|
[MK3] FAQ - Odpowietrzanie baku paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 16:46 [MK3] FAQ - Odpowietrzanie baku paliwa
|
|
|
Hej.
Postanowiłem napisać coś o zapadającym się baku czyli problemem z odpowietrzaniem zbiornika. Jest to moja pierwsza taka notka więc proszę o wyrozumiałość, chętnie poczytam uwagi odnośnie mojego pomysłu czy jakiekolwiek sugestie
Zaczynamy.
Piszę to dla osób z wymienionym wyżej problemem. Problem jest w źle działającym układzie odpowietrzania zbiornika a w wersjach mk3.5 z tzw. "układem par paliwa". W mk3.5 ogólnie w nowszych modelach mk3 podobno od 92r wg niektórych użytkowników forum układ ten znajduje się za lewym reflektorem patrząc pod maskę, a dokładniej nieco poniżej reflektora jest to taka puszeczka :
Należy ją wywalić. Idzie do niej jeden wężyk którego też trzeba usunąć a idzie on aż z korka wlewu paliwa czyli bez kanału się nie obejdzie chyba że chcecie ją obciąć i zaślepić jak wam nie będzie przeszkadzać a pod kanał nie chce wam się wchodzić a raczej ściągać cały układ wydechowy przynajmniej do kolektora,ale pod auto tak czy siak musimy wejść.
Kolejną czynnością jest oczywiście demontaż naszego zbiornika chyba nie muszę tłumaczyć jak to się robi, sama czynność jest banalnie prosta 6 śrubek odkręcić spadnie nam zbiornik, odpiąć wtyczkę od pompy, odpiąć dwa wężyki od pompy następnie wyciągnąć przewód wlewu paliwa a na końcu możemy zdjąć przewodzik odpowietrzający ( ten najmniejszy na samej górze zbiornika ).
Ok zbiornik mamy z głowy. Teraz należy wyciągnąć cały wąż wlewu paliwa wraz z korkiem siedzi on na dwóch wkrętach przymocowany do podwozia. Gdy już odkręcimy i go mamy :
Należy się pozbyć tej zbędnej części czyli tego dziwadztwa z dwoma przewodzikami, jeden przewód z tego układu idzie do naszej byłej już puszki w komorze silnikowej a drugi połączony jest z naszym zbiornikiem ( ten malutki wężyk na samej górze zbiornika ). Należy się tego pozbyć w moim przypadku było to przymocowane trytytkami jeżeli nie ściągamy układu wydechowego to należy to obciąć możliwie jak najdalej żeby nam to nie przeszkadzało. Tak to wygląda po usunięciu :
Możemy to bez problemu wywalić nie będzie nam to już potrzebne. Ok wygląda na to że cały układ "par paliwa" mamy usunięty. Przejdźmy do zrobienia naszego customowego odpowietrzania zbiornika.
Nowy Układ Odpowietrzania Zbiornika
Co będzie nam potrzebne ?
