Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK2] XR2 for fun!!
Autor Wiadomość
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2012, 21:08   

Pyros, musiałbyś się przejechać autem bez szpery i takim samym ale ze szperą. nawet fabryczną. zapytaj Pitera.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Lis 2012, 21:21   

Pyros napisał/a:
Oczywiście mogę się mylić

Mylisz sie i to bardzo :) Za mocna szpera wcale nie pomaga. Moze na sniegu. Na asfalcie auto mocno nerwowo sie prowadzi. Przerabialismy to w astrze i hhondzie.
Przy sredniej szperze pomagaly poliuretany i uniballe zamiast gum. Przy mocnej szperze juz nie.
Pozatym nie lubie procentowego oznaczania szper. Lepiej podawac w Nm spiecie szpery.
ALe uwierz mi ze 30% to max na czym chcialbys jezdzic :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 21:28   

Dzieki Qzyn za rozjasnienie tematu :przytul: W takim razie zaczne sie rozgladac to może za jakiś czas pojawi się skrzynia lub cały RST w rozsądnych pieniądzach do wzięcia. W międzyczasie poszukam skrzyni od xr3i.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:32   

Pyros, fajnie że w końcu przedstawiłeś Fiestę, dobrze wygląda i daje radę, ale... Mam małą prośbę, zmień fotki na miniaturki i pojaw się w końcu na jakimś spocie WAWA Teamu... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 21 Lis 2012, 09:38   

siema,

ja u siebie temat szpery przerabiałem i sam nawet złożyłem to wszystko i działało, różnica w prowadzeniu jest wyczuwalna więc warto się tym zainteresować tymbardziej, że cenowo to się powinno w jakichś 800 pln zamknąć. Jesli masz pytania wiesz jak mnie znaleźć, może wreszcie będzie okazja do długo odkładanego spotkania się :)
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lis 2012, 11:56   

Kurdę ostatnio sobie o tobie przypomniałem i miałem sie własnie odezwac :-P
Bedę dzwonił <8>
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Lis 2012, 21:49   

Pyros napisał/a:
Podoba mi się ten plan :-P Od czego najlepiej szukać gażniki i kolektora szukać?


od Żółwia jeśli ma a jak nie to podpowie gdzie i co szukać (jak się nie mylę to ma tylko nie wiem czy sprzeda).

Co do skrzyń. szpera 30% to jest kosmos w FWD. Polecam koniecznie.

co do samych skrzyń:
escort xr3 mk3 i mk4 z lat (1981-1989 lub 90). Głowna informacja żeby był na mechanice a nie na EFI (takie też były od 1988-900 szły równolegle. rodzaj nadwozia nie gra roli. ta z lat 1981-84 czyli mk3 jest odrobinę krótsza ale ta różnica już bedzie bez znaczenia dla ciebie.

Co do modów: Żółw a nie dało by się ori tłoków z mk3 xr2i do tego silnika. Jak mnie pamięć nie myli to mk2 xr2 miała kompreche 9,0 lub 9,2:1 a mk3 9,75:1. komora spalania raczej ta sama bo widzialem i rozbieralem swego czasu silniki z xr2i z głową id gaźników czy mechanicznych wtrysków.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 22 Lis 2012, 22:12   

PumaRST napisał/a:
Co do skrzyń. szpera 30% to jest kosmos w FWD. Polecam koniecznie.


Sprawna szpera z escortów turbo jest zacieśniająca i w maksymalnym spięciu ponoć może osiągnąć nawet do 100% spięcia z tego co słyszałem...
No właśnie co do samego zastosowania szpery to kwestia jest też do rozmyślenia - ja jeździłem prawie dwa lata ze szperą a potem na tej samej szperze jeździłem Curvą Pitera - dużo lepiej się spisywała u niego ze względu na większą moc.

PumaRST napisał/a:
co do samych skrzyń:
escort xr3 mk3 i mk4 z lat (1981-1989 lub 90). Głowna informacja żeby był na mechanice a nie na EFI (takie też były od 1988-900 szły równolegle. rodzaj nadwozia nie gra roli. ta z lat 1981-84 czyli mk3 jest odrobinę krótsza ale ta różnica już bedzie bez znaczenia dla ciebie.


Kolejny problem - dostać skrzynię z escorta 3/4 na mechanicznym wtrysku jest równie ciężko co znaleźć ERST w ogóle(nie mówiąc o cenie)
Może lepiej znaleźć z futury za rozsądne pieniądze i dokupić dobry komplet opon.... :myśli:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Lis 2012, 22:32   

ale skrzynia z futra ma biegi pod 16 czyli nie wykożystasz pełnego momentu z CVH bo po zmianie biegów bedziesz prawie na końcu lini wzrostu NM. Zresztą Futro ma 4,06 więc to samo co xr2i8v
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Lis 2012, 23:24   

zagadaj z Tadziasem bo chyba doniego poszła skrzynia z mk4 eśka cabrio na mechanicznym wtrysku :) ale głowy se uciąć nie dam ;) gdzieś to pchneliśmy :P
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lis 2012, 23:51   

A czy da się na pierwszy rzut oka rozróżnić obie te skrzynie(MFI/EFI)?
Ta z EFI i tak delikatnie bedzie lepsza niz seria z xr'ki
I ost pytanie, czy na pierwszy rzut oka można rozpoznać Escorta z mechanicznym wtryskiem a z EFI? Pytam bo sprzedawcy z allegro zawsze mówią to co chcesz słyszeć a potem sie dopiero okazuje jak jest naprawdę ;-|
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lis 2012, 08:04   

