[MK3] miękki pedał hamulca |
Autor |
Wiadomość |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:06 [MK3] miękki pedał hamulca
|
|
|
Witam!
2 dni temu wymieniłem u mechanika rozklekotane łożysko wraz z piastą (prawe przednie) od tego momentu pedał hamulca wchodzi prawie w podłogę po drodze praktycznie nie hamując. Jest po prostu miękki, dopiero przy podłodze zaczyna dobrze łapać. Układ jest raczej szczelny. Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy, nigdzie nic nie wycieka.
Co sugerujecie? Spróbować po prostu odpowietrzyć układ czy może coś uległo usterce? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:16
|
|
|
rwiezel napisał/a: | Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy | To efekt niepracującego silnika a za tym idzie niepracującego serva, czy podobnie jest na pracującym silniku, czy kilkukrotne hamowanie pod rząd poprawia skuteczność? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:24
|
|
|
JoeMix napisał/a: | rwiezel napisał/a: | Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy | To efekt niepracującego silnika a za tym idzie niepracującego serva, czy podobnie jest na pracującym silniku, czy kilkukrotne hamowanie pod rząd poprawia skuteczność? |
Nie. Przy włączonym silniku, przy pompowaniu pedał za każdym razem wchodzi miękko w podłogę, ale mam wrażenie, że przy trzecim czy czwartym wciśnięciu jest minimalnie twardszy, ale to minimalnie...
edit. Wybrałem się na mały test i muszę stwierdzić, że przy mocnym gwałtownym hamowaniu prawe koło nie blokuje się. Jedynie lewe koło zostawia za sobą ślad gumy na asfalcie. |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:39
|
|
|
Miałem podobny problem, u Mnie pomogła wymiana płynu hamulcowego na nowy, a klocki w jakim stanie?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:44
|
|
|
Klocki raczej w porządku. Dwa tygodnie temu przy wymianie przednich opon zaglądałem przez ramie wulkanizatorowi i wszystko grało |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:47
|
|
|
ja też zaglądałem tylko na oko i było ok... a po wuciągnięciu klocków okazało się, że połowa klocka się rozsypała... ale ja miałem po wymianie hebli... a odpowietrzyłeś dobrze? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:49
|
|
|
rwiezel napisał/a: | prawe koło nie blokuje się | czyli to co było grzebane, ja bym się udał do warsztatu ze skargą ze popsuli hamulce, możliwe że odkręcali zacisk (jak nie pewne) i szlag trafił przewód elastyczny,,, może tarcza uświniona,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:56
|
|
|
JoeMix napisał/a: | możliwe że odkręcali zacisk (jak nie pewne) i szlag trafił przewód elastyczny,,, | dokładnie to samo miałem napisać... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:57
|
|
|
Miły napisał/a: | a odpowietrzyłeś dobrze? |
Nic z nimi nie robiłem. Tutaj właśnie chcę się dowiedzieć co dalej działać.
Nawiązując do powyższych wypowiedzi czy to możliwe, że przez jedno koło (to co były przy nim grzebane) cały pedał miękko wchodzi w podłogę itd? |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:15
|
|
|
Zapowietrzony układ. Co tu dużo dyskutować. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:34
|
|
|
Oddałem auto do tego samego warsztatu. Wstępnie oczywiście zdiagnozowali zapowietrzenie. Próbowali odpowietrzyć przy hamulcach i przy pompie, ale zero powietrza w przewodach. Teraz zastanawiają się coś nad sprawdzeniem pompy itp
Przed 18 się tam wybiorę. Może już zrobią. |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 22:39
|
|
|
moim zdaniem zanim pompe sprawdzą, niech zobaczą klocki i tarcze... może uderzyli albo coś i klocek się rozleciał? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 23:20
|
|
|
Przewodem majtali i teraz puchnie przy hamowaniu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
gniewny

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2 Lip 2010, 13:45
|
|
|
Ja tak mialem po wymianie klockow...dzien czy dwa pozniej rowniez wymienilem lozysko i piaste,to samo kolo...gosciu jak wymienial klocki kazal mi dobrze udeptac pedal hamulca,powiedzial,ze chwilowo tak bedzie i zrobia sie normalne....musialem ze sredniej predkosci hamowac w deche i to pomoglo |
_________________ http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570
www.lubiezapierdalac.y0.pl
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Lip 2010, 13:58
|
|
|
gniewny napisał/a: | Ja tak mialem po wymianie klockow...dzien czy dwa pozniej rowniez wymienilem lozysko i piaste,to samo kolo...gosciu jak wymienial klocki kazal mi dobrze udeptac pedal hamulca,powiedzial,ze chwilowo tak bedzie i zrobia sie normalne....musialem ze sredniej predkosci hamowac w deche i to pomoglo |
Bo klocki muszę się ułożyć (dotrzeć do tarcz) i nie wskazane jest przyśpieszać tego na siłę.
U kolegi rwiezel, to raczej inny problem
PS. Polecam używać polskich znaków |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Lip 2010, 15:32
|
|
|
Już po problemie. Hamulce były po prostu w rozsypce. Wymiana szczęk, cylinderków, jednego przewodu, profilaktycznie klocków, płynu i nawet już nie pamiętam czego jeszcze.
Dziękuję wszystkim za udzielone podpowiedzi. |
|
|
|
 |
gniewny

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
 |
Adsum [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sie 2010, 19:41
|
|
|
Witam
Dołączę się do tematu.
Mam problem z hamulcami a właściwie z ich wspomaganiem, na wolnych obrotach pedał hamulca jest twardy, gdy dodam gazu jest trochę lepiej i nie trzeba używać tyle siły. Dodam ze cylinderki i szczęki wymienione, tłoczki z przodu nie są zapieczone, płyn wymieniony. Zainteresowałem się wiec serwem, podciśnienie jest, zaworek na wężyku działa. Z ciekawości sprawdziłem ręką serwo od spodu było tłuste ( nie mokre, ale takie delikatnie pokryte mazią) wiec wsadziłem rurkę przez otwór od podciśnienia i okazało się ze serwo jest wypełnione płynem hamulcowym. Przypuszczam ze tak być nie powinno. Jak myślicie to wina tylko serwa? Czy tez pompa jest nieszczelna? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 16:04
|
|
|
Adsum napisał/a: | Jak myślicie to wina tylko serwa? Czy tez pompa jest nieszczelna? | Nie, płyn hamulcowy w servie na pewno nie jest z pompy,,, z kosmosu się wziął,,, teraz masz pompę do uszczelnienia i servo do wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Adsum [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sie 2010, 21:10
|
|
|
Dzięki za odpowiedz, nieco ironiczną, ale racja trzeba uszczelnić pompę. |
|
|
|
 |
|