1. Stara puszeczka układu par paliwa
2. Kawałek przewodu najlepiej do paliw i oleju (gumowy)
3. Opaska zaciskowa pasująca na przewód
4. Dławik PG16 (dławnica kablowa)
To wszystko. Bierzemy się do roboty. Stara puszka układu par paliwa jest za długa, ja skróciłem ją mniej więcej o połowę. W środku tej puszki jest ścianka grodziowa należy ją w miarę możliwości też jak najdalej usunąć. W samej puszeczce od boku wiercimy otwór na dławik PG16. Ja to zrobiłem wiertarką a później wycinakiem do plastiku. Montujemy dławik w puszeczce. Teraz przewód, uwaga przewód musi być takiego przekroju aby wszedł do dławika i bez problemu się zakleszczył skręcając dławik. Tak więc mocujemy przewód do dławika nie za dużo wciskając go, z drugiej strony zakładamy opaskę zaciskową i mocujemy do odpowietrzania zbiornika ( wyjście na samej górze zbiornika ) i oczywiście skręcamy opaskę zaciskową tak aby nam przewód nie zleciał z wyjścia. Po wykonaniu powyższego powinno to mniej więcej wyglądać tak :
Teraz pozostaje nam zamontowanie zbiornika. Montujemy zbiornik podłączamy wtyczkę pompy przewody paliwowe, przewód od wlewu paliwa ( z tym cholerstwem będzie najgorzej ) gdy montujemy zbiornik zwróćcie uwagę na to by nasz nowy układ odpowietrzania a raczej przewód nie był przygniecony, powinien iść on równo tam gdzie jest wgłębienie na zbiorniku na ten właśnie przewód. Mamy zamontowane wszystko teraz czas na montaż naszej skrzyneczki w zależności od długości przewodu możliwości są nie ograniczone, dla przykładu podam swój, po kupnie samochodu wywaliłem kosz z zapasówką z podwozia i zostały mi mocowania kosza do wykorzystania tak więc jeden sobie sprytnie wykorzystałem oto moje efekty :
No i to by było na tyle. Dodatkowo ja u siebie w mk3.5 wywaliłem uszczelkę spod korka wlewu paliwa i wywierciłem w nim niewielką dziurkę tak dla pewności, po 3 zbiorniku też wolelibyście mieć pewność działania układu Układ sprawdzony przeze mnie zapadanie zbiornika już mnie nie dotyczy czy samo syczenie z korka podczas jazdy jak i przy tankowaniu nie mam żadnych syków itp.
Mam nadzieję że komuś się mój poradnik przyda będzie mi bardzo miło i pamiętajcie robicie to na własną rękę nie odpowiadam za jakiekolwiek kalectwa |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 17:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 17:17
|
|
|
Trochę to skomplikowane, myślę że dlatego zbiornik jest na samym przodzie auta w dodatku z jakimś wsadem pewnie, aby wylot bar paliwa nie był bezpośrednio nad rurą wydechową,,, wydaje mi się ze szybszym i pewniejszym sposobem będzie połączenie wyjścia ze zbiornika do puszki w miejscu gdzie była, czyli wymienienie przewodu i ominięcie zaworu który jest po drodze,,,
W mk1 odpowietrzenie komory pływaka jest puszczone wężem pod silnik,,, wystarczy wziąć butelkę po Coli, y nakrętce wywiercić duża dziurę na wężyk i maleńką na powietrze, i już można regularnie do baku czystą wachę co jakiś czas dolewać,,, tu myślę sytuacja będzie analogiczna, trochę paliwa za frajer w powietrze, bo co jak co ale benzyna dość lotna jest zwłaszcza jak ciepło. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 17:43
|
|
|
też jest w sumie pomysł ominąć zawór który może być problemem ale też nie miałem pewności czy sama rurka odpowietrzająca jest zasyfiona po tylu latach. Przydałoby się ściągnąć cały układ w takim razie + cały wydech bo tego ominąć się nie da i przedmuchać kompresorem i założyć tak jak było wycinając sam zawór i skrócić nieco węże. Zastanowiłeś mnie teraz z tą lotnością paliwa, oryginalnie w sumie tej rureczki jest więcej niż mam obecnie. Ale mod musiałem zrobić pewny bo miałem dość pękających zbiorników. Będę miał więcej czasu to pokombinuje tak jak Ty mówisz, trzeba by było znaleść najlepiej nową rurkę o podobnym fi i znów pod auto. Sam jestem ciekaw jakie są straty z tą lotnością paliwa |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 22:35
|
|
|
JoeMix miałbyś coś przeciwko jak bym temat zeedytował i opisał Twój drugi pomysł ? Nie jest głupi a kto wie czy nie lepszy. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 21:35
|
|
|
Odcięcie puszki, czyli pochłaniacza par to nie problem i nie rozwiązanie jeśli zepsuty jest zawór leżący na zbiorniku na 2 zdjęciu a znajdujący się w aucie gdzieś między zbiornikiem a wlewem jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 18:41
|
|
|
Ten zaworek jest tuż przy wlewie paliwa oczywiście od środka. W sumie rozsądnym rozwiązaniem tak jak była mowa byłoby wywalenie zaworka. Wyciąć zaworek i w jego miejsce wstawić wężyk na przykład fi 6 do tego dwie opaski zaciskowe i powinno to zadziałać, bo problem jak była mowa leży w zaworku. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|