coś źle zrobił przy jej wymianie
- Pęknięta głowica, jak wyżej ktoś kto wymieniał uszczelkę powinien splanować ją i dodatkowo sprawdzić czy nie jest walnięta (oddać do specjalisty który zamatuje takową głowice w przyrządzie do sprawdzania szczelności i sprawdzi to solidnie)
I nie zawsze jest tak ze w oleju coś jest ( mam teraz w firmie właśnie taki silnik merca olej czysty a płyn chłodniczy już nie)
Jeśli płyn chłodniczy wybija i masz awarie uszczelki i lub głowicy w ropolu płyn zacznie robić się mętny i ciemny, bo sadza ze spalin zacznie się z nim mieszać, jedyny problem że to może potrwać trochę zwłaszcza gdy przelot jest niewielki.
I rada zmień mechanika |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Lis 2012, 19:10
|
|
|
Na 90 % masz pękniętą głowicę. Ja miałem tak samo. Zlej p-łyn chłodniczy pozakręcaj wszystkie węże, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i na uruchomionym silniku sprawdź czy robi się ciśnienie, jeżeli tak, ściągaj głowicę i zawież do specjalisty bo pęknięcia możesz nawet nie zobaczyć. |
_________________

 |
|
|
|
 |
marcel.z
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 12:33
|
|
|
To teraz pytanie czy pękniętą głowicę można w jakiś sposób zregenerować czy lepiej poszukać jakiejś używki na allegro? |
_________________ Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 15:34
|
|
|
Jeżeli masz głowicę żeliwną to zapomnij o regeneracji, aluminiowa do spawania i po kłopocie |
_________________

 |
|
|
|
 |
marcel.z
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 17:44
|
|
|
może, któryś z forumowiczów wie jakie głowice były montowane w fiestach w tym roczniku? silnika nie rozkręcałem a nie chcę tracić później czasu na ewentualne poszukiwania głowicy unieruchamiając samochód. |
_________________ Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 21:42
|
|
|
raczej auto z tych lat ma głowice ALU, można pospawać jeśli da się , są przypadki, żę nie da się. co to za machaer co zdjął głowice i nie dał jej do sprawdzenia to nie jest drogie, a dał chociaż do planowania? |
_________________
 |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 21:43
|
|
|
Głowice masz aluminiową. Spokojnie możesz ją ściągnąć i zawieźć do spawania. |
_________________

 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:01
|
|
|
a koledzy nie pomyśleli o czymś takim jak uszkodzona pompa wody?
głowica jest aluminiowa.
rada dla osoby ściągającej głowice. silnik zasilany ukł.Common Rail. głowicę DOKŁADNIE umyć przed demontażem. wtryskiwacze włożyć do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDEŁEK PAPIEROWYCH!) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:08
|
|
|
o to to... o wtryskiwacze i ultraczystość trzeba dbać bo może być potem jeszcze gorzej |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:11
|
|
|
misiak, a co wtryskiwacz do płynu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:17
|
|
|
kuba87 napisał/a: | a koledzy nie pomyśleli o czymś takim jak uszkodzona pompa wody?
głowica jest aluminiowa.
rada dla osoby ściągającej głowice. silnik zasilany ukł.Common Rail. głowicę DOKŁADNIE umyć przed demontażem. wtryskiwacze włożyć do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDEŁEK PAPIEROWYCH!) |
Gdyby pompa padła auto momentalnie skakałoby na wysoką temperaturę (czujnik w głowicy) i wentylator na 2 bieg, a tego w Mk6 nie da się przegapić
Z resztą zgadzam się całkowicie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Lis 2012, 23:18
|
|
|
przemo_rsr, to że te wtryski są bardzo delikatne, kto wyciągał z 1.8 tdci ten wie
ElGrey, nie zawsze. może być np. ułamana łopatka |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 16:30
|
|
|
kuba87, chyba każdy biorąc się za robote wie jak daną częścią postępować,
robie przy dieslach, wtrysk to wtrysk trzeba uważać;) jakby była pompa to cały czas by mu płyn wywalało a nie tylko na obrotach |
_________________
 |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 17:29
|
|
|
ehh..... Głowica |
_________________

 |
|
|
|
 |
marcel.z
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Lis 2012, 23:27
|
|
|
Samochód po wizycie u mechanika i rzeczywiście uszkodzona uszczelka. Przy okazji cały rozrząd wymieniony więc mam nadzieję, że teraz teraz będzie śmigać jak należy |
_________________ Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM |
|
|
|
 |
|