Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lis 2012, 09:41 |
[MK5] MK 5 Sport czyli powrót syna marnotrawnego :) |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:16
|
|
|
Obawiam sie ze mowimy o czyms innym. W takim razie zapytam inaczej. Jak sie zmienilo przelozenie pierwszego jesli zamienilem zebatke z 40 zebami (liczba podana tylko dla przykladu) na inna zebatke o identycznej srednicy, z 40 zebami o identycznym module zeba? Bo mi za kazdym razem wychodzi ze przelozenie tego biegu sie nie zmienilo |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:20
|
|
|
Teraz się troszkę zakręciłem, przeanalizowałem jeszcze raz i poukładało się w głowie. A puma nie miała 1,2 biegu innego? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:28
|
|
|
Nie. 1 i 2 identyczne. 3,4,5 krotsze a glowne dluzsze. Takze jesli chodzi o przelozenie 1 i2 to jest ok. Ryzyko jest tylko czy te wszystkie skrzynie nie byly wewnatrz nieco inaczej wymiarowane. Ale jak to mowia, no risk no fun |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 23:07
|
|
|
nie sądze, aby tak było, ib5 to ib5, łożyska te same i to by nie miało sensu przeprojektować obudowy. Tam gdzie nie wystarczało ib5 ford pakował MTX-75 |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23 Gru 2014, 22:24
|
|
|
ib5 różnią się miedzy sobą choćby wymiarami łozysk |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Gru 2014, 23:05
|
|
|
Niedługo też będziemy w wielkopolsce składać kilka skrzyń z fajnymi bebechami to będzie okazja zweryfikować jak co z czym pasuje |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Gru 2014, 09:20
|
|
|
Faktycznie sa drobne roznice. Chociazby te lozyska czy minimalna roznica w wysokosci zebatek1 i 2 biegu w pumie. Jednak tu lozyska pasowaly. Skrzynie wczoraj zlozylem i wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi ) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Gru 2014, 15:01
|
|
|
Qzyn napisał/a: | wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi ) |
bez sensu, po co komu skrzynia z wszystkimi biegami
Gratki, że się udało |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Gru 2014, 21:42
|
|
|
No i kolejny krok do przodu. Udało się skręcić silnik ze skrzynią.
http://i66.photobucket.co...zpsrtoaczmi.jpg
Niestety żeby nie było za kolorowo okazało się, że mój rozrusznik ze sporta nie pasuje. Musze poszukać innego.
No ale nie zrażając się zabrałem się za hamulce. Przykręciłem pompę (serwo już było). Kupiłem trójniki bo po wymontowaniu ABSu z mam dostępne tylko 2 wyjścia z pompy.
Udało się podpiąć lewe przednie koło, prawego natomiast nie bo przewód ma gwint 10 a trójnik 12. (lewe koło miało 12). Musze kupić redukcję.
http://i66.photobucket.co...zps9mjm9fw7.jpg
Następnie założyłem nowe przewody elastyczne, wyczyściłem zaciski, założyłem nowe klocki, tarcze i poskręcałem hamulce z przodu.
Fajnie to wygląda, jeszcze nigdy nie miałem tylu nowych rzeczy w aucie
http://i66.photobucket.co...zpsqr646rot.jpg
Jutro albo pojutrze założę nowe szczęki z tylu i przewody elastyczne potem zabiorę się za przewody hamulcowe tylnych kół, bo po drodze muszę wpiąć hydrauliczny ręczny i regulator. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 17:02
|
|
|
Dobrze, że do przodu, oby te biegi się bez problemu zakleszczały
PS. masz źle tarcze hamulcową założoną |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 28 Gru 2014, 20:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 20:59
|
|
|
Luk jak sie biegi zakleszcza to dostaniesz ta skrzynie w prezencie Co do tarcz to musze sprawdzic, moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie. To moje pierwsze w zyciu tarcze nacinane i nawet nie pomyslalem o tym |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:00
|
|
|
Qzyn napisał/a: | moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie | Dokładnie tak... Fajnie że jest progres |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:04
|
|
|
luk-90, a weź no mi wytłumacz dlaczego? bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:38
|
|
|
Daras84 napisał/a: | weź no mi wytłumacz dlaczego? bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak?? | Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:57
|
|
|
Parzych napisał/a: | Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka... |
Jest dokładnie tak jak piszesz, ale bardziej niż o dziurki chodzi o nacięcia.
Qzyn - zamieniłeś po prostu tarcze stronami Przy takim nacinaniu ma to znaczenie, ja mam nacinane ATE PD ale tam akurat strona nie ma znaczenia. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 17:52
|
|
|
No i żeby sylwek nie był zmarnowany, poszedłem trochę podłubać.
Wymieniłem szczęki z tyłu i przewody elastyczne. Linki ręcznego zostały stare bo faktyczny ręczny zostaje tylko na ewentualne problemy na BK z hydraulicznym A dodatkowo stare linki chodzą świetnie.
A na koniec żeby sobie poprawić humor:
http://i66.photobucket.co...zpsgh0o2wij.jpg
Po staremu : sam i bez dźwigu tylko za pomocą lewarka
Łapa skrzyni jest przykręcona, dolna jeszcze nie. Podumałem troche nad mocowaniem silnika i nie powinno być dramatu ))
A teraz ide pić ) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Sty 2015, 10:47
|
|
|
Nieoczekiwany zwrot akcji - wczoraj dosyc niespodziewanie zakupiłem klatke
Tutaj w trakcie wyjmowania
|
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Sty 2015, 10:59
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Tutaj w trakcie wyjmowania | A jak ją będziesz wkładał |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Sty 2015, 11:40
|
|
|
W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2015, 16:46
|
|
|
Qzyn napisał/a: | W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem | Janusz ! dawaj ten diaks ! |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|