[MK4] Regulacja hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 52 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:40 [MK4] Regulacja hamulca ręcznego
|
|
|
Witam świątecznie. Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta), nigdy tego nie robiłem a do MK4 nie mogę znaleźć żadnego opisu), jak ktoś wie to proszę o łopatologiczną poradę. Wesołych Świąt! |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:07
|
|
|
rufus295 napisał/a: | Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta) |
można |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 52 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 08:00
|
|
|
No to super A tak z grubsza to jak??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 08:53
|
|
|
Regelacją,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 09:45
|
|
|
rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:28
|
|
|
arecki napisał/a: | rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak |
Zobaczysz śrubę z nakrętką i jedziesz |
_________________

 |
|
|
|
 |
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 52 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:47
|
|
|
No to będę działał, najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 10:50
|
|
|
rufus295 napisał/a: | najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę |
W MK 4 to chyba nie możliwe
Pzdr. |
_________________

 |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:00
|
|
|
J@req napisał/a: | W MK 4 to chyba nie możliwe
|
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku |
_________________
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:13
|
|
|
grzes87 napisał/a: | jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku |
Akurat cylinderek nic nie ma do tego |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:20
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Akurat cylinderek nic nie ma do tego |
tylko naciągnięcie linki |
_________________

 |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:26
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Akurat cylinderek nic nie ma do tego |
mylisz sie, ma bo jak byl uszkodzony to nie lapalo w ogole, a linka jest tak samo naciagnieta jak przed wymiana. |
_________________
 |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:28
|
|
|
grzes87, Mariuszowi chodziło o to że siłę ręcznego reguluje się naciągając linkę od niego |
_________________

 |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:41
|
|
|
spoko moko ale uszkodzony cylinderek (co niestety czesto sie zdarza) i naciaganie linki i tak nic nie da |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:56
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | grzes87 napisał/a:
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku
Akurat cylinderek nic nie ma do tego |
jak nożnym nie rozeprze samo-regulatora to i ręcznego nie będzie, więc ma to jakieś znaczenie, za pare dni u siebie będę kolejny raz walczył z tymi dziadowskimi hamulcami... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 09:48
|
|
|
ooo mam ten sam problem
podciągam linkę i nic - ręcznego brak
klocki w stanie dobrym (tylny bardziej zużyty), linka wygląda na ok, walczymy z ojcem drugi dzień i stoimy w miejscu
o co chodzi ? o ten zasrany cylinderek ?
ale z drugiej strony skoro cylinderek nie pracuje to ręczny powinien zablokować bęben, a u mnie po zaciągnięciu, tylna szczęka przesuwa się o kilka milimetrów - położenie samoregulatora nie wpływa za bardzo na wydajność |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 10:12
|
|
|
przed naciąganiem linki od recznego po złożeniu całości trzeba rozeprzeć samoregulator, czyli nacisnąć kilka razy na hamulec tak żeby było słychać jak przeskakują ząbki, ja te ząbki na samoregulatorze będą zjechane i nie będzie on trzymał rozparcia to ręcznego nie będzie |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
rufus295
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 52 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 13:20
|
|
|
To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy: |
|
|
|
 |
kristofer
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 45 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 210 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 17:53
|
|
|
problem w tym, że jak samoregulator jest w pozycji minimum to naciskanie hamulca nie sprawia, że ząbki przeskakują - pozostają w pozycji, w której zostały ustawione
w sobotę rozbieram na nowo - dam znać o rezultatach |
_________________ CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl |
|
|
|
 |
J@rek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 18:28
|
|
|
rufus295 napisał/a: | To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy: |
Tak |
_________________

 |
|
|
|
 |
|