Przesunięty przez: szynszyl 10 Lis 2012, 21:07 |
[MK4] Wymiana sworznia wahacza. |
Autor |
Wiadomość |
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 08:44 [MK4] Wymiana sworznia wahacza.
|
|
|
witam
chciałbym sobie wymienić domowym sposobem sworzeń ale po odkręceniu koła nie mogę odkręcić śrub na TORX są mocno dokręcone czy ktoś ma na to sposób ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Lis 2012, 12:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 09:34
|
|
|
nie odkręcaj torxa tylko nakrętke , nawet nie trzeba trzymac bo pewnie jest wszystko zapieczone , wczesniej popsikaj wd 40 |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 09:47
|
|
|
czyli tą nakrętkę na Torx-ie ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 10:01
|
|
|
Tak, co nie znaczy ze nie będzie Ci się śruba obracać i nie trzeba będzie jej przytrzymać,,, jak już odkręcisz nakrętkę to śrubę trzeba CAŁKIEM WYJĄĆ nie wystarczy poluzować. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 11:37
|
|
|
ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ? czy może mogę ją jakość wybić i dać normalną śrubę nie na torxa już ? tylko na klucz ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2012, 20:46
|
|
|
Cytat: | ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ? | No to trzeba odciąc nakrętkę i wybić (w drugą strone moze się nie udać) jacula napisał/a: | dać normalną śrubę nie na torxa już ? | Jak by tam mogła być normalna śruba to by pewnie była, i nie chodzi tu akurat o rodzaj łba (czy trox czy standardowy łeb na klucz)
Łeb troxa spokojnie małym kluczem hydraulicznym złapiesz albo innym ściskowym, wystarczy z 2 stron go lekko spłaszczyć by łeb nie był okragły (O) tylko jajowaty (0) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:14
|
|
|
nakrętkę to ja odkręciłem ale śruby na torxa nie idzie w ogóle wykręcić ? |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:46
|
|
|
Mozesz nabić wiekszego torxa pokręcic troche żeby obluzowac i wybijasz śrube od strony nakrętki , |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:52
|
|
|
Nakręć nakrętkę na śrubę by była równo z końcem gwintu i przyłóż jej z młotka przez drewniany klocek. Śruby się nie wykręca, jak pamiętam ona ma wręcz takie kliniki wyciśnięte by się nie obracała właśnie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 13:04
|
|
|
A ja u siebie ten kawałek bez gwintu mam taki,,, karbowany,,, jak końcówka przegubu która wchodzi w piastę. Jak nakrętkę ustawi równo z końcem śruby i walnie przez drewienko to nie powinna się popsuć, druga sprawa jak grzebie i mówi że ma torxa zerwanego to nie wsadzenie nowej śruby,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 07:22
|
|
|
czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ? bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ?
Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby.
A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 07:43
|
|
|
jacula napisał/a: | czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ? | Tak jacula napisał/a: | bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ? | Jak widziałeś kolega pokazał śrubę i nie jest gwintowana na całej długości, ja się spotkałem ze śrubą z nacięciami które zapobiegać maja jej obracaniu się - czy tą czy ta trzeba wyjąc z gniazda a nie wykręcić,,, jacula napisał/a: | Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby. | Skoro nie możesz zablokować śruby kluczem to jest rozwalona, po wyjęciu wypadało by zastąpić nową, wtedy też znika problem wybicia, bo walisz bez obawy ze zniszczysz,,, jacula napisał/a: | A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ? | Bo widocznie dlatego jest specjalna śruba bo nie może być zwykła (gadaj z inżynierami projektującymi dlaczego), ale jak rozepnie Ci się to w czasie jazdy to masz 0 panowania nad autem,,, może dlatego właśnie jest specjalna śruba,,, do teko nakrętka jest samoblokująca która po odkręceniu w zasadzie tez powinno się wymienić na nowa,,, śruba z nakrętką to koszt jakichś 6-7 złotych. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 08:09
|
|
|
ok myślę teraz przed 3 podejściem wymiany sworznia gdzieś zakupić tą śrubę,czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ?
a jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową ? już ją zakupiłem ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 09:38
|
|
|
jacula napisał/a: | czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ? | Myślę że w dobrym - to tak. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 14:59
|
|
|
jacula napisał/a: | jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową |
Takie sprawy to na prasie hydraulicznej sie robi, chodz kiedyś zrobiłem to normalnie patentem z podnosnikiem butelkowym.
Ogolnie jak miałes takie ogromne problemy ze sworzniem to lepiej nie rob tego sam
Często producent dodaje śruby w zestawie . |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 13 Lis 2012, 22:54
|
|
|
nie da rady domowym sposobem wymienić tulejkę od wahacza tylko prasa hydrauliczna? kiedyś ktoś pisał jak to samemu można zrobić? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2012, 07:19
|
|
|
Możesz zawsze ją wbić młotkiem,,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 14 Lis 2012, 19:05
|
|
|
nie rozumiem co masz na myśli :,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,,? chcę wymienić po muszę zbieżność ustawić |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2012, 19:15
|
|
|
No montując tuleje inaczej niż przez wprasowanie, np. wbijając ja młotkiem, rozwalisz ją ze może być gorsza od starej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|