Pyros napisał/a:
A czy da się na pierwszy rzut oka rozróżnić obie te skrzynie(MFI/EFI)?
Ta z EFI i tak delikatnie bedzie lepsza niz seria z xr'ki
I ost pytanie, czy na pierwszy rzut oka można rozpoznać Escorta z mechanicznym wtryskiem a z EFI? Pytam bo sprzedawcy z allegro zawsze mówią to co chcesz słyszeć a potem sie dopiero okazuje jak jest naprawdę ;-|


na pierwszy rzut oka wszystkie są takie same. różnią wnętrzem. Tak ta z EFI od xr2i bedzie sporo lepsza od ori z xr2 mk2.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lis 2012, 09:13   

Pyros, - kolektora do gaźników z CVH szukaj na www.Capri.pl. Zarejestruj się i daj ogłoszenie - zgłosi się parę.

Gaźników szukaj także u nich, lub na Allegro - za 800 - 1000 zł dorwiesz komplet w stanie do założenia.

Puma, - MK2XR2 ma skośne toki i komory spalania w kształcie serca. Nie podejdą tłoki od nowszego (te mające garby z jednej i drugiej strony)

Masz racje - inne gaźnikowce miały pełne hemi komory (przynajmniej te nowsze)

Ja bym tu silnika narazie nie ruszał - jeżeli cuś , to sportingował głowicę i dał wałek ostrzejszy na qłku. A jak się wysra to wstawiał słupek z XR2i i tyle.
Do tego poprawić wydech, dwa gaźniory (jeżeli masz kogoś kto Ci to będzie serwisował !!!) i skrzynia (w ostatecznosci ta z mk3 XR2i CVH) i będzie latać :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2012, 10:26   

Jedyny minus 4 gaźników to spalanie ;-| Już teraz Fiesta żłopie pożądnie a na 4, ola boga. Niby nie latam nia na codzień ale taki wypad np.na Poznań 600km w obie strony juz może boleć. Ale jest to opcja do przemyślenia.

Pośrednim rozwiązaniem są dwa gaźniki. Wiem,że strasznie ciężko je wyregulować odpowiednio ale myslę,że miałbym kogos w Wawie kto by to ogarnął. Pytanie jakie karburatory? Teraz mam podwójnego Webera...poczytałem troche i duzo osób pisze o Solexa'ch. Tylko którego modelu szukać?

Przez zmimę postaram się zdjąć główkę i się nią trochć pobawić. Przy okazji pomierze wałek i zobaczymy w jakim jest on stanie.

Kurczę chcialbym osiągnąć moc coś koło 110-120ph na ori cvh, tylko wiem jak trudno modzony jest ten silnik ;-| Jak czytam o tym na różnych forach to najczęściej słyszę odp..wywal cvh bo to nie ma sensu i wrzucaj ZETECA :-P
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Lis 2012, 10:44   

120 koni na seryjnym bloku i to majac w zamysle resztki ekonomii czyli rezygnacje z 4 gaznikow? Mission impossible :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lis 2012, 17:48   

ja bym został przy starym poczciwym CVH, jak więcej koni trzeba to cztery gaźniki
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lis 2012, 22:08   

Qzyn napisał/a:
120 koni na seryjnym bloku i to majac w zamysle resztki ekonomii czyli rezygnacje z 4 gaznikow? Mission impossible :)


nie do końca ale to już powstaje pytanie czy ma sie kilka tyś na silnik. Ale da się to zrobić. 110-120KM
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Lis 2012, 17:55   

Jasna sprawa,że wszelkie modyfikacje aut sa uwarunkowane finansami. Jeżeli jest możliwość uzyskania mocy w okolicach 100-110ph to jestm skłonny wchodzić w to - czyt. grzebać CVH <8> Obecnie Fiesta jeździ zankomicie jak na swoja moc. Zastrzyk 10-20 koników może jej tylko pomóc konkurować z mocniejszymi autami i sprawiać radoche właścicielowi :V:
Dlatego mam nadziej,że z Wasza pomoca uda się Panowie złożyć mocną CVH'ke.

Zaczynam szukać kolektora pod cztery gardziołka. Do tego cztery gaźniki :-P Poszukałem trochę w sieci i niektórzy polecają Solexy (21100 - 88229). Coś alternatywnego?
Do tego zestawu skrzynia z xr3 plus wydech Asleya plus poprawiony dolot i powinno być szybko <8>

Na pewno bedziemy chcieli troche zejść z wagi przez zimę (może szyby tylne z poliwęglanu może lekka przednia maska)...zobaczymy co z tego wyjdzie :-P Zapał i chęci są,czasu tez mamy trochę więc warto spróbować.

Jakby ktoś coś słyszał o zabawkach o których wyżej wspomniałem to prosze o info :)
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2012, 20:41   

Taki kolektor to pod leżące gaźniciory?
http://moto.allegro.pl/fo...2810235665.html
Panowie łatwiej bedzie zmieścić pod maską gaźniki pionowe niż poziome. Mam możliwośc kupienia dwóch podwójnych Solexów DDH 40 czy one się nadadzą? Jakiej średnicy gaźniki najlepiej szukać?

Jak rozwiązać sterowanie takimi gaźnikami. Sa gotowe rozwiązania czy trzeba dorabiać customowe?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Lis 2012, 22:20   

ten kolektor nie jest pod CVH tylko starszy silnik KENT on był tylko w MK1 SuperSport i xr2
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.